مدیرعامل آبفای گیلان عنوان کرد؛

برنامه ریزی آبفای گیلان برای پرداخت حقوق پرسنل | وظیفه مردم در بهینه‌سازی مصرف چیست؟

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به اینکه ۹۹ درصد مردم در ۵۳ شهر گیلان از آب شرب برخوردارند افزود: ساکنان ۲ هزار و ۵۰۰ روستا یعنی ۱۴ درصد روستاییان گیلان از آب شرب محروم هستند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر عامل آب و فاضلاب استان گیلان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت: در استان گیلان محدودیت منابع آب داریم و نباید گمان کنیم که چون گیلان پر باران است می‌توان مصرف آب بیشتری داشته باشیم.

مازیار علیپور با بیان این که در طرح محرومیت‌زدایی بعد از سیستان، گیلان دومین استانی است که بیشترین اعتبار را در این راستا دریافت کرده، اظهار کرد: درصد تحت پوشش آب شهری ۹۹.۹۶ درصد و در بخش روستایی این شاخص ۸۳.۶۶ است.

وی با بیان اینکه ۶۲ درصد از منابع آب شرب از سد شهر بیجار و سد سفیدرود تامین و مابقی از چشمه‌ها و چاه‌های استان تامین می‌شود، گفت: برای حوزه محرومیت‌زدایی آب‌رسانی در بهمن ماه ۱۴۰۰ تفاهم نامه‌ای با قرارگاه امام حسن مجتبی سپاه بسته شد که سهم‌ گیلان ۷۱۱ روستا با اعتباری بالغ بر هزار و ۸۵۲ میلیارد تومان بود که از این تعداد۶۲۶ روستا دارای تنش آبی و مابقی فاقد آب هستند.

علیپور با بیان اینکه در فاز اول طرح، ۵ شهرستان گیلان در طرح نیامده بود لذا برای تعداد روستای باقی مانده در فاز ۲ برنامه ریزی شد، تصریح کرد: قرار است در فاز ۲ طرح مذکور ۸۹۰ روستای گیلان آبرسانی شود که از اواخر ۱۴۰۳ اجرای این فاز آغاز می‌شود.

مدیرعامل آبفای گیلان در تشریح اینکه در موضوع بهینه‌سازی مصرف وظیفه مردم چیست؟ ، اظهار داشت: در دنیا سه راه اصلاح تعرفه، اصلاح رفتار و اصلاح ابزار مطرح است.

وی ادامه داد: در اصلاح رفتار آب را درست مصرف می‌کنید و در اصلاح ابزار استفاده از ابزارهای کاهنده مصرف آب نظیر شیرهای اهرمی و دوش‌های کم مصرف است.

علیپور در مورد فاضلاب مسکن مهر رشت بیان کرد: تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر بیش از ۷۶درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا سه ماهه آینده به بهره بردای می‌رسد.

مدیرعامل آبفای گیلان در مورد پروژه عظیم فاضلاب رشت گفت: تا کنون ۲۶۸ میلیارد تومان هزینه شده و با پیشرفت فیزیکی ۵۷ درصد در حال انجام است.

وی در مورد تصفیه خانه فخب گفت: این تصفیه خانه ۶۳ هزار متر مکعب در شبانه روز است ولی الان ۲۷ هزار مترمکعب در حال کار است.

مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان با اشاره به اینکه برای اتمام پروژه فاضلاب رشت بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است گفت: تفاهم‌نامه با قرار گاه خاتم الانبیا با اعتباری ۵ هزار میلیارد تومان از محل تهاتر نفت بسته شده است.

وی در مورد پروژه بانگ جهانی گفت: پروژه بانک‌جهانی از سال ۸۵ تا ۹۰ شروع شده و اگر از این پروژه ۲۰ هزار متر مکعب فاضلاب را هدایت کنیم، ۱۰۰ هزار خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرد.

به گزارش دیارمیرزا، علیپور در مورد علت عقب افتادگی حقوق پرسنل شرکت نیز بیان کرد: ادغام آب و فاضلاب روستایی و شهری به شرط پیش بینی زیر ساخت‌ها کار درستی بود، هر دو شرکت زیان ده بود و بعد از ادغام نامنظم شدن دستمزدها آعاز شد.

مدیرعامل آبفای گیلان یادآور شد: هم اکنون پرسنل شرکتی، خدماتی و رسمی حقوق طلب کار هستند و بیشترین دغدغه ما نیز پرسنل شرکتی است. برنامه داریم مطالبات خود را از نیروهای مسلح به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان دریافت کنیم تا بتوانیم حقوق‌ها را پرداخت کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: همچنین مطالبات آب و فاضلاب از مشترکین خانگی، تجاری و اداری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان است.

Share