استاندار گیلان در مراسم معارفه شهردار رشت؛

مدیریت شهری امیدی به ماده ۱۰۰ نداشته باشد | به حاشیه نروید و روی اهداف تمرکز کنید

نماینده عالی دولت در ادامه نیز رشت را برای همه استان دانست که نیازمند توجه خاص است و افزود: هنر مدیریت شهری همین است که از ظرفیت‌ها استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح روز شنبه رحیم شوقی به عنوان شهردار جدید رشت با حضور جمعی از مسئولان معرفی شد.

استاندار گیلان در جلسه معارفه شهردار رشت گفت: ۲ سال است که شورای ششم شهر رشت انتخاب شده و در این ۲ سال ۴ نفر آزمون خود را پس دادند و امیدوارم با انتخاب شهردار جدید ۲ سال آینده شاهد ثبات مدیریتی باشیم.

اسدالله عباسی در ادامه با تشکر از یزدانی سرپرست شهرداری گفت: ایشان در مدت ۵ ماه در تراز یک شهردار رشت کار کرده است، اگر ثبات مدیریتی داشتیم موضوعاتی  چون پسماند تا الان جمع شده بود.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات چالشی شهر رشت به مدیر باثبات نیاز داریم و امید داریم شورا و شهرداری با همدلی و هماهنگی در چارچوب قانون برای رفاه شهر رشت گام بردارند.

نماینده عالی دولت در ادامه نیز رشت را برای همه استان دانست که نیازمند توجه خاص است و افزود: هنر مدیریت شهری همین است که از ظرفیت‌ها استفاده کنند.

عباسی افزود: توصیه من به شورا و شهرداری این است که به حاشیه نروید و به اهدافی که دارید تمرکز کنید ما نیز حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان این مطلب که شهر رشت قلب استان است ولی با مشکلات عدیده‌ای روبرو است، یادآور شد: خدا را شکر تا کنون توانستیم طرح جامع ترافیک و طرح تفصیلی رشت را مشخص کنیم، همچنین از دیگر اقداماتی که باید انجام شود شامل سامان دادن به حاشیه شهر، زمین‌های نسقی، مبلمان شهری است. امیدی به ماده ۵ و ۱۰۰ نداشته باشیم زیرا خیلی از راه‌ها را بسته‌ایم و ساخت و سازهای که خلاف کردند با جریمه حل نخواهد شد، برای محیط زیست صادقانه کار کنید.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره با اینکه برای رودخانه زرجوب و گوهر رود ریاست جمهوری دستور ویژه‌ای برای حل آن صادر کرده است گفت: برای حل آن از سراوان باید آغاز شود و خوشبختانه کارهای خوبی در حال انجام است.

عباسی ادامه داد: تفکیک از مبدا اولین گام برای حل مشکل پسماند است و گام بعدی کود آلی است، بهسازی در حال انجام است اگر همت و اراده کافی وجود داشت تا اسفند حل می‌شد، از زمانی که ۱۰۰ میلیارد به حساب شهرداری واریز شد اگر آغاز به کار صورت می‌گرفت قطعا پیشرفت خوبی می داشتیم.

وی افزود: کارنامه مهم شورای شهر رشت همین حل مسئله پسماند است، کار را باید شهرداری و شورا انجام دهند و استانداری نیز حمایت کنند.  از الان برای آزادسازی حاشیه رودخانه‌ها شهردار رشت باید به فکر باشد.

عباسی ادامه داد: همه ما شهر رشت را دوست داریم چرا که قدم گاه بزرگان زیادی بوده است، با کار و تلاش برای این شهر می‌توانیم رضایت را به مردم هدیه کنیم.

وی در پایان گفت: پاکبان‌ها و نیروهای خدماتی را به طور ویژه حمایت کنید.

Share