نماینده صومعه سرا در مجلس؛

دولت باید تیم اقتصادی خود را قویتر کند | می خواهند فریادهای ما را زیر سوال ببرند

دلخوش با اشاره به اینکه در زمینه قانون گذاری در صنعت معدن، گردشگری، مسئله بحران آب، حوزه چای و برنج و… ضعیف هستیم، بر ضرورت داشتن یک تیم اقتصادی قویتر در دولت تاکید کرد و گفت: باید اقتصاد را به آرامش برسانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدکاظم دلخوش_ نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی روز پنج شنبه، ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ در مراسم تجلیل از خبرنگاران که در تالار آبشار رشت برگزار شد به ارتباط دوستانه و صمیمی با اصحاب رسانه چه در استان و چه خبرنگاران مجلس اشاره و قدردان زحمات آنان شد و گفت: کاش در کشور ما تند روی‌های چپ و راستی را کمتر داشتیم اما تلاش ما این است که تعادل را در عرصه رسانه برقرار کنیم.

وی در ادامه ضمن قدردانی از احساس همدردی اصحاب رسانه در پی درگذشت روز گذشته مادر مکرمه اش، افزود: تحت هر عنوانی خواستم امروز این نشست برگزار شود چرا که آخرین صحبت‌های مادرم تاکید بر خدمت به مردم بود.

دلخوش با گرامیداشت یاد و نام شهدای خبرنگار و متوفی، سالروز ورود آزادگان به مهین را تبریک گفت و ادامه داد: در این سال‌ها تمام تلاش خود را برای افزایش سهمیه تسهیلات خبرنگاران استان گیلان به کار گرفتم که پرداخت چندین مرحله وام از جمله این تلاش‌ها است و اگر جایی مشکلی وجود دارد بیان کنید که از، طریق وزارتخانه بتوانیم پیگیری کنیم.

وی با اشاره به ۱۳۳نشریه، ۲۴۰ پایگاه خبری و داشتن رتبه پنجم کشوری را از، افتخارات استان گیلان برشمرد و ادامه داد: بحث بیمه پایه اصحاب رسانه هم انجام شده ولی نداشتن حقوق مشخص و بحث مسکن هم بسیار حائز توجه است که می‌بایست ساماندهی شوند و در قانون برنامه اینرا باید برای قشر خود بخواهید.

دلخوش اظهار کرد: برای اینکه چیزی برای قشر خود بخواهید سه فرصت دارید که اولی در قانون سالانه بودجه، دیگری در قانون پنج‌ساله کشور که سیاست‌گذاری می‌کنیم و آخری قوانین دائمی است.

وی اظهار امیدواری کرد: الان بهترین شرایط است که برای تامین مسکن یک ماده تهیه کرده و چند نفر از اصحاب رسانه در همین هفته در کمیسیون تلفیق حاضر شده و بتوانیم کار مثمر ثمری انجام دهیم.

دلخوش یکی از ابزار نمایندگان را داد زدن و برخورد کردن با قوانین اشتباه است و افزود: سایت‌های لجن‌پراکنی که هیچ مجوزی هم ندارند می‌خواهند هر فریاد ما را زیر سوال ببرند و جور دیگری نشان دهند.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت سیزدهم نسبت به رشد اقتصادی کشور انتقاد کرد و افزود: دولت باید تیم اقتصادی خود را قویتر کند.

دلخوش با تاکید بر اینکه در صنعت گردشگری می‌توانیم چند برابر بیشتر از نفت درآمدزایی داشته باشیم، تصریح کرد: باید به صنعت گردشگری توجه ویژه کرد چرا که خداوند نیز در قرآن به استفاده از منابع طبیعی که در اختیار بندگانش گذاشته، اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه، در زمینه قانون گذاری، در صنعت معدن، گردشگری، مسئله بحران آب، حوزه چای و برنج و… ضعیف هستیم گفت: باید اقتصاد را به آرامش برسانیم و در مجلس برای ایجاد حساسیت به مردم صحبت نمی‌کنم.

نماینده صومعه سرا در مجلس با تاکید بر اینکه اما اجازه بی‌احترامی به مردم استانم را به کسی نمی‌دهم، اضافه کرد: در حرف‌هایی که تقطیع می‌شوند شنونده می‌بایست برای قضاوت درست، قبل و بعد سخنان بیان شده را نیز بشنود.

دلخوش اظهار کرد: استان گیلان با مردمانش فرهنگی هفت هزارساله دارند و در زمان جنگ و دوران دفاع مقدس از همین استان که فاصله زیادی با منطقه جنگی داشت کامیون‌های هزارتایی به جبهه فرستاده شده است.

وی به چهار مرحله رای اعتماد مردم صومعه سرا اشاره و خاطرنشان کرد: بی‌شک این اعتماد نشانه عملکرد بنده بوده است.

Share