دادستان آستارا اعلام کرد؛

ضرب الاجل یک هفته ای دستگاه قضا به مالکان کالاهای بدون مراجعه

یاسر همدمی، بخشی از کالاهای موجود در انبارها را دارای مالک خصوصی دانست و بیان کرد: مالکان برخی از این کالاها علی رغم اتمام رویه‌های گمرکی جهت ترخیص کالاها مراجعه نکرده‌اند و گمرک مهلت یک هفته‌ای برای تعیین و تکلیف این کالاها به مالکان ابلاغ کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دادستان عمومی و انقلاب آستارا در حاشیه بازدید از انبارهای اداره کل گمرک این شهرستان با اشاره به دستور رئیس قوه قضائیه و تاکید دادگستری کل گیلان مبنی بر نظارت مستمر و هدفمند از انبارهای گمرک و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اظهار کرد: با نظارت‌های مستمر دستگاه قضا در سال گذشته ۹ ردیف کالا به ارزش بالغ بر ۵ میلیارد تومان تعیین تکلیف شد.

یاسر همدمی، بخشی از کالاهای موجود در انبارها را دارای مالک خصوصی دانست و بیان کرد: مالکان برخی از این کالاها علی رغم اتمام رویه‌های گمرکی جهت ترخیص کالاها مراجعه نکرده‌اند و گمرک مهلت یک هفته‌ای برای تعیین و تکلیف این کالاها به مالکان ابلاغ کرده و در صورت‌عدم مراجعه نسبت به بحث مزایده، فروش و نگهداری وجوه در حساب امانی اقدام قانونی را اتخاذ خواهد کرد.

همدمی با اشاره به بخشی دیگر از کالاها که جزء کالاهای اساسی هستند، تصریح کرد: جهت واردات این کالاها به کشور ارز اختصاص یافته اما متاسفانه به جهت کم کاری‌ها و قصور برخی افراد و عدم اختصاص ارز بخشی از این کالاها در انبار‌ها دپو شده که دستگاه قضا نسبت به تعیین و تکلیف آن نیز اقدام قانونی انجام خواهد داد.

وی با اشاره به برخی کالاها به عنوان کالاهای متروکه در انبار نیز بیان کرد: سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی باید با افزایش نیروی انسانی نسبت به بحث مزایده، فروش و تعیین تکلیف این کالاها اقدامات لازم را به عمل آورد.

دادستان همچنین با اشاره به برخی پرونده‌های این حوزه در مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی تصریح کرد: اداره کل گمرک آستارا باید در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن‌ها اقدامات لازم را صورت داده تا در اسرع وقت شاهد تخلیه این کالاها نیز باشیم.

 

Share