رسول فرخی در تذکری شفاهی؛

دولت ۲۵ درصد مطالبات چایکاران را پرداخت نکرده | مردم در روستاها برای ساخت و ساز سرگردان هستند

نماینده مردم لاهیجان در مجلس گفت: ۲۵ درصد مطالبات چایکاران از سهم دولت پرداخت نشده است، لطفا دستور پرداخت آن سریعا صادر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رسول فرخی میکال در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۹خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: از تلاش رئیس جمهور تشکر می‌کنم، مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان فرمودند قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران بود. مجلس کشور را در قضیه هسته‌ای از سرگردانی نجات داد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: امروز مردم جهت پیگیری امور ساخت و سازها خصوصاً در روستاها با سازمان‌هایی که کار مشترک دارند، سرگردان هستند. گاهی اوقات پاسخ استعلام عادی سه ماه طول می‌کشد، برای حل این مشکل بخشنامه‌ای صادر کنید تا پاسخ‌ها در قالب پنجره واحد ارائه شوند تا هزینه مردم نیز کاهش پیدا کند.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه باز هم جاده سنگر – سراوان- سیاهکل قربانی گرفت و باید به خانواده آقای حسینی تسلیت عرض کنم، ادامه داد: اتوبان سنگر- سراوان و سیاهکل در سنوات گذشته به جاده اصلی تبدیل شد اما استاندارد لازم ایمنی و روشنایی ندارد و ترافیک ۵ استان از این جاده می‌گذرد. این اتوبان به اتوبان مرگ شهرت پیدا کرده اما علیرغم تذکرات، اقدامی انجام نشده است.

فرخی میکال خطاب به بذرپاش گفت: علیرغم پیگیری‌های انجام شده در شهرستان‌های سیاهکل و لاهیجان برای اجرای طرح مسکن ملی، زمین مشخص نشده است. تکلیف جوانان این دو شهرستان چیست.

این نماینده مردم در در مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: پروژه ۱۰ ساله میدان گیل شهرستان لاهیجان ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با پرداخت صد میلیارد تومان تا پایان شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خطاب به رئیس کل بانک مرکزی گفت: هنوز ۲۵ درصد مطالبات چایکاران از سهم دولت پرداخت نشده است، لطفا دستور پرداخت آن را صادر کنید./

Share