مدیرعامل آبفای گیلان اعلام کرد؛

تولید بیش از ۸ هزار لیتر در ثانیه آب شرب سالم جهت تامین آب مشترکین شهری و روستایی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به تامین منابع تامین آب شرب، جهت بهره مندی بیش از ۸۷۰ هزار مشترک گیلانی، بیان کرد: جمعیت تحت پوشش خدمات آب‌رسانی در حوزه شهری ۹۹.۹۹ درصد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مازیار علی‌پور با اشاره به مشترکین بهره‌مند از خدمات شرکت آبفای گیلان به تعداد ۸۷۱ هزار و ۶۲۹ مشترک اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱، شرکت آب و فاضلاب استان با ۴۲ باب تصفیه خانه در مدار در سطح استان، ۶۲۳ حلقه چاه فعال و روشن، ۵۸۰ دهنه چشمه فعال به میزان ۸ هزار و ۶۰۹ لیتر در ثانیه آب سالم و بهداشتی تولید و در اختیار مشترکین گیلان قرار می‌دهد.

مدیرعامل آبفای گیلان تصریح کرد: سد شهر بیجار و رودخانه سفید رود تامین کننده آب تصفیه خانه بزرگ گیلان می‌باشد، این تصفیه خانه با میزان تولید ۵ هزار و ۳۰۳ لیتر در ثانیه، ۶۲ درصد آب سالم و بهداشتی استان را تامین می‌کند؛ همچنین چاه‌ها با تولید ۲ هزار و ۶۴۳ لیتر در ثانیه و چشمه‌ها با تولید ۶۶۳ لیتر در ثانیه، ۳۸ درصد از ظرفیت تامین آب شرب استان را بر عهده دارند.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب استان گیلان از طریق ۲ هزار و ۸۵۶ کیلومتر خط انتقال و ۲۴ هزار و ۶۶۹ کیلومتر شبکه توزیع در سطح استان، خدمات آب‌رسانی به مشترکین محترم استان را بر عهده دارد که توسعه، اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب شرب نیز به طور مداوم در حال انجام می‌باشد.

علی‌پور بیان داشت: جهت تامین فشار شبکه توزیع آب شرب مشترکین، هزار و ۱۷۱ باب مخزن ذخیره در مدار بهره برداری شرکت آبفای گیلان قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان؛ جمعیت تحت پوشش خدمات آب‌رسانی در حوزه شهری را ۹۹.۹۹ درصد و در حوزه روستایی ۸۶.۱۷ درصد اعلام کرد.

Share