بازرس کل استان گیلان؛

در حوزه بهداشت و درمان بازرسی با کسی شوخی ندارد | معرفی ۵۴۲ نفر به مراجع قضائی

بازرس کل استان گیلان با اشاره به عملکرد این سازمان در سال گذشته گفت: ترخیص ۳ هزار و ۶۱۰ تن روغن آفتابگردان رسوبی، معرفی ۱۸ نفر از پزشکان متخصص متخلف و اخذ رای محکومیت برای آنها از جمله اقدامات این سازمان بوده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سجاد ده ده جانی عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور از زیرمجموعه‌های مهم و حساس قوه قضائیه است، یادآورشد: نظارت بر حُس جریان امور و نظارت بر اجرای صحیح قوانین از وظایف مهم این سازمان است.

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان با اشاره به شیوه ورود این سازمان در موضوعات مختلف، بیان کرد: ورود فوق العاده، بازرسی‌های برنامه‌ای و مستمر و بازرسی موردی از اهم شیوه‌های رفتاری این سازمان است.

ده ده جانی با بیان اینکه پیشنهاد سازمان بازرسی به دستگاه‌ها لازم الاجرا است، گفت: هر دستگاه و یا فردی از اجرای پیشنهادات این سازمان تخطی کند، مشمول برخورد قضائی و قانونی می‌شود.

وی با بیان اینکه پیشنهادات سازمان بازرسی به دستگاه‌ها مبنای قانونی دارد، افزود: کارشناسی های ما دیمی نیستند و ما دنبال پرونده سازی نیستیم، هدف ما کمک به مدیران است.

ده ده جانی با بیان اینکه این سازمان دنبال پرونده سازی نیست، گفت: مدیران سرمایه نظام است و باید در حفظ و سلامت اداری و ساختاری افراد تلاش کنیم، ما در این سازمان علم دار مبارزه با فساد هستیم.

بازرس کل گیلان با بیان اینکه همه اقدامات و امورات سازمان بازرسی با شیوه نامه‌های هوشمند صورت می‌گیرد، یادآور شد: مردم از طریق تلفن گویای ۱۳۶، سامانه الکترونیکی و به صورت حضوری می‌توانند شکایات خود را ثبت کنند و با دریافت کد رهگیری شکایات رصد می‌شود.

ده ده جانی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان بازرسی در گیلان افزود: ترخیص ۳۶۱۰ تن روغن وارداتی آفتاب گردان رسوبی، تعیین و تکلیف و فروش ۱۱ فقره کالای مکشوفه در انبارهای گیلان و کشف ۳۰ هزار تن نهاده‌های دامی تنها بخشی از اقدامات این سازمان بوده است.

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان با اشاره به اقدامات این سازمان در راستای قاچاق سوخت و چوب نیز بیان کرد: بسیاری از کامیون‌ها با بارگیری گازوئیل، آن را از کشور قاچاق و با هزینه بسیار بالاتری به فروش می‌رساندند که جلوی این نوع قاچاق نامحسوس گرفته شد.

در حوزه بهداشت و درمان با کسی شوخی نداریم

ده ده جانی از رفع تداخل بیش از ۱۱ هکتار اراضی مشمول در گیلان خبر داد و اضافه کرد: شناسایی و فروش ۶۰۲ هکتار از اراضی مشمول حفاظتی محیط زیست از محدوده طرح‌های هادی روستایی بخش دیگری از اقدامات بوده است.

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان از پیگیری پرداخت ۲۴۷ میلیارد ریال تعهدات بیمه‌ای به بیمارستان‌ها خبر داد و بیان کرد: همچنین با پیگیری‌های سازمان بازرسی، ۴۸۰ میلیارد ریال تعهدات بیمه‌ای به حساب داروخانه‌ها پرداخت کرد.

ده ده جانی با تاکید برلزوم ساماندهی پارکینگ‌ها در رشت، اضافه کرد: کمبود پارکینگ در رشت به معضل اجتماعی تبدیل شده است، پول دریافت شده برای پارکینگ ساختمان‌ها توسط شهرداری باید صرف ساخت پارکینگ شود اما پس از ورود بازرسی مشخص شد که ۳۳۵ میلیارد ریال از این مبالغ به حساب خاص واریز می‌شد.

وی با اشاره به گریز هوشمندانه پزشکان و صاحبان مطب‌ها در پرداخت مالیات، افزود: مردم مطب‌ها و مراکزی که از پذیرش کارت اعتباری امتناع کرده و درخواست وجه نقد دارند را به سازمان بازرسی گزارش دهند.

ده ده جانی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان با کسی شوخی نداریم و نخواهیم داشت از معرفی ۱۸ نفر از پزشکان متخصص جراح به تخلفات اداری خبر داد و افزود: این پزشکان در اوج ساعاتی که باید به بیمارستان‌های دولتی خدمات ارائه دهند به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه می‌کردند.

معرفی ۵۴۲ نفر به مراجع قضائی

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان با تاکید بر تعیین تکلیف اراضی واگذار شده در راستای اشتغالزایی و ایجاد کسب و کار، بیان کرد: ۱۸ هکتار زمین در استان در شرکت شهرک‌های صنعتی برای ایجاد فضای کسب و کار واگذار شده اما چیزی ساخته نشده بود، بسیاری از زمین‌هایی که در شهرک‌های صنعتی برای ایجاد کسب و کار تعریف شده اما هیچ کاری در این بخش صورت نگرفته باید تعیین تکلیف شود.

ده ده جانی از صدور ۱۷۸ فقره نامه هشداری به دستگاه‌های اداری گیلان خبر داد و افزود: نامه‌های هشداری در راستای اصلاح ساختار و جلوگیری از کج روی های احتمالی دستگاه‌ها ارسال شده است.

وی از معرفی ۵۴۲ نفر به مراجع قضائی خبر داد و بیان کرد: ۹۳ نفر کیفری بودند، این افراد با عناوین مجرمانه اختلاس، تضییع اموال عمومی، نقض قوانین و مقررات و سهل انگاری در انجام وظایف محوله به دستگاه قضائی معرفی شدند.

پرونده پسماند کلان است

بازرس کل گیلان در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص بازدید چمد وقت پیش خود از بندرکیاشهر و وعده حمایت از سرمایه گذاری در این شهر بیان کرد: جلساتی با سازمان های مختلف و همچنین سرمایه گذار صورت گرفته شده در حال جمع بندی هستیم که در ۵ موضوع به مشکل برخورده ایم اما امید است که در آینده با پیگیری های ممتد شاهد اخبار خوش در این زمینه باشیم.

ده ده جانی در خصوص پرونده نامعلوم برخورد با مقصران پسماند استان اظهار کرد: با توجه به بررسی های روند لندفیل سراوان و به طور کلی پسماند استان، متاسفانه پرونده این موضوع به پرونده کلانی تبدیل شده است که نیاز است بررسی های دقیق تر  و ممتد صورت بگیرد تا در آینده نتایج بازرسی ها در خدمت مردم قرار بگیرد.

Share