مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد؛

کسب رتبه پنجم اداره کل راه وشهرسازی گیلان در زمینه تحقق طرح های باز آفرینی شهری

رحمانی اظهار کرد: توجه به ارزیابی های صورت گرفته در تحقق طرح های بازآفرینی شهری، اداره کل راه و شهرسازی گیلان توانست رتبه پنجم را در بین ادارات کل کشور در حوزه بازآفرینی پایدار شهری کسب کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هادی رحمانی مدیر کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه موضوع بازآفرینی شهری از مهمترین اولویت های دولت و وزارت راه و شهرسازی است، اضافه کرد: تلاش، پیگیری و همراهی های صورت گرفته در این اداره کل و در سطح استان برای برنامه ریزی و اجرای سیاست های حوزه بازآفرینی از مهمترین دلایل کسب این موفقیت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع بازآفرینی، مبحثی فرابخشی بوده و تحقق اهداف و برنامه های آن نیازمند هماهنگی و همدلی همه ی دستگاههای اجرایی استان است، عنوان کرد: خوشبختانه در این حوزه همکاری و هماهنگی موثری در بیشتر بخش ها و دستگاههای مرتبط در استان وجود دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده در این حوزه گفت: برگزاری جلسات ستاد بازآفرینی استانی و شهرستانی، راه اندازی جریان بازآفرینی در محلات، مشخص کردن محلات هدف بازآفرینی بخشی از برنامه های استان در سالهای اخیر بوده است.
وی افزود:توانمندسازی محلات ناکارآمد با انجام اقدامات آموزشی، فرهنگی و هنری، جلب مشارکت انجمن های مردم نهاد و تلاش برای جذب اعتبار و ارایه تسهیلات در بافت های فرسوده بخش دیگری از اقدامات انجام شده در استان می باشد.
در همین راستا، استاندار گیلان در جلسه ای از عملکرد معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان واداره کل راه و شهرسازی استان در کسب این رتبه و تحقق اهداف بازآفرینی شهری در استان تقدیر و تشکر کرد.
لازم به ذکر است در استان گیلان از مجموع ۵۳ شهر، ۳۰ شهر دارای محدوده های مصوب ناکارآمد شهری بوده و سه شهر (رشت ، لنگرود و بندر انزلی) دارای سند توانمند سازی سکونتگاه های غیررسمی و طرح های مصوب بازآفرینی شهری می باشد. به طور کلی۵۶/۵۳۴۵ هکتار از اراضی و ۱۴۸۶۸۱۰ نفر از جمعیت شهرهای فوق الذکر در محدوده های ناکارآمد واقع شده اند.

Share