تنها 3 ماه پس از امضای قرارداد؛

احداث ۱۰۳ ایستگاه اتوبوس در سطح شهر رشت با رقم قبلی قابل اجرا نیست

در این جلسه عنوان شد که پیمانکار طرف قرارداد در این اجرا یا ناچار به سبک کردن تجهیزات و پروفیل و آهن است یا باید اعتباری متمم در این پروژه برای خرید تجهیزات تخصیص یابد.

ایستگاه اتوبوس رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اواخر اسفندماه سال گذشته بود که در زمان سرپرستی یوسف یزدانی، قرارداد مشارکت در ساخت ۱۰۳ ایستگاه اتوبوس به روش BOT با حجم سرمایه گذاری معادل ۱۱۰ میلیارد ریال بین شهرداری رشت و سرمایه‌گذار بخش خصوصی منعقد شد.

پس از آن نیز اولین ایستگاه در خیابان شهید چمران، روبروی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت جانمایی و نصب شد.

ارائه گزارش روند احداث ۱۰۳ ایستگاه اتوبوس در سطح شهر رشت

در پنجاه و پنجمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت، گزارش پرونده ساخت ۱۰۳ ایستگاه اتوبوس مصوبه سال ۱۴۰۰ با رقم ۱۱ میلیارد تومان مطرح شد، مقرر بود این ایستگاه‌ها که یک نمونه از آن، پیشتر در مقابل سازمان اتوبوسرانی شهر در خیابان شهید چمران جانمایی شده ساخته شود که بواسطه تورم ایجاد شده، دیگر با آن رقم قابل اجرا نیست.

در این جلسه عنوان شد که پیمانکار طرف قرارداد در این اجرا یا ناچار به سبک کردن تجهیزات و پروفیل و آهن است یا باید اعتباری متمم در این پروژه برای خرید تجهیزات تخصیص یابد.

عباس نژاد در این رابطه گفت: عقیده کمیسیون این است که به هیچ عنوان از تجهیزات سبک و بی‌کیفیت در ساخت این سازه‌ها استفاده نشود و کاربری و قوام ایستگاه‌های جانمایی شده مورد تاکید ماست.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا با تاکید بر اینکه نباید کمیت و تعداد به هیچ وجه بر کیفیت ترجیج داده شود، بیان کرد: فعلا سازه‌ی ایستگاهها، با قوام کامل و کافی در هر تعداد که بودجه مصوب شده اجازه میدهد در سطح شهر ساخته شود.

گفتنی است، تقاضا برای افزایش هزینه پروژه درحالی صورت گرفته است که اندکی بیش از ۳ ماه از امضای قرارداد گذشته است.

Share