مدیرعامل توزیع برق گیلان در گفتگو با دیارمیرزا عنوان کرد؛

از اهدای پنل خورشیدی تا اعطای پاداش صرفه جویی و نصب هزار کیلومتر کابل خودنگهدار

مهدیازده با بیان اینکه بالغ بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک داریم، گفت: همه مشترکین خانگی گیلان می‌توانند با مدیریت مصرف از پاداش و مشوق‌های تعیین شده استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر عامل توزیع برق استان گیلان در گفتگو با دیارمیرزا در مورد احتمال خاموشی برق در تابستان امسال گفت: امسال نیز مانند سال گذشته یک برنامه ریزی دقیق و حتی خیلی حساس‌تر از قبل در دستور کار خود دادیم.

محمدتقی مهدی زاده با تاکید بر اینکه تمام هدف و تلاش ما این است که مثل سال گذشته در بخش خانگی خاموشی نداشته باشیم، افزود: پیش‌بینی ما برای زمان پیک بار به ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات برسد و مردم باید مدیریت مصرف داشته باشند.

وی با اشاره مشوق‌های درنظر گرفته شده برای مصرف کنندگان، اظهار کرد: اگر کسی مدیریت مصرف داشته باشد و مصرف خود را تا ۵۰ درصد الگوی مصرف برساند به ازای هر کیلووات ساعتی که مدیریت مصرف کرده است تا ۲ هزار تومان پاداش دریافت می‌کند، در حالی که هزینه برق مصرفی برای مصرف کنندگان ۱۰۰ تومان است و پاداش دریافتی ۲۰ برابر این هزینه خواهد بود.

مهدیازده با بیان اینکه بالغ بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک داریم، گفت: همه مشترکین خانگی گیلان می‌توانند با مدیریت مصرف از پاداش و مشوق‌های تعیین شده استفاده کنند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان در مورد تغییر ساعت کاری در فصل گرما نیز اظهار کرد: تغییر ساعت باعث مدیریت مصرف در پیک روز خواهد شد.

مهدی زاده در مورد آخرین وضعیت احداث کابل‌های خودنگهدار گفت: در سال گذشته بالغ بر یکهزار کیلومتر کابل خودنگهدار با رقم ۲۸۰ میلیارد تومان انجام گرفت و امسال نیز یکهزار کیلومتر دیگر با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی در مورد آخرین وضعیت استفاده از انرژی خورشیدی در گیلان به دیارمیرزا گفت: در سال گذشته برای اولین بار در گیلان ۱۰۳ دستگاه پنل خورشیدی قابل حمل به کوچ رو‌ها اهدا کردیم که هزینه هر کدام از این دستگاه‌ها بالغ بر ۲۰ میلیون تومان است و امسال پیش بینی می‌کنیم که ۱۵۰ دستگاه دیگر تهیه و اهدا کنیم.

مهدیزاده ادامه داد: در کنار این پنل‌ها کلنگ سه ساختگاه انرژی خورشیدی ۲۰ مگاواتی در لوشان به زمین خورده شد.

Share