نقشه خانه ویلایی ۱۰۰ و ۲۰۰ متری

اگر قصد طراحی ویلا دارید و به دنبال نقشه خانه ویلایی ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ متری میگردید در این مقاله از هارا گدیم همراه ما باشید.

از زمان‌های قدیم خانه محلی برای آسایش و استراحت افراد بوده است، به همین خاطر با وسایل گوناگون آن را به گونه‌ای دیزاین می‌کردند که با سلایق شان سازگاری داشته و باعث آرامششان شود. امروزه نیز اکثر افراد با دانشی که در اختیار دارند نه تنها ویلا، محل کار یا خانه‌ای که در آن ساکن هستند را با لوازم‌هایی مانند مبل، پرده و فرش تزئین می‌کنند بلکه از ابتدا ساخت، نقشه‌ای برای فضای مورد نظر طراحی می‌کنند که بتوانند از محیط نهایت بهره را ببرند. ما در این مقاله از سایت هارا گدیم قصد داریم به اهمیت نقشه‌کشی پیش از ساخت و نقشه خانه ویلایی ۲۰۰ متری بپردازیم تا شما بدانید که برای نقشه‌کشی باید از یک معمار ماهر کمک بگیرید زیرا معمار به دلیل تجربه‌ای که دارد می‌تواند از تمامی فضا استفاده کند تا طرح دلخواه شما کشیده و ساخته شود.

اهمیت نقشه‌کشی در ساخت ‌و ساز

اهمیت نقشه کشی

پیش از آن که شما را با نقشه خانه ویلایی ۲۰۰ متری آشنا کنیم باید با میزان اهمیت نقشه در ساختمان‌سازی آشنا شوید و بدانید که اولین و مهمترین مرحله برای ساخت یک خانه یا ویلا، تهیه نقشه آن توسط یک معمار است زیرا نقشه طراحی شده باعث می‌شود که شما پیش از شروع کار بتوانید نتیجه خانه‌ای که در زمین مورد نظرتان ساخته می‌شود را ببینید و راحت‌تر بتوانید در ذهنتان تجسم کنید. اینگونه اگر ایرادی داشت یا ایده جدیدی به ذهنتان رسید بتوانید به راحتی و بدون پرداخت هزینه هنگفتی تغییراتی بر روی آن انجام داده و نتیجه دلخواه را دریافت کنید.

نکته مهم: با آن که وجود نقشه پیش از شروع پروژه از اهمیت زیادی برخوردار است اما به این نکته نیز توجه کنید که طراحی باید توسط یک طراح و معمار خبره و کاربلد انجام شود زیرا یک نقشه مناسبی که توسط آن طراحی می‌شود می‌تواند به خوبی تمامی کمبودهای زمین را پوشش داده و با وجود آن‌ها نقشه‌ای باب میل کارفرما تهیه کند.

نقشه خانه ویلایی ۲۰۰ متری

نقشه خانه ویلایی 100 و 200 متری

ظراحی و ایجاد نقشه برای هر زمینی با هر متراژی امکان‌پذیر است اما ناگفته نماند که طراحی نقشه برای زمین‌های کوچک به تجربه و مهارت بیشتری نیاز دارد زیرا هر چه متراژ زمین کاهش می‌یابد، کار معمار سخت‌تر می‌شود؛ آن هم به این دلیل که باید از تمامی فضا به صورت هوشمندانه استفاده کند تا بتواند نقشه‌ای استاندارد که به نیازهای افراد نیز پاسخ می‌دهد را تهیه کند.

اگر شما نیز قصد دارید خانه ویلایی ۲۰۰ متری خود را به گونه‌ای طراحی کنید که به خواسته‌هایتان پاسخ دهد بهتر است این قسمت از مقاله نقشه خانه ویلایی ۲۰۰ متری را با دقت بالایی مطالعه کنید زیرا ما تعدادی از فوق‌العاده‌ترین نقشه‌ها را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا شما بتوانید با مشاهده آن‌ها ایده‌برداری کرده و بهترین و بی‌نقص‌ترین نقشه را که با سلیقه خودتان نیز سازگاری دارد، ارائه دهید.

انواع نقشه‌های خانه ویلایی ۲۰۰ متری بر اساس اولویت‌بندی کارفرما

عوامل گوناگونی وجود دارد که بر روی طراحی نقشه خانه ویلایی ۲۰۰ متری تاثیر می‌گذارد اما یکی از مهم‌ترین آن‌ها که نقش بسزایی در طراحی نقشه دلخواه شما را دارد، اولویت کارفرما است، به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم در این قسمت از مقاله برترین نقشه‌هایی که براساس اولویت کارفرما طراحی شده را بررسی کنیم تا شما از هر کدام که خواستید برای تکمیل نقشه خانه ویلایی خود استفاده کنید.

هزینه طراحی ویلا

یکی از اصلی در طراحی ویلا هزینه‌ای است که باید برای ساخت‌وساز صرف کنند، زیرا قیمت مصالح و مواد اولیه ثابت نبوده و مدام در حال تغییر است، به همین دلیل قصد دارند هزینه‌ها را به حداقل برسانند تا با افزایش قیمت بتوانند از پس مخارج برآیند.

اگر شما نیز بودجه کمی دارید و هزینه برایتان اولویت دارد پیشنهاد می‌شود هیچ گاه سراغ ساخت ویلاهای لوکسی که معمولا دوبلکس هستند نروید و نقشه خانه ویلایی ۲۰۰ متری را به گونه‌ای طراحی کنید که در همان طبقه اول آشپزخانه، سرویس بهداشتی، اتاق خواب و پذیرایی قرار گیرد؛ زیرا هزینه‌های ساخت خانه‌های ویلایی دوبلکس به قدری بالا است که اگر بودجه مورد نیاز فراهم نشود باید پروژه را متوقف کرده که همین امر خود ضررهای هنگفتی را در پی دارد.

طراحی اصولی نقشه ویلا در دکوراسیون داخلی

یکی دیگر از اولویت‌هایی که بر روی نقشه خانه ویلایی ۲۰۰ متری شما تاثیر می‌گذارد، طراحی اصولی و استاندارد که باعث می‌شود در آن متراژ بتوان سه اتاق خواب در نظر گرفت با آن که هر یک از اعضای خانواده دارای فضای اختصاصی برای خود هستند.

در این سبک طراحی اغلب نیازهای مشترک افراد که استفاده از آن‌ها لازمه هر خانه و خانواده‌ای است مد نظر طراحان قرار می‌گیرد، به همین خاطر نمی‌توان توقع داشت که امکانات زیادی را در آن وجود داشته باشد. این نوع نقشه‌ها در مقایسه با ویلاهای لوکسی که امکانات زیادی داشته و بسیار زیبا هستند هزینه کمتری را برای سازنده به بار می‌آورد؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که در اصول دکوراسیون داخلی ویلا می‌توان با کمترین قیمت به خواسته‌های خود پاسخ داد.هنگام

کیفیت و زیبایی ویلا   

اگر قصد دارید ویلای لوکسی داشته باشید و اولویتتان کیفیت است باید از پلان کاربردی که از مرغوب‌ترین مواد اولیه برای اجرای نقشه استفاده می‌شود، ایده بگیرید زیرا با ایجاد ظاهری یکدست و هارمونیک باعث زیبایی هر چه بیشتر ویلا می‌شود.

معمولا در این سبک طراحی از طراحی ویلا دوبلکس استفاده می‌کنند که طرفداران زیادی دارد زیرا علاوه بر زیبایی خاصی که در محیط خانه ایجاد می‌کند باعث می‌شود کیفیت و بازدهی آن خانه نیز زیادتر شود و بتوان امکانات بیشتری برای سرگرمی افراد آن خانه در آن مکان در نظر گرفت؛ آن هم به این دلیل که فضاهای جداگانه‌ای برای استراحت و سرگرمی وجود دارد.

شما می‌توانید از کارشناسان سایت هارا گدیم درخواست کنید تا متناسب با اولویتی که دارید نقشه‌ای بی‌نقص را طراحی کرده و در اختیارتان قرار دهد تا شما بتوانید مراحل ساخت‌وساز را آغاز کنید.

مراحل طراحی نقشه خانه ویلایی ۲۰۰ متری

برای آن که بتوان نقشه‌ای بی‌نقص را در زمان کوتاهی طراحی کرد باید مطابق یک سلسه مراتب پیش رفت که در این قسمت به آن اشاره خواهیم کرد.

  • مرحله اول: تعیین فضاهای خصوصی و عمومی
  • مرحله دوم: تفکیک فضایی در طراحی نقشه خانه
  • مرحله سوم: جانمایی مناسب راه پله و آسانسور
  • مرحله چهارم: جانمایی فضاهای داخلی پلان
  • مرحله پنجم: در نظر گرفتن نوردهی مناسب
  • مرحله ششم: ستون‌گذاری
  • مرحله هفتم: انجام اصلاحات پلان

شاید در ابتدا و پیش از خواندن این مقاله از سایت هارا گدیم گمان می‌کردید که با توجه به تعداد اعضای خانواده و نیازهای آن‌ها برای سرگرمی، متراژ ۲۰۰ متری مناسب نبوده و نتوان نقشه‌ای کاربردی برای آن در نظر گرفت، اما اکنون با خواندن مقاله نقشه خانه ویلایی ۲۰۰ متری دانستید که با یک طراحی اصول و مدرن نه تنها می‌توان از تمامی فضاها استفاده مناسب کرد و زیبایی خاص و چشم نوازی را به محیط بخشید بلکه می‌توان هزینه‌ها را نیز کاهش داد.

منبع: https://haragedim.ir

Share