امام جمعه رشت؛

ایران تبدیل به شاهراه اقتصادی منطقه می شود | جمهوری اسلامی همه توطئه ها را ختثی می کند

امام جمعه رشت، رشت با بیان اینکه به زودی ایران تبدیل به شاهراه اقتصادی منطقه می شود، عنوان کرد: امروز شاهد علاقه مندی کشورهای قدرتمند اقتصادی از جمله چین و روسیه با جمهوری اسلامی هستیم و همین مسئله دشمنان ما را عصبانی کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،به نقل از ایسنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در عرصه های منطقه ای و بین المللی، اظهار کرد: دشمنان از قدرتمندی جمهوری اسلامی خبر دارند و از آن می ترسد و لذا شبانه روز در حال برنامه ریزی برای ضربه زدن به این نظام هستند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی مانع از تحقق اهداف شوم استکبار در منطقه شده است، افزود: به گفته تحلیلگران سیاسی، آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال جنگ جهانی سوم در منطقه خاورمیانه بودند، اما نقش آفرینی جمهوری اسلامی همه معادلات را بر هم زده است.

امام جمعه رشت، فضاسازی های رسانه ای علیه جمهوری اسلامی را آخرین حربه دشمن و نشان دهنده عجز آنان از عزت و اقتدار ما دانست و تصریح کرد: قدرت های پوشالی شکست خود را باور دارند و می خواهند با دروغ پردازی و شایعه پراکنی علیه جمهوری اسلامی از افول خود جلوگیری کنند، اما جمهوری اسلامی همه توطئه ها را ختثی می کند و دشمن را به زانو در می آورد.

نماینده ولی فقیه در گیلان آشوب ها و اغتشاشات و خشونت های اخیر را بخشی از برنامه دشمنان دانست که با هدایت ایادی داخلی آنان صورت گرفت و بیان کرد: رسانه های فارسی زبان علیه ملت ایران خبرپراکنی می کنند، اما بدانند که نظام سلطه هیچ ارزشی برای آنان قائل نیست و از عاقبت دیگر حامیان غرب عبرت بگیرند.

وی با اشاره به قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی علیه دشمنان، اضافه کرد: امروز پهبادهای ایران ۲۰۰۰ کیلومتر دورتر از مرزها توانایی انجام ماموریت دارند و می توانند دشمنان را نابود کنند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه معادلات منطقه ای و جهانی بدون نقش آفرینی جمهوری اسلامی قابل حل و فصل نیست، خاطرنشان کرد: دشمنان به اقتدار ایران اذعان دارند و خوشبختامه دولت سیزدهم بدون اعتنا به قدرت های جهانی مسیر پیشرفت و توسعه ایران را دنبال می کند و به جوانان امید دارد.

وی صادرات انرژی را یکی از ظرفیت های ایران دانست و بیان کرد: جمهوری اسلامی در حوزه صادرات انرژی بسیار حائز اهمیت است و کشورهای اروپایی به خوبی واقف هستند که ایران بزرگترین صادرکننده انرژی خواهد شد و آنان برای تامین انرژی به ایران نیاز دارند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه به زودی ایران تبدیل به شاهراه اقتصادی منطقه می شود، عنوان کرد: امروز شاهد علاقه مندی کشورهای قدرتمند اقتصادی از جمله چین و روسیه با جمهوری اسلامی هستیم و همین مسئله دشمنان ما را عصبانی کرده است.

وی در ادامه به ظرفیت های بالای استان گیلان در حوزه تولید کالاهای اساسی به ویژه گوشت مرغ اشاره کرد و بیان کرد: دلالان همراه به دنبال ایجاد اخلال در بازار هستند و لذا دستگاه های نظارتی به بازار مرغ توجه داشته باشند تا نه تولیدکننده و نه مصرف کننده دچار ضرر نشود. همچنین نظارت بر توزیع آرد و فعالیت نانوایی ها در دستور کار جدی قرار گیرد و به روستاها در کنار شهرها توجه شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان شیعه و سنی را دو بال امت اسلام دانست و تاکید کرد: شیعه و سنی در کنار هم از توطئه های دشمن علیه اسلام و مسلمانان جلوگیری می کنند و امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد برادری شیعیان و اهل تسنن هستیم.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به اقدام سپاه پاسداران علیه دشمنان جمهوری اسلامی در اقلیم شمال عراق، تصریح کرد: جمهوری اسلامی جبهه مقاومت را تشکیل داده و توانایی مقابله با همه توطئه های دشمنان نیابتی استکبار در منطقه را دارد لذا دشمنان بدانند که هرگونه زیاده خواهی علیه امنیت ایران با پاسخ موشکی همراه خواهد بود.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره حوادث اخیر، ایران قوی را مشکل دشمن دانست؛ نه حجاب و بی حجابی را و متذکر شد: بیانات رهبری در جمع دانش آموختگان افسری همه مسائل را روشن ساخت و لذا همه اقشار جامعه به ویژه نیروهای مسلح باید برای برقراری امنیت و آرامش کشور تلاش کنند.

Share