کارشناس سازمان مدیریت پسماند؛

لندفیل سراوان در نقطه مطلوبی قرار دارد و جای نگرانی نیست!

کارشناس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت گفت: اقدامات جدی برای کنترل بوی متعفن و تکثیرحشرات موذی در لندفیل سراوان در حال انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، پورعلی گفت: با مجموعه اقدامات زیربنایی و اصولی که در طول یکسال گذشته انجام شده وضعیت لندفیل سراوان در نقطه مطلوبی قرار دارد و جای نگرانی نیست.

وی با اشاره به اعتراض اهالی منطقه اظهار کرد: اعتراض آنها به حق است اما در حال حاضر تا ساخت نیروگاه زباله سوز رشت شهرداری چاره‌ای ندارد مگر اینکه زباله‌ها را در همین سراوان دفن کند.

پورعلی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از آلودگی‌های محل دفنگاه دیواره گذاری، گاردریل گذاری و فنس کشی شده تا احشام سرگردان وارد منطقه نشوند و آلودگی‌ها از این طریق انتشار نیابد، گفت: مجموعه‌ی این اقدامات با کار سمپاشی که به طور مداوم صورت می‌گیرد سبب کنترل آلودگیهای این منطقه شده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی که موجب اعتراضات چند روز اخیر بود مساله ی تکثیر مگس‌ها و افزایش تعداد آنها در منطقه بوده که باید توضیح داد که رانش صورت گرفته و شرایط مساعد جوی سبب افزایش حشرات موذی شده است و اما با سمپاشی‌هایی که انجام شده این وضعیت کنترل شد.

Share