مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تشریح کرد؛

آغاز برنامه های هفته دفاع مقدس با شعار«ما مقاوم هستیم»؛ از رونمایی ۴۰ عنوان کتاب تا رژه

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در این استان گفت: از ۴۰ عنوان کتاب همزمان با این هفته رونمایی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گیلان به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع اصحاب رسانه گفت: در آستانه ۴۲ سالگی دفاع مقدس قرار داریم و این هفته فرصت مناسبی برای تجلیل و تکریم از افرادی است که امنیت، آسایش، عزت و اقتدار کشور را مدیون جانفشانی آنان هستیم.

سرهنگ حسن حبیبی با اشاره به اینکه دفاع مقدس زیباترین جلوه همبستگی آحاد جامعه ایران است، گفت: مردم گیلان نقش ویژه‌ای در این صحنه اجرا کردند و ۲۰ درصد جمعیت فعال استان گیلان در آن تاریخ در جبهه‌های جنگ حضور داشتند و ۸ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز، ۲ هزار و ۷۰۰ آزاده و ۲۲ شهید مدافع حرم ثمره نقش مردم گیلان در دفاع مقدس بود.

وی با بیان این مطلب که دفاع مقدس حاکم شدن یک تفکر و منطق جدید در دنیا و منطقه بود افرود: امروز گروه‌های حزب الله و مردمی نتیجه ثمره دفاع مقدس است. امروز با الگو گرفتن از قیام مردم ایران در برابر نظام سلطه بسیاری از کشور‌ها در مقابل ظلم پایداری می‌کنند.

حبیبی با اشاره به اینکه شعار امسال ما «ما مقاوم هستیم» گفت: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در ۳۰ شهریور ماه و برگزاری برنامه استانی با حضور مسئولان استانی و پیشکسوتان دفاع مقدس آغازگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که بیش از ۴ هزار فعالیت و برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود، افزود: رژه نیروهای مسلح در بلوار شهید انصاری با حضور مدیران و فرماندهان ارشد نظامی گیلان و برگزاری مراسم یادواره شهدای اقشار و محلات، نشست سنگرسازان بی‌سنگر در شهرستان لنگرود، محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته، افتتاح یادمان شهدای گمنام در دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید چمران از دیگر برنامه‌های مناسبتی این ایام است.

مدیر کل حفظ و نشر آثار ارزش‌های اسلامی استان گیلان از رونمایی ۴۰ عنوان کتاب با موضوعات دفاع مقدس و ۳۰ عنوان کتاب صوتی در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت:  از دیگر برنامه‌های این هفته اختتامیه هشتمین کنگره ادبیات پایداری، میزبانی از جشنواره سرود کشور در استان، اجرای تئاتر خیابانی و نواختن زنگ ایثار و مقاومت در سراسر استان برگزار خواهد شد.

حبیبی با اشاره به فراخوان همکاری در طرح‌های پژوهشی با هدف حمایت از پایان نامه‌های ارشد و دکتری با پرداخت کامل هزینه‌ها گفت: دانشجویانی که در حوزه دفاع مقدس پروژه و پژوهش داشته باشند شامل کسری خدمت سه ماهه خواهند شد.

همچنین در این هفته از مستند یک هزار و ۵۱۳ کامیون پشتیبانی جنگ گیلانیان رونمایی خواهد شد.

Share