مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا خبر داد:

راه اندازی بخش ویژه مراقبت از نوزادان (NICU) در بیمارستان آستارا | با کمبود متخصص ارتوپد مواجهیم

شهرام حسین نژادی گفت: نبود بخش ویژه مراقبت از نوزادان از مشکلات بیمارستان آستارا بود و با پیگیری نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان تامین شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا گفت: با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با راه اندازی بخش ان آی سی یو (بخش ویژه مراقبت از نوزادان) در بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی این بخش موافقت و این یخش به زودی در این شهرستان راه اندازی می شود.

شهرام حسین نژادی افزود: به علت عدم وجود بخش ویژه مراقبت از نوزادان در بیمارستان آستارا این بخش از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تامین شد.

وی اظهار کرد: تامین گرمای لازم نوزاد،‌ دسترسی آسان و سریع به تجهیزات پزشکی، پیشگیری از انتقال عفونت، تغذیه و پزشکان متخصص از امکانات بخش مراقبت های ویژه نوزادان خواهد بود.

حسین نژادی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: برای ترویج فرهنگ زایمان طبیعی با خرید تخت‌های معاینه، دستگاه جکوزی، زایمان در آب، ایجاد ست‌های جراحی پیشرفته و دریافت امکانات پیشرفته هم‌اکنون مجهزترین اتاق زایمان طبیعی استان گیلان را در آستارا ایجاد کرده ایم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا خبر افتتاح داروخانه توسط بخش خصوصی در این بیمارستان را داده و همچنین با اشاره به دریافت دستگاه سی تی اسکن افزود: این دستگاه نیز با هزینه ۱۵۰ میلیارد ریالی خریداری شده و نصب خواهد شد.

وی با اشاره به تعداد پزشکان عمومی و متخصص در آستارا گفت: ۳۰ پزشک عمومی و ۱۵ پزشک متخصص در آستارا خدمات رسانی می‌کنند البته در آستارا با کمبود متخصص ارتوپد مواجه بوده و برای تامین آن تلاش می کنیم.

به گزارش دیارمیرزا، بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی آستارا با ۲۰ هزار و ۷۰۰ متر مربع مساحت و ۱۲ هزار متر مربع زیربنا در فروردین ماه سال گذشته افتتاح شد و برای ساخت و تجهیز آن ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

Share