چگونه برای راه اندازی کسب وکار شروع کنیم

قبل از ورود به کسب و کاری که در ذهن داریم، دانستن این موضوع که آیا فکر و ایده پردازی ما اساسا صحیح است، یا قبلا ایجاد نشده و یا چکار کنیم تا مسیری ساده تر و نزدیک تر را انتخاب کنیم بسیار با اهمیت است.

با رشد علم در بسیاری از شاخه ها، تکنولوژیگسترش بسزایی کرده و با برداشتن بسیاری از موانع، دریچه های فراوان و جدید در جلو انسان گشوده شده است.

دریچه های به سوی بی نهایت…

انسان با استفاده از این پیشرفت ها خود را در مسیر رشد و توسعه قرار داده است و در طول سالیان انسان از عصر حجر به عصر تکنولوژی رسیده است.

اما با رشد علوم مسیرها بسیار متنوع شدن و آگاهی داشتن از مسیر اصلی و درست نیازمند دانش فراوان و روز آمدی می باشد.
اگر بدون مشورت وارد مسیری شویم شکست سخت و جبران ناپذیر خواهد بود.

بنابراین قبل از ورود به کسب و کاری که در ذهن داریم، دانستن این موضوع که آیا فکر و ایده پردازی ما اساسا صحیح است، یا قبلا ایجاد نشده و یا چکار کنیم تا مسیری ساده تر و نزدیک تر را انتخاب کنیم بسیار با اهمیت است.

از اصلی ترین راه های رسیدن به هر هدفی این است که آن را به هدف های کوچکتر تقسیم کنیم و سپس تک به تک به تمامی آن هدف ها دست پیدا کنیم تا در نهایت آن هدف بزرگ برای ما تحقق یابد.

باید برای رسیدن به هدف ها ابزارهای لازم جهت رسیدن به آنها را فراهم نماییم.

از قدرتمند ترین ابزارها در ایجاد کسب و کارها، ثبت شرکت و ثبت برند است که بهتر است پیش از اقدام برای ثبت، با آگاهی از تمام جنبه‌های قانونی و شرایط ثبت و یا عدم ثبت، هدف خود را از ثبت رسمی شرکت مشخص کنید.
در ادامه در مورد آنها توضیحاتی ارائه مینماییم.

ثبت شرکت

انجام فعالیت‌ به صورت گروهی یکی از منطقی‌ترین و موفق‌ترین روش‌هایی‌ست که در تمام دنیا اجرا می شود.
این گونه فعالیت‌ها، ذاتا تجاری هستند و موضوعات فراوانی را در برمی‌گیرند. برای آغاز فعالیت تجاری، می‌توان از ثبت شرکت استفاده کرد که علاوه بر امکان فعالیت تجاری به صورت گروهی، مزایای زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. مزایای قانونی که می‌تواند انجام فعالیت شما را تسهیل نماید. برای بهره‌مندی از این فواید و انجام کار قانونی در شکل شرکت‌های تجاری مستلزم ثبت شرکت هستید که این امر بر اساس قانون تجارت صورت می‌گیرد.
باید بدانید که شرکت های تجاری به تنهایی شخصیت دارد و از آن به عنوان شخص حقوقی یاد می شود. البته این شخص را مجموعه قوانینی در بر میگرد و بهتر است قبل از ثبت شرکت با مشاورین خبره صحبت نمایید تا از تمام جزئیات آن آگاه شوید.

ثبت برند

امروزه بیشتر کسب و کارهای مطرح دنیا با برند شناخته می شوند به عبارتی هرآنچه از موفقیت یا ضررکسب کنید در برند نمایان خواهد شد. به همین دلیل ارزش ثبت برند بسیار قابل توجه است. علاوه بر این علامت تجاری زمانی اهمیت خود را نشان می دهد که تمایز از رقبا در حوزه تجارت در دستورکار قرار داشته باشد. اگر برندی وجود نداشت و هر شخص کالا و خدمات خود را بی هیچ نشانی وارد بازار می کرد، در این صورت چگونه ارزش و کیفیت آن برای مشتریان و کاربران قابل تشخیص می بود؟

از سوی دیگر با کار خوب بر روی برند خدمات و کالا های مابیشتر شناخته می شوند که این موجب افزایش سود آوری خواهد شد.

اخذ کارت بازرگانی

کارت بازرگانی مجوزی است که به اشخاص دارنده ی آن اعم از شخص حقیقی یا شخص حقوقی داده می شود که به امر تجارت (صادرات و واردات) در سطح بین المللی است بپردازند.
براساس قوانین و مقرراتی که در حال حاضر در دست اجراست و تمامی کارت های بازرگانی طبق این قوانین و مقررات صادر می شوند، افراد با مدرک لیسانس و یا دیپلم با سابقه کار و دارا بودن پروانه بهره برداری می توانند کارت بازرگانی دریافت نمایند که اعتبار آن از تاریخ صدور یکسال می باشد.
تمدید کارت بازرگانی نیز با ارائه مدارک لازم انجام می گیرد. البته مدت زمان اعتبار کارت بازرگانی برای شرکتهای تولیدی ها بین یک تا پنج سال می باشد.
باید توجه کرد که ثبت پلمب دفاتر لازم و ضروری است. همچنین برای جلوگیری از مالیات بهره بردن از مشاور مالیاتی لازم است.

نتیجه گیری
با برنامه ریزی دقیق و گام به گام می توان به قله های موفقیت رسید. کافیست وسایل لازم در این مسیر را فراهم نمایید.

ثبت نیلگون با مشاورین با تجربه از ابتدا تا پایان مسیر با شما خواهد بود تا ایده و رویا شما به ظهور و اجرا برسد.

ثبت نیلگون، راه آسان آینده

Share