فرمانده سپاه مرکزی رشت؛

برای جوانان رها شده در فضای مجازی باید برنامه داشته باشیم

فرمانده سپاه مرکزی رشت از اجرای ۷۰۰ برنامه طی هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد و گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس ۴ مسکن محرومین در رشت تحویل داده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد نیک فطرت فرمانده سپاه مرکزی شهرستان رشت ظهر روز پنجشنبه در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه دفاع مقدس دستاورد‌های زیادی داشته است، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری گفته است هنوز نتوانستیم از همه این دستاوردهای به خوبی بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای دفاع مقدس را میتوان پیاده روی اربعین عنوان کرد، افزود: حضور میلیونی مردم ایران در پیاده روی اربعین یادآور حضور و دفاع آنان در مسیر انقلاب و دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه مرکزی شهرستان رشت با بیان اینکه شکوفایی استعدادها در بخش‌های مختلف یکی از دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس است، بیان کرد: دفاع مقدس یک دفاع مردمی بود و همه اقشار در آن حضور داشتند، طبق آمار ۳۶ هزار دانش آموز شهید و ۴۸۰۰ شهید فرهنگی داریم.

نیک فطرت با بیان اینکه در سال‌های دفاع مقدس تاثیر معنوی حضرت امام بر رزمندگان بسیار مشهود بود، خاطرنشان کرد: در حالی که کمبود‌های زیادی وجود داشت اما تاثیر معنوی امام باعث می‌شد که کمبودها دیده نشود.

وی با تاکید بر اینکه حکومت ما و انقلاب ما دینی بوده و شهیدی را سراغ نداریم که به اجبار آمده باشد، افزود: امروز وظیفه ما این است که فرهنگ ایثار و شهادت را در بین نوجوانان و جوانان ترویج دهیم

نیک فطرت با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷ میلیون نوجوانان و جوان نسل Z داریم، اظهار کرد: این تعداد از جوانان و نوجوانان همه روابط اجتماعی، کارها و قرار‌های خود را در فضای مجازی انجام می‌دهند و برای جوانان رها شده در فضای مجازی باید برنامه داشته باشیم.

فرمانده سپاه شهرستان رشت با اشاره به اینکه ۳۱۰پایگاه مقاومت برادر و خواهر وجود دارد، بیان کرد: در هفته دفاع مقدس بیش از ۷۰۰ برنامه برگزار خواهد.

نیک فطرت از برگزاری همایش بزرگ جوانان نقش آفرین در گام دوم انقلاب خبر داد و افزود: ۱۲ پایگاه مقاومت و ۴ مسکن محرومین در هفته دفاع مقدس به بهره برداری می‌رسد.

وی از برپایی میز خدمت در رشت خبر داد و افزود: برپایی میز خدمت راهکار مناسبی برای حل مشکلات مردم در محلات است.

نیک فطرت ادامه داد: از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح، غبارروبی مزار شهدا، زنگ مقاومت، برگزاری همایش تجلیل از شهدای مدافعین امنیت، تجلیل از ۳۱۰ خانواده ایثارگر و شهدا و رزمنده، توزیع بسته‌های معیشتی و تحصیلی به مناسبت آغاز سال تحصیلی و… است.

Share