با حضور رییس کل دادگستری استان گیلان؛

هادی نیرومند دادستان رضوانشهر شد | چالش‌های هر منطقه شناسایی شود

رییس کل دادگستری استان گیلان در مراسم تکریم و معارفه دادستان شهرستان رضوانشهر گفت: دادستان ها باید در احیای احقاق حقوق عامه و مبارزه با فساد و کسانی که نظم عمومی و قانون را زیر پا می گذارند برخوردی سریع، جدی، مقتدارنه و شجاعانه داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم تکریم و معارفه دادستان شهرستان رضوانشهر با حضور حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان و جمعی از مسئولان نظامی، انتظامی و اجرایی این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با تسلیت ایام رحلت غم‌انگیز رسول گرامی اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (صل الله و علیه و آله) و امام مجتبی (علیه السلام) تصریح کرد: پیامبر اسلام شخصیتی بود که به تمام جوامع بشری زندگی و حیات بخشید و رحمت و برکت برای عالمیان بود.

وی یکی از پیام‌های محوری دعوت نبی مکرم اسلام را دعوت به وحدت عنوان نمود و گفت: امام خمینی (ره) نیز رمز موفقیت یک جامعه را حفظ وحدت می‌دانست.

رئیس شورای قضایی استان با بیان اینکه مسئولان تمامی دستگاه‌ها باید مسئول و پاسخگو به مردم باشند اظهار داشت: دادستان در صورت وقوع جرم یا ترک فعل، مطالبه‌گر و برخورد کننده است و هر مدیری باید نسبت به اقدامات خود پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه اولویت‌ها و چالش‌ها در شهرستان‌های مختلف متفاوت است افزود: دادستان‌ها باید ضمن عمل به وظایف درون سازمانی و برون سازمانی، چالش‌های هر منطقه را شناسایی کرده و اقدامات لازم در راستای رفع آن را به کار بندند.

این مقام ارشد قضایی در ادامه به دادستان‌های استان توصیه کرد تا در احیای احقاق حقوق عامه و مبارزه با فساد و کسانی که نظم عمومی و قانون را زیر پا می‌گذارند برخوردی سریع، جدی، مقتدارنه و شجاعانه داشته باشند و واکنش به رخدادهای غیرقانونی و هنجارشکنانه باید در همان لحظات اولیه رخداد صورت گیرد.

وی همچنین توجه و اهتمام به اجرای احکام را امری ضروری عنوان کرد و افزود: اجرای احکام صادر شده در محاکم از ارتکاب مجدد جرائم در آن حوزه پیشگیری خواهد کرد.

در پایان این مراسم هادی نیرومند با ابلاغ حکم ریاست قوه قضائیه به سمت دادستان شهرستان رضوانشهر منصوب و از زحمات سید مرتضی هاشمی ساداتی دادستان سابق این شهرستان قدردانی شد.

گفتنی است هادی نیرومند پیش از این دادستان شهرستان سیاهکل بوده است.

Share