فرماندار آستارا خبر داد؛

ریزش کوه در جاده آبشار لاتون لوندویل آستارا و تخریب یک مدرسه کانکسی+ تصاویر

در پی بارش باران در چند روز گذشته، کوه در جاده روستای کوته کومه در مسیر آبشار لاتون ریزش کرد و علاوه بر انسداد جاده، به یک مدرسه کانکسی خسارت وارد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا از ریزش کوه در مسیر آبشار لاتون بلندترین آبشار ایران خبرداد.

عباس صابر در این راستا به خبرنگار دیارمیرزا گفت: در پی بارش باران در چند روز گذشته، کوه در جاده روستای کوته کومه در مسیر آبشار لاتون ریزش کرد و علاوه بر انسداد جاده، به یک مدرسه کانکسی خسارت وارد کرد.

وی با بیان اینکه ریزش کوه در این مسیر از عصر دیروز آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد، افزود: این حادثه تا کنون خسارت جانی نداشته است.

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به اینکه نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا و شهرداری لوندویل در حال بازگشایی مسیر هستند، بیان کرد: تا عصر امروز ۳۰۰ تن سنگ و خاک در این نقطه جمع آوری شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مرزی بندر آستارا در خصوص وضعیت مدرسه نبوت که در این حادثه خسارت دیده است، تصریح کرد: اگر چه در حادثه به این مدرسه کانکسی که در سال ۱۳۲۹ تأسیس شد خسارت وارد شده اما خوشبختانه به کسی آسیب نرسید.

سید سجاد موسوی، اضافه کرد: تعداد دانش آموزان دبستان نبوت روستای کوته کومه ۲ نفر است که هم اکنون که به مدرسه همجوار منتقل شده اند.

وی در پایان اعلام کرد: طبق مکاتبات صورت گرفته با اداره کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس گیلان، قرار است تا کانکس دیگری جایگزین کانکس تخریب شده این مدرسه کوچک شود.

Share