مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان خبر داد؛

از افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در گیلان تا خسارت ۳۰ میلیارد تومانی استخراج غیرمجاز رمزارز

هنرمند با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی ۲۴ درصد شبکه های هوایی استان مجهز به کابل خودنگهدار است، یاداور شد: در سال گدشته هزار کیلومتر سیم مسی به کابل های خودنگهدار تبدیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد اسماعیل هنرمند پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وضعیت مصرف برق توسط مشترکان گیلانی، اظهار کرد: در سال گذشته با مصرف ۱۸۰۰ مگاوات برق از پیک‌بار در مردادماه عبور کردیم.

وی با اشاره به اجرای ۴۰۰ مرحله‌ای طرح تاب‌آوری شبکه برق در گیلان و با اعتباری حدود ۱۸ میلیارد تومان، افزود: این طرح در سال جاری نیز دنبال شده و امیدواریم تا یک هزار مرحله در استان برسیم که قطعا می توانیم در بحرانهایی که در استان پیش خواهد آمد پایداری نسبی خوب در شبکه های توزیع برق را شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: طی سال گذشته یک هزار کیلومتر شبکه سیم مسی با کابل‌های خود نگهدار تجهیز شده است.

هنرمند با اشاره‌ به برنامه شرکت برق در جهت تجهیز شبکه برق به کابل خود نگهدار، گفت: در سال جاری ۲۰۰۰ کیلومتر از شبکه برق قدیمی به کابل خود نگهدار تجهیز خواهد شد و در مجموع ۱۴ هزار کیلومتر سیم مسی فشار ضعیف انتقال برق داریم که باید به کابل خود نگهدار تبدیل شوند.

وی از بدهی بالغ بر ۱۵۳ میلیارد تومانی مشترکین برق در گیلان خبر داد و گفت: از این مقدار ۵۵ میلیارد تومان برای مشترکین خانگی است.

هنرمند با تاکید بر ضرورت پرداخت بدهی ها یادآور شد: توسعه خدمات شرکت برق در استان منوط به پرداخت مطالبات میلیاردی مشترکان در بخش خانگی و صنعتی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان همچنین با اشاره به طرح برق امید نیز، اظهار کرد: در این طرح مشترکین به سه دسته خوش مصرف، کم‌مصرف و پرمصرف تقسیم می‌شوند و با توجه به آمارهای موجود ۱۶ درصد مشترکین استان کم‌مصرف، ۴۵ درصد خوش مصرف، ۲۹ درصد پرمصرف و ۱۰ درصد مشترکین به‌هیچ‌وجه مصرفی ندارند.

هنرمند با اشاره به قطعی برق این روزهای مشترکان نیز مطرح کرد: این خاموشی ها مشکلات عدیده در صنعت برق به وجود آورده است که کاهش ذخیره آبی پشت سدها، افزایش دمای هوا، رمز ارز دیجیتال، تعمیرات نیروگاه‌ها و تحریم‌ها از اهم دلایل قطعی برق در گرمای زودرس سال جاری است.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در گیلان نسبت به مدت مشابه سال پیش، خاطرنشان کرد: در تابستان سال قبل علیرغم اینکه تمام کولرها وارد مدار شده بودند رشد مصرف پنج درصد بود اما امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش شاهد رشد ۱۰ درصدی مصرف برق هستیم.

هنرمند در مورد شناسایی ماینرها نیز گفت: در استان گیلان ۴۵۷۲ دستگاه استخراج رمزارز غیر مجاز کشف شد که این حجم ۳۴ میلیون کیلووات ساعت به صورت غیر قانونی برق مصرف می کردند و خسارتی بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان را به صنعت برق وارد کردند.

Share