بهترین عینک فروشی کجاست؟

اگر به دنبال بهترین عینک فروشی هستید، باید توجه داشته باشید که علاوه بر تنوع محصولات، باید کیفیت و خدمات پس از فروش را هم در نظر بگیرید.

در فروشگاه ها، عینک های مختلفی در انواع سبک ها، طرح ها و برندها وجود دارد. اگر به دنبال بهترین عینک فروشی هستید، باید توجه داشته باشید که علاوه بر تنوع محصولات، باید کیفیت و خدمات پس از فروش را هم در نظر بگیرید. در ادامه به مجموعه ای از نکات انتخاب یک عینک فروشی پرداخته و برخی از آن ها را معرفی کرده ایم.

  1. تنوع محصولات: یکی از نکات انتخاب یک فروشگاه عینک، تنوع آن است. یک فروشگاه باید تنوع کاملی از عینک های طبی و آفتابی با اندازه های مختلف و جنس های مختلف را موجود داشته باشد تا با هر سلیقه و فرم صورتی که دارید، بتوانید بهترین محصول را خریداری نمایید.
  2. کیفیت فریم ها: برخی از فروشگاه ها انواع مختلف فریم عینک با کیفیت های کم تا زیاد را در فروشگاه خود دارند. هر چند بهتر است فروشگاهی را انتخاب کنید که کیفیت فریم های خود را کنترل کرده باشد و تمامی محصولات دارای کیفیت بالا باشند. در این حالت عینکتان تا مدت زمان طولانی مهمان چشمانتان است و نیازی به خرید مجدد عینک در بازه زمانی کوتاه ندارید.
  3. تنوع عدسی طبی: پس از خرید فریم عینک از فروشگاه برتر، نوبت به خرید عدسی طبی می رسد. بهترین عینک فروشی جایی است که تنوع کاملی از انواع برند های عدسی با ویژگی ها گوناگون را داشته باشد تا شما بتوانید با توجه به نمره چشم و کاربرد مورد نظر، بهترین عدسی طبی را انتخاب و نصب نمایید.
  4. خدمات پس از فروش: هر کالایی در صورت داشتن خدمات پس از فروش از جمله گارانتی، ضریب اطمینان بالاتری دارد. خرید یک عینک به همراه عدسی طبی یا آفتابی بدون گارانتی معتبر، می تواند باعث پشیمانی شما شود.
  5. تنوع لوازم جانبی: عینک نیز مانند هر کالای دیگری، دارای تنوعی بی نظیر از لوازم جانبی است. از بند عینک و جعبه عینک در طرح ها و رنگ های متنوع گرفته تا دستمال های مخصوص و اسپری های ضد بخار. یک فروشگاه معتبر با داشتن تنوع در لوازم جانبی، خرید شما را کامل و بی نقص خواهد کرد.

در جدول زیر لیستی از فروشگاه های برتر عینک آورده شده است.

یکی دیگر از ویژگی های بارز بهترین عینک فروشی، اصالت محصولات آنهاست. این فروشگاه ها معمولا از برندهای معروف استفاده می کنند، یعنی عینک های با کیفیت و اصل موجود را ارائه می دهند. بنابراین خرید از این فروشگاه ها این اطمینان را به مشتری می دهد که محصولی با بهترین کیفیت را خریداری می کند تا نگران سلامت بینایی و چشم خود نباشد.

چگونه از کیفیت عینک خود اطمینان حاصل نماییم؟

شما می توانید یک عینک را در فروشگاه های مختلف با قیمت های متفاوت بیابید. این اختلاف قیمت گاها به قدری بالا است که این سوال را در ذهن مخاطب ایجاد می کند که تفاوت آن ها در چیست. چرا که ظاهر آن ها کاملا یکسان هستند. با بررسی انجام شده مشخص شد که یک فریم توسط تولید کنندگان مختلف ساخته می شود و هر تولید کننده با توجه به قیمت نهایی، از متریال و جنس متفاوتی استفاده میکند. برای مثال یک فریم کائوچویی می تواند از استات درجه یک یا دو ساخته شود. همچنین در راستای کاهش هزینه ممکن از یک تولید کننده دیگر آن را به روش تزریقی و با پلاستیک تولید نماید. همچنین برخی عینک ها در میان دسته خود، میله فلزی دارند تا مقاومت در برابر شکست آن ها افزایش یابد. این در حالی است که ممکن است یک فریم دیگر دقیقا با همان ظاهر، میله فلزی مقاوم کننده دسته را نداشته باشد.

مورد دیگر لولای به کار رفته در دسته عینک است. انواع لولا ها را می توانید در عینک ها بیابید. برخی از آن ها یک لولای ساده با یک پیچ هستند و برخی دارای کلاف دوبل و گاها به صورت فنری ساخته می شود. لولاهای فنری قیمت بالاتری دارند اما بر روی صورت راحت تر قرار گرفته و احتمال شکستن آن ها کاهش می یابد.

کدام برند عدسی بهتر است؟

برند های بسیاری در بازار وجود دارند. هر برند در مسیر رقابتی خود، دارای مزایا و معایبی است. به صورت کلی نمی توان گفت کدام برند برتر است اما دقت به موارد زیر می تواند به انتخاب عدسی از بهترین عینک فروشی کمک شایانی کند.

  1. کشور سازنده عدسی: هر کشور برند های خاص خود را در تولید عدسی دارد. بهتر است تا قبل از خرید از کشور مبدا برند عدسی اطمینان حاصل نمایید.
  2. جنس عدسی: برخی عدسی ها از پلی کربنات ساده ساخته شده اند و به راحتی آسیب دیده و خش پذیری بالایی دارند. برخی عدسی ها هم به کمک لایه های به کار رفته، مقاومت بالایی در برابر خط و خش دارند.
  3. گارانتی: برخی برند ها در ایران کارت گارانتی ۱ الی ۲ ساله برای محصول خود ارائه می دهند که این موضوع اطمینان شما از خرید را بالا خواهد برد.

در فروشگاه ستیا می توانید انواع برند های عدسی را با هم مقایسه کرده و با توجه به نیازتان خرید نمایید.

انواع جنس فریم عینک

فریم های عینک به صورت کلی در ۴ دسته بندی مختلف قرار می گیرند.

  1. فریم های کائوچویی: به فریم های استات و یا پلاستیکی گفته می شود. فریم های استات عموما سنگین تر اما زیبا تر و با کیفیت بالاتر هستند. فریم های پلاستیکی، تزریقی بوده و کیفیت پایین تر و قیمت مناسب تری دارند.
  2. فریم های فلزی: فریم های فلزی مقاومت در برابر شکست بالاتری دارند اما امکان خم شدن آن ها وجود دارد. همچنین وزن آن ها نسبت به فریم های کائوچویی به مراتب کمتر بوده و ظرافت بالاتری دارند.
  3. فریم های ترکیبی: این فریم ها از ترکیب کائوچو و فلز ساخته شده اند و در کنار وزن مناسب، استایل متفاوتی نیز دارند.
  4. فریم های TR90: متریال TR90 نوعی جنس خاص است که شبیه به پلاستیک بوده و وزن بسیار پایینی دارد. این جنس مقاومت بسیار بالایی در برابر شکست داشته و عموما عینک های کودک از این حنس ساخته شده اند.

در نهایت قبل از خرید هر عینکی، از فروشگاه خود اطمینان حاصل نمایید و با بررسی موارد گفته شده از بهترین عینک فروشی خرید خود را انجام دهید.

Share