رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت خبر داد:

وجود مافیای زباله خشک با حمایت سیاسیون در گیلان | مردم نسبت به شورا و شهرداری بی‌اعتماد هستند

ذاکری با اشاره به اینکه پیشنهادات فراوانی پیرامون رفع مشکل سراوان و رودخانه‌های رشت مطرح است، افزود: مافیای زباله خشک در استان گیلان وجود دارد و متأسفانه برخی از سیاسیون نیز از این افراد حمایت می‌کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بهراد ذاکری، رئیس کمیسیون بهداشت، محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت در یکصد و دومین جلسه این کمیسیون با اشاره به اینکه این جلسه  برای بازخواست نیست بلکه برای حل بزرگترین مشکل استان گیلان تشکیل شده است، گفت: در دیدار با استاندار گیلان که در خصوص مسئله سروان بحث شد، ایشان اعلام کرد که اول باید یک برنامه جامع داشته باشیم و نمی‌توان بدون برنامه، فقط به مسئله مالی پرداخت.

ذاکری با تأکید بر اینکه برنامه مشخص و مصوبی درباره سراوان وجود ندارد، افزود: اقدامات فردی و گروهی بدون پشتوانه علمی درباره سراوان مسلماً به نتیجه نمی‌رسد و باید در ابتدا برنامه‌ای مشخص در خصوص سراوان مصوب شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌ زیست شورای شهر رشت با اشاره به اینکه شورای شهر پنجم یک شهرداری بدهکار را تحویل گرفت، گفت: با چنین اوضاعی قطعا شورای پنجم نیز بدهکارتر به شورای بعدی انتقال خواهد یافت.

وی همچنین ادامه داد: رودخانه‌های رشت و زباله‌های سراوان به یک مشکل ملی تبدیل‌ شده‌اند و شهرداری رشت نیز با مشکلات مالی فراوانی مواجه است.

این عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه پیشنهادات فراوانی پیرامون رفع مشکل سراوان و رودخانه‌های رشت مطرح شده است، اظهار داشت: مافیای زباله خشک در استان گیلان وجود دارد و متأسفانه برخی از سیاسیون نیز از این افراد حمایت می‌کنند.

جمع‌آوری پسماند خشک با خودروی ۲۰۶ در رشت

وی با بیان اینکه برخی از افراد به‌ واسطه مشکلات مالی نسبت به جمع‌آوری پسماند خشک اقدام می‌کنند، تصریح کرد: اخیراً افرادی با خودروهایی ازجمله ۲۰۶ و مدل بالا در رشت به جمع‌آوری زباله‌های خشک اقدام می‌کنند.

ذاکری با بیان اینکه این روزها از گذشته پرافتخار رشت چیزی باقی نمانده است، افزود: قرار بود برای گاری‌ها و افراد نیازمند به شغل جمع‌آوری زباله بصورت آزمایشی کارتی صادر شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌ زیست شورای شهر رشت گفت: در مناطق محروم تفکیک زباله بهتر از مناطق دیگر است و ما در آموزش جزو آخرین‌ها هستیم.

وی با اشاره به عدم برنامه‌ریزی‌های فرهنگی مناسب پیرامون مباحثی همچون پسماند یادآور شدد: از تمامی افرادی که می‌توانند پیرامون مشکل پسماند و رودخانه‌های رشت کمک کنند تقاضا دارم که به کمیسیون بهداشت شورا بپیوندد.

ذاکری با تأکید بر اینکه مردم نسبت به شورا و شهرداری بی‌اعتماد هستند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که حضور مردم در این مباحث پررنگ نشود یقیناً نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.

این عضو شورای شهر رشت همچنین ادامه داد: باید عدم اعتماد مردم رشت به مجموعه شهرداری و شورای شهر را به حداقل برسانیم زیرا اگر مردم پای کار نباشند هرچقدر نیز پول خرج کنیم هیچکاری نمی‌توان انجام داد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌ زیست شورای شهر رشت اظهار کرد: متاسفانه افرادی که در کانکس‌های جمع‌آوری زباله خشک قرار داده شده‌اند رفتار مناسب و پوشش اخلاقی درستی ندارد و با لحنی نادرست با شهروندان صحبت می‌کنند که همین موضوع خود سبب می‌شود مردم رغبتی برای تحویل زباله خود به این کانکس‌ها نداشته باشند.

وی در پایان به طرح کلید طلایی رشت اشاره کرد و افزود: بر اساس این طرح قصد داریم از تمامی چهره‌های فرهیخته‌ای که به‌ عناوین‌ مختلف در راستای توسعه رشت خدمت می‌کنند، تقدیر شود.

Share