آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت:

عده ای هنوز در داخل کشور منتظرند از دودکش کاخ سفید دود سفید بلند شود

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: قرآن می فرماید به ظالم اعتماد نکنید بنابراین هر کسی در کشور به ظالم اعتماد کند خود او ظالم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: یکشنبه ۳۰ آذرماه مصادف با سالروز ولادت حضرت زینب (س) است.

وی، زینب (س) را بانوی بی‌نظیر صبر و مقاومت عنوان کرد و افزود: زینب (س) تا آخر عمر توانست کاروان نهضت امام حسین (ع) را به سرمنزل مقصود برساند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ۳۰ آذرماه روز پرستار نامگذاری شده است، تصریح کرد: پرستاری شغل سختی محسوب می‌شود و همه پزشکان اذعان دارند اگر پرستاران نباشند دست‌شان برای درمان بیماران خالی است.

آیت الله فلاحتی با قدردانی از تلاش پرستاران سراسر کشور به ویِژه گیلان، بیان کرد: مشاغل سخت انسان‌های پر توان را طلب می‌کند و پرستاران بدانند مردم دعاگوی آن‌ها هستند.

وی به بیانیه سه کشور اروپایی درباره طرح اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی در برخورد با تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: کشورهای مجرم آلمان، فرانسه و انگلیس از نصب سانتریفیوژها در نطنز اظهار تاسف کردند ضمن اینکه از اعدام فردی در لباس خبرنگاری اعتراض داشتند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به نشست رهبر معظم انقلاب با مسئولان بلندپایه کشور و خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب از برخی مسئولان گلایه جدی دارند.

آیت الله فلاحتی، حفظ فضای همدلی مردم و جو آرام جامعه ایران را از مطالبات عمده مردم از مسئولان ذکر کرد و یادآور شد: اقتصاد و معیشت جامعه به جایی رسیده که در هر کوچه و بازاری مردم ابراز نگرانی و عصبانیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه عده‌ای هنوز در داخل کشور منتظرند از دودکش کاخ سفید دود سفید بلند شود، اظهار کرد: برخی به دنبال نخودسیاه آمریکایی‌های آدمکش و جانی هستند.

امام جمعه رشت، گفتمان با کشورهای ظالم را غیر قابل عنوان کرد و افزود: قرآن می‌فرماید به ظالم اعتماد نکنید بنابراین هر کسی در کشور به ظالم اعتماد کند خود او ظالم است.

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه مردم ایران رفاه با عزت می‌خواهند، بیان کرد: ملت ایران در ۴۰ سال گذشته ثابت کردند که سخن امام حسین (ع) به ما آموخت مرگ سرخ بهتر از زندگی نکبت بار و ذلت بار است.

وی، ملت ایران را فرزندان امام حسین بن علی (ع) و پیامبر (ص) دانست و تصریح کرد: ملت ما رفاه در کنار زندگی ذلت بار را نمی‌خواهند و حاضر هستند با سختی زندگی کنند اما عزتمند باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: ملت ایران ۴۰ سال مشکلات را برای رضای خدا، اهل بیت (ع) و تبعیت از امام (ره) و مقام معظم رهبری تحمل کردند تا در دنیای بشر عزتمندانه بمانند.

آیت الله فلاحتی در ادامه به شرم، حیا و عفت پیرامون سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: عفت، شرم و حیا جامعه و خانواده را به لحاظ روحی و روانی بیمه می‌کند و به آرامش می‌رساند.

Share