نماینده ولی‌فقیه در گیلان؛

اگر عضویت در شانگهای ناچیز است پس چرا آمریکا در تلاش است تا به آن ورود کند؟

فلاحتی، عضویت جمهوری در شانگهای را موفقیت بزرگی دانست و اذعان کرد: عده‌ای در داخل درتلاشند تا عضویت ایران در شانگهای را بی‌فایده و ناچیز جلوه دهند اما اگر عضویت در این سازمان و همکاری‌ها ناچیز است پس چرا سایر کشورها از جمله آمریکا در تلاشند تا به آن ورود پیدا کنند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی (ره) رشت اظهار داشت: رعایت حقوق شهروندی از جمله مسائلی است که اسلام هزار سال پیش برای ما قانون و شرح وظایفی در این حوزه تعیین کرده است.

امام جمعه رشت با اشاره به سالروز آغاز هفته دفاع مقدس تصریح کرد: مردم ایران در ۸ سال جنگ تحمیلی، اداره‌کننده جنگ بودند و این موضوع هیچ وقت از حافظه تاریخ ایران و جهان پاک نخواهد شد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ۸ ربیع‌الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت امام زمان (عج) عنوان کرد: امام زمان (عج) فرمودند «ما هیچ‌وقت شما را فراموش نمی‌کنیم»؛ با توجه به این فرموده حضرت، ما هم وظیفه داریم در روز به یاد ایشان باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به حضور و سخنرانی مقتدرانه رییس جمهور کشورمان در هفتاد و هشتمین اجلاسیه مجمع عمومی سازمان ملل اشاره و بیان کرد: امروز هیچ کشوری به‌مانند ملت ایران صاحب عزت نیست.

امام جمعه رشت با بیان اینکه آمریکایی‌های جنایتکار رهبران دنیا را تحقیر و ملت‌ها را استحمار و استعمار کردند، تصریح کرد: دنیای امروز بردگی آمریکای جنایتکار را تحمل می‌کند و در چنین شرایطی رییس جمهور کشورمان به صورت منطقی و عاقلانه مطالبات مردم را در آمریکا بیان کردند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها سال‌ها تلاش کردند تا ملت ایران را منزوی کنند اما موفق نشدند افزود: بعضی از نظریه‌پردازان غرب اذعان کردند که جمهوری اسلامی توانست مانع از منزوی شدن خود شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان عضویت جمهوری در شانگهای را موفقیت بزرگی دانست و اذعان کرد: عده‌ای در داخل درتلاشند تا عضویت ایران در شانگهای را بی‌فایده و ناچیز جلوه دهند اما اگر عضویت در این سازمان و همکاری‌ها ناچیز است پس چرا سایر کشورها از جمله آمریکا در تلاشند تا به آن ورود پیدا کنند؟

آیت‌الله فلاحتی خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ کشور دنیا برای ورود به بریکس صف کشیده‌اند زیرا حضور در این ۲ عرصه معادله‌ساز اقتصادی و نظامی و غیره بسیار حائز اهمیت است و موجب می‌شود تا آمریکا روز به روز به افول خود نزدیکتر شود؛ وزیر خارجه آمریکا هم چندی‌پیش اعلام کرد که دیگر ابرقدرت نیستند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی سرنوشت جامعه خویش را به نشست‌های برجامی گره نزده و با همین رویکرد توانست پول‌های بلوکه‌شده خود را از عراق و کره جنوبی پس بگیرد تصریح کرد: عده‌ای در دولت گذشته می‌گفتند اگر برجام نبود حتی یک بشکه نفت نمی‌توانستیم صادر کنیم پس چطور می‌شود که امروز ۳ برابر گذشته صادرات نفت داریم و فعالیت‌های هسته‌ای کشور نیز بدون نشست‌های برجامی قوی‌تر از همه دوره‌ها شده است و رشد اقتصادی کشور هم در این دولت به ۴.۴ درصد رسید.

وی با بیان اینکه بجز دولت شهید رجایی و مقام معظم رهبری، سایر دولت‌ها به‌حدی چاله‌های آسیب‌زا ایجاد کردند که هنوز اثرات منفی آن‌ها وجود دارد افزود: رییس جمهور کشورمان از نیویورک، وزیر کشور را مامور کرد تا به داد مردم آستارا برسد؛ ما هم از مسئولان انتظار داریم که برای کاهش آلام مردم آستارا و جبران خسارت‌شان تلاش مضاعف داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به پشت‌صحنه حوادث آذربایجان و ارمنستان تاکید کرد: متاسفانه صهیونیست‌ها هراز چندگاهی وارد ماجراهای گوناگون می‌شوند تا منطقه را ناآرام جلوه دهند اما با حضور به‌موقع ایران و روسیه، آرامش در این حوزه برقرار خواهد شد.

آیت‌الله فلاحتی به نواهای عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی اشاره و بیان کرد: این مسئله چیز تازه‌ای نیست زیرا عربستان همواره از پیشگامان رابطه با صهیونیست‌ها بوده و با این کار، ملت‌ها آگاه خواهند شد و بدانند هر کشوری که رابطه خود را با صهیونیست‌های غاصب محکم کند سیلی محکمی از ملت‌هایشان خواهند خورد.

Share