آیت‌الله فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه رشت:

آحاد مردم از وضعیت اداره کشور نگرانند | رسانه‌ها هر جا فساد را دیدند فریاد بزنند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: توده و آحاد مردم از وضعیت اداره حوزه اقتصادی و اجتماعی کشور نگرانند و برای خروج از آن دنبال راهکار هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹ یادآور روزهای سخت حمله ددمنشانه استکبار جهانی است که از آستین صدام بیرون آمد و بخش هایی از مرزهای جغرافیایی کشور را اشغال کرد.
وی به دستاوردهای بسیار ملت ایران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: آشنایی با فنون نظامی در قالب بسیج از دستاوردهای دوران جنگ است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه ملت ایران در دفاع مقدس شاخ قدرت های استکباری را شکست و به صلابت رسیدیم، تصریح کرد: ملت ما در جنگ انسجام و وحدت پیدا کرد ضمن اینکه در جنگ دوستان و دشمنان خود را شناختیم.
آیت الله فلاحتی، هفته آینده را مصادف با سالروز تخریب حرمین شریفین امام یازدهم(ع) و دوازدهم(ع) توسط وهابی ها عنوان کرد.
وی با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع) در هفته آینده، بیان کرد: صحیفه سجادیه یادگار بزرگ امام سجاد(ع) است و مسلمانان وظیفه دارند در کنار قرآن دو کتاب نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را مطالعه کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان به نشست مقام معظم رهبری با پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب با ترسیم وضعیت کشور در داخل و خارج فرمودند که ایران در تولید علم و فناوری قبل از انقلاب در حد صفر بود.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه وضعیت صنعت کشور قبل از انقلاب تنها مونتاژ بود، خاطرنشان کرد: ایران قبل از انقلاب نسبت به کشورهای جهان در وضعیت انحطاط قرار داشت و توسط قدرت های استکباری تحقیر می شد.
وی، ایران قبل از انقلاب نسبت به همسایه ها را عقب مانده ذکر کرد و یادآور شد: در سایه انقلاب، تلاش مردم، خون شهیدان و رهبری امام راحل به ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی، رشد در علم و فناوری و اوج مشارکت های مردمی در خدمت رسانی ها رسیدیم.
امام جمعه رشت با بیان اینکه انقلاب مردمی را پرورش داد که همدیگر را درک می کنند، اظهار کرد: قبل از انقلاب امکانات کشور به طور عادلانه تقسیم نمی شد اما امروز تمام امکانات به استان ها و روستاهای ایران رسیده است.
آیت الله فلاحتی به ارتقای بینش سیاسی مردم اشاره کرد و افزود: افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در سایه انقلاب در جامعه تحقق پیدا کرده و روزبه روز شاهد رشد معنویت در بین مردم هستیم.
وی ادامه داد: اگر از بعضی از ناهنجاری ها می گوییم به دلیل آن است که نمی خواهیم حتی لکه های سیاه نیز در جامعه وجود داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر مبنای ارزش های دینی و تمدن سازی اسلامی بنا شده است، تصریح کرد: مردم در اربعین می روند تا با امام حسین(ع) پیمان ببندند و این رشد معنویت در جامعه را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه گرایش به معرفت و دینداری مردم روزبه روز بیشتر می شود، اظهار کرد: از صدا و سیمای مرکز گیلان در انعکاس عزاداری مردم در تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) تشکر می کنم.
آیت الله فلاحتی ادامه داد: با توجه به رشد در عرصه های مختلف اما توده و آحاد مردم از وضعیت اداره کشور به ویژه در حوزه اقتصادی و اجتماعی نگرانند و برای خروج از آن دنبال راهکار هستند.
وی با تاکید براینکه مسئولان باید شبانه روز مجاهدانه تلاش کنند، بیان کرد: مردم از گرانی بی سابقه کالای اساسی در کشور نگرانند.
امام جمعه رشت به نگرانی مردم نسبت به رکود در بخش های مختلف صنعت کشور اشاره کرد و گفت: بی کاری جوانان سبب نگرانی هاست ضمن اینکه افزایش سرسام آور اجاره مسکن و مسکن سبب نگرانی مردم شده است.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه مشکلات بهداشتی در جامعه سبب نگرانی هاست، خاطرنشان کرد: بی عدالتی در مسائل آموزشی، نابسامانی های بازار ارز، میدان ندادن به جوانان، فقدان مدیریت جهادی و برخی از انفعال ها در سیاست خارجی کشور موجب نگرانی است.
وی به امیدواری مردم نسبت به انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب برون رفت از این شرایط را عنوان فرمودند و به رسانه ها و صدا و سیما تکلیف کردند به مردم به باورانید تنها کسانی می توانند از این جریان برون رفت ایجاد کنند که دولتی از دو ویژگی جوان و حزب الهی و انقلابی برخوردار باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دولتی با ویژگی جوان و حزب الهی و انقلابی می تواند امور را به سامان برساند، اظهار کرد: البته هر حزب الهی، انقلابی هم هست ضمن اینکه جوان پخته و با تجربه ای می تواند کشور را اداره کند که شور انقلابی داشته باشد.
آیت الله فلاحتی به مبارزه دستگاه قضا با فساد اشاره کرد و افزود: در راس دستگاه قضا فردی انقلابی قرار گرفته و تصمیم دارد با مفسدان برخورد کند.
وی با اشاره برنامه های قوه قضائیه برای مبارزه با فساد، بیان کرد: پیگیری مجدانه در برگزاری دادگاه های مبارزه با فساد و توجه نکردن به هیچ خط قرمزی نخستین برنامه دستگاه قضا برای مقابله با مفسدان است.
امام جمعه رشت، احیای طرح هر مسجد یک حقوقدان را دومین برنامه دستگاه قضا دانست و تصریح کرد: امر مذکور موجب می شود تا قابلیت های مساجد بالا برود.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه استمرار تشکیل دادگاه های مبارزه با مفاسد مالی و رسیدگی به پرونده های آقازاده و وابستگان رده بالای کشور سومین برنامه دستگاه قضا است، گفت: برنامه مذکور بسیار خوب است.
وی با قدردانی از روزنامه نگاران و رسانه ها به ویژه خبرنگاران گیلان، تصریح کرد: رسانه ها هر جا فساد را مشاهده کردند فریاد بزنند زیرا این امر موجب ایجاد امنیت در جامعه می شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان، مبارزه با مار ۷ سر فساد را سخت دانست و خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد در رده مسئولان و آقازاده ها کار آسانی نیست و به طور قطع مردم در این مبارزه دستگاه قضا را حمایت می کنند.
آیت الله فلاحتی به تربیت انسان و نظام خانواده از نگاه اسلام اشاره کرد و یادآور شد: به لحاظ روانشناسی مردم موعظه را بیشتر از امر و نهی می پسندند و اولیای الهی بیشتر از این روش استفاده می کردند.
وی، تبلیغ چهره به چهره را شاخصه ای از موعظه خواند و اظهار کرد: موعظه موجب زنده شدن دل انسان می شود.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه موعظه دل انسان را می رباید و پر از نشاط می کند، تصریح کرد: موعظه دل انسان را صیقل می دهد.

Share