دلخوش در تذکر شفاهی:

کشاورزان در عذاب هستند | وجود مرغ آرین به صنعت مرغداری کشور آسیب می زند

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با انتقاد از لغو ممنوعیت واردات برنج گفت: اخیراً دو میلیون و یکصد هزار تن برنج وارد کشور شده، حال دیگر به دنبال چه هستید؟ آیا می خواهید به کشاورزان آسیب بزنید؟ در کشورهای پیشرفته طرح دمپینگ را برای محصولات کشاورزی اجرا می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از خانه ملت، سید کاظم دلخوش اباتری در نشست علنی مجلس شورای اسلامی گفت: از رئیس جمهور سوال می پرسم آیا محصولات کشاورزی برای شما جایگاهی دارد یا خیر؟ متاسفانه هم اکنون کشاورزان در عذاب هستند. آقای نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی به استان سفر کرده اند. درگذشته می گفتند بدبخت اگر مسجد آدینه بسازد، امروز می گویند نیکبخت اگر مسجد آدینه بسازد، یا طاق فرو ریزد یا قله کج آید.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم با انتقاد از لغو ممنوعیت واردات برنج تصریح کرد: اخیراً دو میلیون و یکصد هزار تن برنج وارد کشور شده، حال دیگر به دنبال چه هستید؟ آیا می خواهید به کشاورزان آسیب بزنید؟ در کشورهای پیشرفته طرح دمپینگ را برای محصولات کشاورزی اجرا می کنند.

وی با اشاره به خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان مازندران عنوان کرد: متاسفانه خرید تضمینی برای محصولات کشاورزی استان گیلان پیش بینی نشده است.

دلخوش با اشاره به وضعیت نامناسب بازار مرغ تصریح کرد: گیلان بیشترین مرغداری را در کشور دارد، آیا نمی خواهید برای وضعیت مرغ برنامه ریزی داشته باشید؟ وجود مرغ آرین به صنعت مرغداری کشور آسیب می زند. هم اکنون جوجه ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان وارد می شود.

وی با اشاره به مشکلات زیتون، چوب صنوبر و باقی ماندن چای در انبارها عنوان کرد: گروهی متخصص را تعیین کنید تا مشخص شود که آیا ما کشاورزی را در کشور می خواهیم یا خیر؟ و آیا محصولات ضروری کشاورزی در سبد خانوار جا دارد یا خیر؟ یا تعدادی می خواهند با زد و بند و واردات بی رویه محصولات غیرضروری کشورهای دیگر را وارد کنند. بارها و بارها تاکید کردم جلسه غیرعلنی در مجلس برگزار کرده تا برای وضعیت کشاورزی سراسر کشور برنامه ریزی کنیم. هم اکنون قیمت آب سه برابر و کود افزایش قیمت داشته است و حق الزحمه کارگران در یک روز یک میلیون تومان است. با این گرانی ها یک  کشاورز چگونه می تواند پاسخگوی هزینه های زندگی باشد. از رئیس جمهور می خواهم به استان گیلان نیز توجه داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به ضرورت توجه به کشاورزی تمامی استان های کشور از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا برنامه هایش را در حد شعار نگه نداشته و مشکلات کشاورزان را برطرف کند.

Share