رئیس مجمع نمایندگان گیلان؛

حامی گیلانی ها بوده و به عنوان یک برادر تا پای آبرو با آقای استاندار هستم

رئیس مجمع نمایندگان گیلان، با بیان اینکه مجلس هیچ مشکلی در دفاع از حقوق خبرنگاران ندارد، اضافه کرد: باید حداقل یک ماده قانون برنامه هفتم را به خبرنگاران اختصاص دهیم و لذا آماده نوشتن قانون برای جامعه خبرنگاری هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید کاظم دلخوش عصر امروز در همایش تجلیل از خبرنگاران استان گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با اشاره به جایگاه خبر و خبرنگاری، اظهار کرد: خبرنگاری شغل نیست، بلکه یک هنر است و خبرنگاران علاوه بر اینکه پل رابط بین مردم و مسئولان هستند، باید در چارچوب های نظام حرکت کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام بودجه نویسی و تدوین قانون برنامه، افزود: خوشبختانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعامل خوبی با خبرنگاران دارند و باید بتوانیم از این ظرفیت برای نوشتن ماده قانونی رسانه ای استفاد کنیم.

دلخوش، استاندار گیلان را یکی از ظرفیت های خوب استانی و کشوری دانست و بیان کرد: استاندار راس دولت در استان است و لذا خبرنگاران باید در کنار نقدهای سازنده به حرکت کلی نماینده دولت در استان کمک کنند.

نماینده صومعه سرا بنده به عنوان یک برادر تا پای آبرو با آقای استاندار هستم، یادآور شد: به بچه محل اعتقاد دارم و بچه های گیلان باید در کشور رشد کنند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به جایگاه تاریخی و فرهنگی و ادبی گیلان و گیلانیان، تصریح کرد: همواره به گیلانی بودن خودم افتخار می کنم و حامی گیلانی ها به ویژه خبرنگاران هستم.

دلخوش رسانه را نیازمند اتحادیه دانست و بیان کرد: رسانه باید قانون داشته باشد و لذا می توانیم یک ماده قانونی را به برنامه هفتم اضافه کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه ماده رسانه می تواند بیمه، تسهیلات، مسکن و … خبرنگاران را در چارچوب قانون ببیند، گفت: باید یک تعریف قانونی از خبرنگار و وظیفه رسانه داشته باشیم؛ در این صورت زمینه سوءاستفاده رسانه های معاند نیز از بین می رود.

وی با بیان اینکه مجلس هیچ مشکلی در دفاع از حقوق خبرنگاران ندارد، اضافه کرد: باید حداقل یک ماده قانون برنامه هفتم را به خبرنگاران اختصاص دهیم و لذا آماده نوشتن قانون برای جامعه خبرنگاری هستیم.

دلخوش، تدوین قانون رسانه را موجب دفاع از حق و حقوق خبرنگاران دانست و اظهار کرد: دولت در حال تدوین لایحه برنامه هفتم بوده و لذا می توانیم در فصول آموزش و فرهنگ به خبرنگاران کمک کنیم.

Share