خطیب جمعه آستارا

جدایی بحرین از ایران اوج وادادگی یک حکومت و رژیم نسبت به آب و خاک خودش است

باقری ارومی با اشاره به ۲۳ مرداد سالروز جداسازی بحرین از نقشه کشورمان توسط رژیم منحوس پهلوی بیان کرد: این حرکت، اوج وادادگی یک حکومت و رژیم نسبت به آب و خاک خودش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد باقری ارومی امام جمعه شهرستان در مکان مصلی برگزار شد.

باقری ارومی با اشاره به اینکه اگر از عمق دل خدا را حاضر، ناظر و شاهد بر اعمال خود بدانیم، قطعا به سمت گناه نخواهیم رفت، تصریح کرد: انسان مومن همواره از محضر خداوند حیا می‌کند.

وی اراده محکم را از راه‌های ترک گناه دانست و گفت: انسان باید قلبا برای ترک گناه اراده کند و تا این عزم نباشد، برای ترک آن موفق نخواهد شد.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به فرمایش امام صادق (ع) در باب سربلندی در دنیا و خیال راحت در آخرت بیان کرد: بنا به فرمایش ایشان، حفظ زبان به خاطر مردم، دوری از غیبت کردن و تجسس در حال مردم و گریه و انقلاب درونی برای پشیمانی از گناه، هم در دنیا و هم در آخرت منتفع شده و رستگاری را برای خود به ارمغان می‌آورد.

امام جمعه بندر آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم توسط مسئولان بیان کرد: رضایت مردم باید همواره اولویت مسئولان باشد چرا که رضایت مردم، رضایت خداوند را به دنبال دارد.

باقری ارومی با اشاره به‌عدم امکان احداث کارخانجات بزرگ در شهرهای کوچک تصریح کرد: حمایت از کارگاه‌ها و صنایع کوچک در این شهرها به اندازه همان کارخانه می‌توان توسعه اقتصادی ایجاد کرده و اشتغال را به حداکثر برساند و در شهرستان مرزی بندر آستارا باید از موقعیت خاص شهرستان و ۳ مرز دریایی، ریلی و زمینی استفاده کرده و با حمایت از صنایع کوچک زمینه اشتغال را فراهم کنیم.

وی با اشاره به روز تشکل‌های مردمی و اهمیت توجه به نقش جوامع کوچک مردمی بیان کرد: مشارکت مردم در صحنه‌های اجتماعی، هزینه‌ها و بار سنگین اقتصادی دولت را کاهش می‌دهد و البته متاسفانه گاهی شاهد بی‌توجهی به محیط زیست توسط برخی افراد هستیم و نقش نیروها و تشکل‌های اجتماعی خودجوش بیش از پیش نمایان می‌شود.

باقری ارومی با اشاره به در پیش بودن انتخابات سرنوشت ساز سال ۱۴۰۲ بیان کرد: باید مشارکت عملی مردم در انتخابات را افزایش دهیم و انشاالله با فعال کردن تشکل‌های مردمی یک انتخابات پر شور را خواهیم داشت.

وی با اشاره به ۲۳ مرداد سالروز جداسازی بحرین از نقشه کشورمان توسط رژیم منحوس پهلوی بیان کرد: این حرکت، اوج وادادگی یک حکومت و رژیم نسبت به آب و خاک خودش است.

همچنین میز جهادی خدمت دستگاه قضا در بندر آستارا با محوریت ارتقای فرهنگ عمومی صلح و سازش با حضور رئیس، دادستان و قضات دادگستری و شوراهای حل اختلاف با هدف حل مشکلات قضایی و حقوقی مردم شهرستان در حاشیه نماز جمعه این هفته شهرستان برگزار شد.

در این میز خدمت مشکلات مردم توسط قضات دادگستری بررسی و دستور پیگیری و رسیدگی به پرونده‌های مراجعین صادر شد.

Share