معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا؛

افزایش مصرف آب شرب گیلانیان در روزهای پایانی سال | مردم از آب شرب برای خانه تکانی استفاده نکنند

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گیلان در رابطه با میزان مصرف آب شرب در اسفند ماه گفت: مصرف روزانه آب شرب در گیلان در روزهای پایانی سال تا ۱۰۰ درصد افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: مردم گیلان در اسفند ماه مانند سایر نقاط کشور نسبت به سنت خانه تکانی برای ایام سال نو اقدام می کنند که مصرف روزانه نسبت به ماه های قبل بطور متوسط ۳۰ درصد افزایش می یابد.

مازیار غلامپور افزود: این میزان افزایش در روزهای پایانی سال به دلیل ورود مسافران و همچنین گرمتر شدن هوا تا  ۱۰۰ درصد مصارف روزانه نیز خواهد رسید.

وی تصریح کرد: از آنجائیکه افزایش مصرف توسط مشترکین در یک بازه زمانی کوتاه منجر به کاهش فشار شبکه توزیع و حتی در برخی از موارد قطع آب مشترکین علی الخصوص در مناطق پایین دست و پر تراکم می شود، در صورت عدم استفاده بهینه از آب ممکن است تعداد قابل توجهی از مشترکین در روزهای پایانی سال به دلیل افت فشار شبکه نتوانند از نعمت آب بهداشتی با کمیت قابل توجه استفاده نمایند لذا تاکید می گردد مردم کارهای مرتبط با خانه تکانی و شستشو را به ایام پایانی سال به ویژه روز تحویل سال موکول نکنند، همچنین به مردم فهیم گیلان توصیه می کنیم از آب شرب برای شستشوی حیاط، خودرو و موارد غیر ضروری استفاده نکنند.

غلام پور گفت: شایان ذکر است کلیه منابع تامین آب استان شامل تصفیه خانه ها، چاه ها و چشمه ها با تمام ظرفیت جهت پاسخ به تقاضای آب هم استانی های عزیز در ایام پایانی سال در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

در حال حاضر حدود ۶۵ درصد آب شرب مورد نیاز مشترکین گیلان از تصفیه خانه های آب استان (منابع آب سطحی) و حدود ۳۵ درصد آب مورد نیاز از منابع آب زیرزمینی (چاه های عمیق و چشمه ها) تأمین می شود.

Share