بازدید نماینده وزارت کشور از لندفیل سراوان

استان‌های شمالی جای تجربه جدید در معضل پسماند نیست

نماینده وزیر کشور، معاون استاندار گیلان، رئیس و عضو شورای اسلامی شهر و شهردار رشت در جریان بازدید میدانی از پروژه دفنگاه پسماند تاکید داشتند اراده براین است تا معضل چند دهه پسماند سراوان برطرف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمیدرضا طهوری امروز شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ در جلسه بررسی پروژه‌های پسماند شهر رشت که با حضور احمدی مدیرکل پسماند سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور و رحیم شوقی شهردار در محل شرکت کود آلی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به جدیت فعالیت در لندفیل سراوان، تصفیه شیرابه و احداث کارخانه زباله سوز تحرک جدید و جدی در امر زیست محیطی گیلان اتفاق افتاده است.
وی بر تلاش تمام مجموعه‌ها در برطرف کردن معضل پسماند گیلان تاکید کرد و افزود: فضای با ثباتی در شهرداری رشت مشاهده می‌شود و این امر به ظرفیت و فضای ایجاد شده برای برطرف کردن معضل پسماند تاثیرگذار است.

استان‌های شمالی جای تجربه جدید در معضل پسماند نیست

مدیرکل پسماند سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور نیز در جلسه مذکور از اختصاص آخرین مرحله اعتبارات سال ۱۴۰۱ برای اجرای پروژه لندفیل سراوان رشت خبر داد و گفت: با توجه به وعده سازمان برنامه و بودجه تلاش می‌شود اعتبارات سال جاری نیز به موقع پرداخت شود.
احمدی با بیان اینکه سعی و خطا در شهرداری‌ها قابل قبول نیست، تصریح کرد: استان‌های شمالی جای تجربه جدید در برطرف کردن معضل پسماند نیست.

۴ خط پردازش در کارخانه کود آلی گیلان راه اندازی می‌شود

شهردار رشت نیز در جلسه بررسی پروژه‌های پسماند این شهر با اشاره به انعقاد قرارداد پروژه لندفیل سراوان رشت در شهریور سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: پروژه مذکور با سرعت خوبی در حال انجام است و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رحیم شوقی از اتمام پروژه بهسازی دفنگاه سراوان رشت در ماه‌های آینده خبر داد و افزود: پس از سال‌ها معضل پسماند سراوان به سمت مسیر حل شدن خواهد رفت.
وی با بیان اینکه راه اندازی خطوط جدید پردازش در کارخانه کود آلی در دست اقدام است، تصریح کرد: دو خط قدیمی کارخانه بروزرسانی شده و دو خط جدید نیز راه اندازی می‌شود و با این روند امکان پردازش بخش زیادی از پسماند شهر رشت در کارخانه کود آلی امکان‌پذیر است.
شهردار رشت به احداث کارخانه زباله سوز اشاره کرد و یادآور شد: سالن کارخانه مذکور مطابق قرارداد ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
شوقی از رایزنی در راستای اختصاص تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به کارخانه زباله سوز رشت خبر داد و بیان کرد: تسهیلات مذکور در قالب ۲۰ میلیون دلار ارزی و ۴۰۰ میلیون تومان ریالی اختصاص می‌یابد.

Share