رئیس شورای شهر رشت؛

آغاز فرآیند انتخاب شهردار جدید رشت به محض دریافت حکم دیوان عدالت اداری

کارگرنیا با اشاره به حکم دیوان عدالت اداری در رابطه با مختومه شدن شکایت شهردار سابق رشت، گفت: این حکم تا الان به شورا ابلاع نشده است و به محض دریافت حکم روند انتخاب شهردار برای شهر رشت را آغاز خواهیم کرد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس شورای شهر رشت در ابتدای جلسه صبح امروز شورا با اشاره به حکم دیوان عدالت اداری در رابطه با مختومه شدن شکایت شهردار سابق رشت، گفت: این حکم تا الان به شورا ابلاع نشده است و به محض دریافت حکم روند انتخاب شهردار برای شهر رشت را آغاز خواهیم کرد.

محمدحسین واثق کارگرنیا گفت: با افرادی که از قبل رزومه خود را به دبیرخانه شورا ارسال کرده بودند، تماس میگیریم و اگر در جایی دیگر مشغول نشده باشند برای ارائه برنامه‌هایشان فرا خوانده، خواهند شد.

مسعود عباس نژاد دیگر عضو شورای شهر رشت نیز با تسلیت درگذشت شادروان “رضا اسدی” گفت: این خبر بسیار ناراحت کننده و غم‌انگیز بود و این واقعه را به همه اصحاب رسانه تسلیت می‌گویم.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه خبرنگاران دارای مشکلاتی مانند بیمه و درآمد پایدار هستند، افزود: بسیاری از دستگاه‌ها و ادارات در امر مراسم خاکسپاری این عزیز از دست رفته تلاش کردند ولی سوال من این است که چرا در زمان حیات چنین حمایت‌های خوبی نباید باشد؟

عضو شورای شهر رشت ادامه داد: بنده هفته آینده جلسه‌ای با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه های گیلان خواهم داشت تا به مسائل و مشکلات خبرنگاران بپردازیم.

وی در ادامه جلسه به ماه آخر سال اشاره کرد و گفت: در آستانه ماه اسفند هستیم و مدیریت شهری باید آماده استقبال از بهار باشد.

عباس نژاد یادآور شد: از شهرداران مناطق نیز انتظار می‌رود که کار شاخص در منطقه خود انجام دهند و درخواست ما از یزدانی سرپرست شهرداری رشت نیز این است که در اسرع وقت اکیپ استقبال از بهار را به صورت عملیاتی تشکیل دهد.

وی با تشکر از رییس کمیسیون بودجه شورا گفت: ایشان این شجاعت را داشتند که بودجه رشت را با رقم ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارائه دهیم. این شجاعت در سالهای گذشته نبود به همین علت بودجه به هزار میلیارد تومان نرسیده بود.

عباس نژاد یادآور شد: اگر این شجاعت در شورای شهر رشت نیست پس بهتر است در شورا را ببندیم و به شهرداری بگوییم که از جیب مردم برای اداره شهر استفاده کنیم.

وی گفت: بنده با بانک ها صحبت کردم و گفتند که وام ۵۰۰ میلیارد تومانی را خواهیم داد زیرا تراکنش شما زیاد است.

رضا عاشری نیز با اشاره به بودجه پیشنهادی ۱۴۰۲ گفت: این بودجه غیر واقعی است و بخشی از این بودجه وام است و مطمئن هستم که نمی توانیم وام را دریافت کنیم.

وی در مورد حمایت از خبرنگاران نیز اظهار کرد: من هم موافق این موضوع هستم.

عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: وام ۵۸۰ میلیارد تومانی واقعی نیست و بانکها اصلا وام نمی دهد حتی بانک شهر که سهامدار آن هستیم به ما وام نمی دهد.

مجید عزیزی دیکر عضو شورای شهر رشت در مورد بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ گفت: بودجه سال گذشته در خوشبینانه ترین حالت ۷۰ درصد تحفق پیدا کرد، چگونه می توانیم بودجه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی محقق خواهد شد؟

سیدحسین رضویان دیگر عضو شورای شهر رشت در مورد بودجه گفت: با توجه به نرخ تورم، بودجه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی ناچیز خواهد بود.

وی گفت: در بحث حمل و نقل و ترافیک ۵۵ درصد و خدمات مدبریت ۱۸ درصد، محیط زیست ۱۴ درصد، کالبد شهر ۵ درصد، ایمنی ۲ درصد فرهنگی ۹ دهم درصد بودجه در نظر گرفته شد.

رضویان با تاکید بر اینکه شهر رشت خاستگاه طبقه متوسطه است، تصریح کرد: بهتر است برای هزینه هایی که در نظر گرفته می شود مطالعات بیشتری صورت گیرد تا از بودجه های نوشته شده کار عملیاتی دیده شود.

کلیات بودجه تصویب شد

شمس شفیعی رییس کمیسیون بودجه شورای شهر رشت در جلسه شورا به ابعاد بودجه سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت:ت بصره های ۳ و ۵ و ۶ و ۸ و ۱۰و ۱۱ سهم شهرداری ها از ردیف ملی است که رشت از این ردیف ها عقب مانده است و از نمایندگان مجلس میخواهیم که برای بهره مند شدن رشت از این تبصره ها کمک کنند.

وی افزود: این تبصره ها شامل بازآفرینی های شهری و دریافت لجستیک آتش نشانی و قطار شهری و …به صورت رایگان یا پرداخت ۵۰ درصد ازسوی دولت انجام شود.

شفیعی با تاکید بر اینکه ترافیک عامل افسردگی در بین مردم است، افزود: رشت در بحث حمل و نقل عقب است و برای اولین بار در حوزه فرهنگی بودجه ۱۰۲ درصد افزایش داده شد.

وی گفت: دغدغه همه همکاران قابل پذیرش است اما شهر های کوچکتر از ما بودجه انها از رشت بیشتر است.

رمضانی دیگر عصو شورای شهر رشت نیز گفت: با پیگیری های شورا و شهرداری می توانیم بودجه پیشنهادی را محقق کنیم.

وی گفت: پل صابرین که در دوره شورای سوم انجام شد از اعتبارات ملی نبوده است بلکه بیشتر از پول مردم و تلاش شهرداری بود.که در آن زمان ۱۴ میلیارد تومان برآورد شد.

در ادامه جلسه کلیات بودجه پیشنهادی ۱۴۰۲ شهرداری رشت با رقم ۳ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان تصویب شد.

Share