نماینده آستانه اشرفیه؛

افرادی که در داخل کشور فساد ایجاد می کنند عامل واردات بی رویه برنج هستند

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هفته قبل تمامی نمایندگان اموال خود را ثبت کردند، گفت: مجلس در حوزه شفافیت به عنوان یک گام موثر در مبارزه با فساد، پیش قدم شده و آرا و اموال نمایندگان به صورت شفاف ثبت می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ابراهیم نجفی با تاکید بر ضرورت شفاف سازی همه امور در کشور به منظور مبارزه با فساد، بیان کرد: طرح مبارزه با فساد و حمایت مالی از افشاگران فساد به تازگی در مجلس به تصویب رسید و تبدیل به قانون شد که بر اساس آن اگر فردی بخواهد تخلف یا فسادی را گزارش کند، مورد حمایت قرار می گیرد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه اظهار کرد: اخیرا دولت لایحه ای را به مجلس آورد و در مجلس به تصویب رسید که بر اساس آن مالیات بر ارزش افزوده برخی از کالاهای اساسی از ۹ درصد به ۱ درصد کاهش یافت. در حالی که در برخی از کالاها مانند برنج شاهد واردات بی رویه هستیم. این واردات را چه کسانی انجام می دهند؟ افرادی که رانت داشته و در داخل کشور فساد ایجاد می کنند. این موارد با مبارزه با فساد سازگار نیست.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجلس در حوزه شفافیت به عنوان یک گام موثر در مبارزه با فساد، پیش قدم شده به گونه ای که آرا و اموال نمایندگان ثبت شده است و هفته گذشته، تمامی نمایندگان اموال خود را ثبت کردند.

نجفی با تاکید بر تسری راه اندازی سامانه های شفاف سازی و مبارزه با فساد از صندوق بازنشستگی به سایر دستگاه ها، بیان کرد: ما در قانون جهش تولید مسکن تمام دستگاه های اجرایی را مکلف کردیم که اموال خود را در سامانه سادا بارگذاری کنند اما در گزارشی که کمیسیون اصل نود داد هنوز بیس از ۴۰ دستگاه اموال خود را ثبت نکرده اند.

Share