انتقاد نماینده آستارا از روند واردات برنج؛

مرحبا: رویه واردات برنج در زمان دروی محصول به ضرر کشاورزان است

نماینده آستارا و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: واردات برنج در زمان دروی این محصول به نفع کشاورزان نبوده و باید از این قشر با هدف رونق تولید ملی حمایت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، غلامرضا مرحبا در گفت و گو با دیارمیرزا اظهار کرد: کشاورزان و به خصوص شالیکاران با هزینه‌های بسیار و با استفاده از نهاده‌های بسیار گران در امر تولید برنج در کشور فعالیت می‌کنند و از این رو نیازمند حمایت ویژه هستند.

وی افزود: متاسفانه در چنین وضعیتی واردات برنج از همان زمان اولین دوره برداشت محصولات آغاز می‌شود که تداوم این چرخه واردات به ضرر کشاورزان است؛ آن هم در شرایطی که مدیریت و نظارت شایسته‌ای هم بر بازار برنج وجود ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با همه این مسائل و علی رغم تذکرات گمرک ایران و خاصه گمرک زاهدان درباره نامناسب بودن محل نگهداری آن‌ها، متاسفانه اقدام مناسبی جهت حفاظت از این کالا صورت نگرفته است که متأسفانه صدها تن برنج وارداتی که با منابع کشور خریداری شده و قرار بود در میان مردم توزیع شود در پی بارش‌های موسمی در جنوب شرقی کشور از بین رفته است.

وی اضافه کرد: در همین راستا کارگروه ویژه‌ای برای بررسی جامع موضوع در مورد علت این مبالاتی در مجلس شورای اسلامی تشکیل خواهد شد تا مقصران شناسایی شوند و به این سوال پاسخ دهند که چرا به تذکرات به موقع گمرک ایران توجهی نشده و باعث از بین رفتن این حجم از برنج وارداتی شده اند.

Share