مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در برنامه رادیویی شهر ما؛

اگر مردم آب را بهینه مصرف کنند مجبور به جیره‌بندی نخواهیم بود!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در برنامۀ رادیویی شهر ما، حضور به عمل رساند وضمن تشریح عملکرد شرکت، در خصوص مصرف بهینه آب شرب با مردم سخن گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا؛ مازیار علی‌پور روز شنبه ۲۴ تیر ماه سال جاری در برنامه شهر ما، رادیو گیلان حضور یافت و ضمن پاسخگویی به سوالات مجری برنامه، از مردم عزیز استان خواست با صرفه جویی و مصرف درست آب شرب در حفظ این نعمت الهی سهیم بوده و در گذر از فصل گرم سال شرکت آبفای گیلان را یاری رسانند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص تعداد تصفیه خانه‌های استان گفت: ۱۳ تصفیه خانه آب شرب در سطح استان وجود دارد که تصفیه خانه بزرگ آب گیلان بخش عمده آب شرب مورد نیاز استان را تامین می‌کند.

علی‌پور افزود: در حال حاضر میزان تولید آب شرب در سطح استان ۶ هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه است که تا حدودی با میزان مصرف شهری و روستایی برابری می‌کند، البته در روستاها به دلیل منابع تامین محدود آب شرب، مشکلات آبی بیشتر است، متاسفانه یکی از دلایل مهم کمبود و ضعف فشار آب آشامیدنی در روستاها استفاده کشاورزان از آب سالم بهداشتی جهت آبیاری زمین‌های کشاورزی می‌باشد، همینجا از روستاییان و کشاورزان عزیز می‌خواهم از آب تصفیه شده برای آبیاری زمینهای خود استفاده نکنند.

مدیرعامل شرکت آبفا در پاسخ به سوال مجری برنامه درخصوص کیفیت آب شرب، اظهار داشت: آب آشامیدنی گیلان به صورت روزانه توسط مرکز بهداشت استان و آزمایشگاههای خود شرکت مورد سنجش قرار می‌گیرد؛ به لحاظ سلامت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و هیچ نیازی برای استفاده مشترکین از دستگاههای تصفیه آب وجود ندارد، در برخی موارد به دلیل بارش باران و همچنین درصد بالای آهن و منگنز موجود در آب، رنگ آب شرب کدر می‌شود ولی به لحاظ کیفیت از درجه سلامت استاندارد برخوردار است.

همچنین در ادامه علی‌پور در خصوص اصلاح و تعویض لوله‌های شبکه توزیع آب شرب توضیحاتی داد و گفت: پروژه‌های اصلاح شبکه فرسوده در سطح استان به صورت مداوم در حال اجرا می‌باشد و هرساله به نسبت اعتبار تخصیص داده شده بخشی از شبکه عظیم توزیع آب شرب که در استان گیلان ۳۰ هزار کیلومتر می‌باشد اصلاح و بازسازی می‌شود.

تفاوت نرخ آب بهای خانگی و صنعتی سوال دیگر مجری برنامه شهر ما بود؛ مازیار علی‌پور در پاسخ به این سوال اظهار داشت: طبق تمهیدات شرکت آب و فاضلاب کشور مشترکین خانگی که مصرف ماهیانه آن‌ها کمتر از ۵ مترمکعب باشد پول آب پرداخت نمی‌کنند، در همین راستا مشترکین کم مصرف نرخ پایین‌تر و مشترکین پر مصرف به صورت پلکانی و صعودی نرخ بالاتری را به عنوان آب بها پرداخت می‌کنند؛ اما در بخش صنعتی و تجاری تعرفه آب بها ثابت و یکسان است.

در ادامه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان به سوالات پرسیده شده توسط شنوندگان رادیو گیلان که با برنامه شهر ما تماس تلفنی برقرار کردند پاسخ داد و خاطر نشان کرد مردم مسائل و مشکلات مربوط به شرکت آب و فاضلاب همچون شکستگی ها، انشعابات غیرمجاز، قطعی آب را با سامانه ۱۲۲ که به صورت ۲۴ساعته پاسخگوی مشترکین محترم می‌باشد در میان بگذارند.

Share