دلخوش عنوان کرد؛

در ‌طرح جدید مهریه حق خانم‌ها ضایع می‌شود | از ۴ ماه گذشته خطرات نبود آب را یادآور شدم

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: برخی از اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از جمله بنده مخالفت‌هایی را با بندهایی از طرح اصلاح قانون مهریه داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، سیدکاظم دلخوش اباتری در تشریح آخرین وضعیت اصلاح قانون مهریه اظهار داشت: برخی از اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از جمله بنده مخالفت‌هایی را با بندهایی از طرح اصلاح قانون مهریه داریم.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتقاد ما این است که در این طرح حق خانم‌ها ضایع می‌شود، خاطرنشان کرد: تلاش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس رعایت عدالت در طرح اصلاح قانون مهریه برای بانوان و آقایان است.

وی در تشریح آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی گفت: برای مبارزه با اخلالگران اقتصادی و قاچاقچیان باید قوانین شفاف و دست قوه قضاییه برای برخورد با اخلالگران باز باشد این طرح تقریباً نهایی شده و به زودی در اختیار قوه قضاییه قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی با بیان اینکه این طرح از شورای نگهبان برگشت خورد، عنوان کرد: پس برگشت طرح از سوی شورای نگهبان کمیسیون اشکالات را برطرف کرد تا در حوزه حمایت از مخترعان قانون خوبی وضع شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس در مورد کمبود آب زراعی در روستاهای این شهرستان با بیان اینکه بنده برای مقابله با کم‌آبی بارورسازی ابرها، احداث چاه‌های روستایی و لایه‌روبی استخرها را مطرح کردم گفت: ۵۰ درصد استخرهای آب زراعی در صومعه‌سرا تاکنون لایه‌روبی شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با تأکید بر اینکه هر شهرستان باید یک بیل دکل بلند داشته باشد، تصریح کرد: بنده یک بیل دکل بلند برای صومعه‌سرا دریافت کردم و در صومعه‌سرا استخر زراعی ۱۹ روستای حاشیه تالاب سیاه‌درویشان با بیل دکل بلند لایه‌روبی شد.

دلخوش با بیان اینکه سیاه‌درویشان، نرگستان، هندخاله و شیخ‌محله از جمله این روستاها است، ابراز داشت: کمبود آب زراعی در روستاهای صومعه‌سرا به دلیل نبود آب بوده و همچنین یکی از مشکلات دیگر نبود بیل شناور در گیلان است که بنا شده در روزهای آینده تأمین شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با اشاره به اینکه از ۴ ماه گذشته خطرات نبود آب را یادآور شدم اما در جلسات مربوطه عنوان می‌شد که به دلیل کمبود آب باید از زراعت کشاورزان جلوگیری شود خاطرنشان کرد: این نظرات در حالی است که معیشت کشاورزان به کشاورزی بستگی دارد.

وی اظهار داشت: از طرفی با گران شدن قیمت برنج بنده به وزیر کشاورزی نیز اعلام کردم که این افزایش قیمت در جیب کشاورز نمی‌رود؛ برخی از عوامل زیر مجموعه دولت توجهی به قوانین مجلس ندارند و از این بابت بحث‌هایی بین مجلس و عوامل دولت است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با اشاره به مشکلات تالاب سیاه‌درویشان صومعه‌سرا عنوان کرد: در راستای انعکاس وضعیت تالاب شبکه یک سیما را وادار کردیم تا مستندی تحت عنوان مرگ تدریجی تالاب تهیه کند چرا که عمق تالاب اکنون به ۰.۵ متر رسیده است.

دلخوش درباره کیفیت پایین آب شرب در صومعه‌سرا و اقدامات انجام شده برای حل این مشکل افرود: در صومعه‌سرا ۶ چاه احداث شده و اکنون اعتبارهایی برای انتقال آب از یکی از چاه‌های فومن به صومعه‌سرا اختصاص داده شده که بخشی از مشکلات این حوزه را برطرف می‌کند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب آشامیدنی صومعه‌سرا چندین مشکل دارد، خاطرنشان کرد: از جمله این مشکلات می‌توان به وجود منگنز در آب صومعه‌سرا اشاره داشت و مشکل دیگر فرسودگی شبکه‌های داخلی زمینی است.

وی با بیان اینکه اکنون چندین سال‌ است که ۲۸ کیلومتر لوله‌گذاری تا گوراب زرمیخ صومعه‌سرا انجام شده و در گوراب زرمیخ به دلیل وجود لوله گاز به بن بست خورده‌ایم، اظهار داشت: در این راستا رایزنی‌هایی با وزیر نفت برای حل مشکل در حال انجام است.

دلخوش درباره پیگیری‌های انجام شده جهت تسریع در اجرای طرح میدان خاکیان در مسیر جاده فومن به پونل عنوان کرد: در مسیر خمام، پیربازار و ضیابر پیمانکار مشغول کار است و پیمانکار مسیر نوخاله تا روستای نرگستان نیز تعیین شده و به زودی کار خود را آغاز می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با بیان اینکه برای تکمیل جاده کلیدبر به ماسال منابع وجود دارد و در مورد چهار راه خاکیان نیز تاکنون جلسات متعددی گذاشته شد افزود: در مورد این چهار راه اختلاف‌هایی وجود داشت و یا منابع آن به صورت اوراق بود که رایزنی‌هایی انجام شده تا منابع آن تأمین شود.

Share