مدیرعامل توزیع برق گیلان عنوان کرد؛

نصب کنتورهای هوشمند برای مشرکین پرمصرف | گذر از تابستان داغ با مدیریت مصرف

محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: تجربه موفق سال گذشته دستاورد عظیم و تاریخی صنعت برق گیلان بود که با برنامه ریزی دقیق و تعامل، وفاق و همگرایی مردم و مسئولان حاصل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدتقی مهدی زاده ظهر روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران گیلان با تاکید بر اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه در طول این سال‌ها در راستای مدیریت مصرف برق تلاش‌های وافری داشتند که منجر به مصرف بهینه شد، افزود: خبرنگاران تبیین گران واقعی جهاد تبیین هستند و وظیفه فرهنگ سازی مدیریت مصرف بر دوش خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در ادامه خبرنگاران را سفیران فرهنگ ساز مدیریت مصرف برق دانست و گفت: موفقیت مدیریت مصرف برق در سال گذشته حاصل همراهی و مشارکت مردم، تلاش نیروهای درون سازمانی و اطلاع رسانی به موقع اصحاب رسانه بوده است.

مهدیزاده یادآور شد: نگاه تعاملی بین دستگاهی، توجه مردم به هشدارها و توصیه‌ها و همچنین فرهنگ سازی رسانه‌ای در سال گذشته منجر به کاهش خاموشی‌ها شد.

وی با بیان اینکه مردم هوشمندانه در مصرف برق رفتار کردند، افزود: نگاه و رفتار هوشمندانه مردم در مدیریت مصرف برق در آمارها خودش را نشان داده و کاهش قابل توجه خاموشی را به همراه داشت.

مدیرعامل توزیع برق گیلان با اشاره به پرداخت ۵۴ میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف در استان اضافه کرد: در سال گذشته حدود ۸۰۰ هزار گیلانی خوش مصرف مشمول دریافت این پاداش شدند.

مهدی زاده افزود: حدود ۱۹ میلیارد تومان در حوزه صنایع و واحدهای تولیدی در راستای مدیریت مصرف برق به مشترکین صنعتی پرداخت شد.

وی از افزایش ۵۰ درصدی رشد مصرف به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: با توجه به افزایش دما و گرمی هوا در روزهای اخیر، مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۰ درصدی داشته است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان با بیان اینکه ناترازی برق با مدیریت مصرف جبران می‌شود، گفت: رعایت الگوی مدیریت مصرف برق باید در اولویت اصلی مردم قرار گیرد تا در سال جاری شاهد خاموشی‌ها نباشیم.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ برابری پاداش رعایت الگوی مصرف برای مشترکین در سالجاری اظهار داشت: از تمام ظرفیت های موجود برای ترغیب و تشویق مشترکان برای همراهی در مدیریت مصرف برق و دریافت پاداش استفاده خواهد شد.

مهدی زاده با اشاره به نصب کنتورهای هوشمند برای پرمصرف‌ها، اضافه کرد: کنتورهای هوشمند قابلیت کنترل پذیری از راه دور را داشته و مصرف مشترک را مدیریت می‌کنند.

وی با تاکید بر رعایت الگوی مصرف از سوی مردم، افزود: گذر از تابستان داغ با مدیریت مصرف محقق می‌شود.

وی همچنین دیگر اقدامات مثبت و تاثیرگذار سال گذشته برای مدیریت مصرف از جمله صدور اخطار و قطع برق دستگاه های اجرایی پرمصرف، همکاری با مشترکین کشاورزی در ساعات پیک را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در سالجاری نیز این مشوق ها برای مشترکین کشاورزی پابرجاست و ادارات دولتی نیز ملزم به کاهش مصرف برق خود به میزان ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ در ساعات اداری و ۶۰ درصد درساعات غیراداری هستند و در این زمینه همانند سال گذشته کارگروه پایش مصرف انرژی با کمک کارشناسان توزیع برق و بازرسان استانداری گیلان تشکیل خواهد شد.

مهدیزاده تاکید کرد: در سال گذشته ۳۹ هزار مشترک جدید به مجموع مشترکان توزیع برق گیلان افزوده شد و در دوماه ابتدای سالجاری شاهد رشد ۴ درصدی مصرف برق در استان بوده ایم و ذکر این نکته ضروری است که به ازای هر یک درجه افزایش دما، ۱۰۰ مگاوات مصرف برق افزایش می یابد.

Share