ابراهیم اخوان در جمع خبرنگاران؛

فرماندار اعلام کرده که مرا به رسمیت نمی‎شناسد|اعلام تورم ۲۷ درصدی توهین به شعور مردم است

ابراهیم اخوان گفت: پس از نشستی که در مردادماه سال جاری با اصحاب رسانه برگزار کرده‌ام و مطالبی که در آن نشست  پیرامون انتقاد از عملکرد دولت مطرح شد از حضور در تمامی جلسات فرمانداری رشت منع شده و این اتفاق در حالی است که بر اساس قانون نماینده شورای شهرستان رشت باید در جلسات فرمانداری حضور داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس شورای شهرستان رشت عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این جلسه آخرین نشست او در جایگاه ریاست شورای شهرستان رشت است، اظهار کرد:  در انتخابات آتی هیئت‌رئیسه شورای شهرستان رشت کاندیدا نیستم و از تمامی رسانه‌هایی که طی این مدت با بنده وشورای شهرستان رشت همکاری داشتند تشکر می‌کنم.

ابراهیم اخوان با بیان اینکه به‌عنوان ریاست شورای شهرستان رشت از حضور در تمامی نشست‌ها در فرمانداری رشت منع شده‌است، افزود: پس از نشستی که در مردادماه سال جاری با اصحاب رسانه برگزار کرده‌ام و مطالبی که در آن نشست پیرامون انتقاد از عملکرد دولت مطرح شد از حضور در تمامی جلسات فرمانداری رشت منع شده و این اتفاق در حالی است که بر اساس قانون نماینده شورای شهرستان رشت باید در جلسات فرمانداری حضور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری سیزدهم آذر جلسه هیئت‌رئیسه شورای شهرستان رشت برگزار می شود، گفت:  با توجه به تعللی که در انتخاب هیئت‌رئیسه شورای شهرستان رشت در سال سوم انجام‌شده بود، انتخابات هیئت‌رئیسه شورای شهرستان رشت با تأخیر برگزار شد و بر همین اساس یقیناً باید پس از طی شدن یک سال فعالیتی مجدداً انتخاب هیئت‌رئیسه برگزار شود، اما به‌واسطه اصرار فرمانداری رشت قصد برگزاری انتخاب  هیئت‌رئیسه شورای شهرستان رشت را پیش از موعد قانونی یعنی  ۱۷ دی ماه را دارند.

رئیس شورای شهرستان رشت با تأکید بر اینکه از مردادماه سال جاری از حضور در تمامی جلسات فرمانداری رشت منع شده‌ام، تصریح کرد: در این راستا طی چند مرحله مکاتبه با فرماندار رشت پیرامون عدم دعوت از ریاست شورای شهرستان رشت، گلایه‌ام را مطرح کردم اما متأسفانه جواب قانع‌کننده‌ای از این بابت از سوی فرمانداری رشت دریافت نکردم و مکاتبات بی‌نتیجه باقی ماند و درنهایت طی دیداری که اخیراً به‌واسطه یکی از دوستان مشترک با فرماندار رشت برگزار شد صراحتاً به بنده اعلام شد که بنده را به رسمیت نمی‌شناسد و نیازی به پاسخگو بودن از این بابت نمی‌بینند.

اخوان با بیان اینکه فرماندار رشت به‌صراحت اعلام کرد که بنده را به رسمیت نمی‌شناسد، افزود: با گوشزد کردن مفاد قانونی اعلام می‌کنم که اعضای شورا منتخبین مردم هستند و فرماندار رشت در شرایطی مدعی به رسمیت نشناختن بنده به‌عنوان رئیس شورای شهرستان رشت است که اخیراً با من به‌عنوان رئیس شورای شهرستان رشت نامه‌نگاری داشته‌ است.

وی با بیان اینکه اعضای شورا نمایندگان مردم در جلسات فرمانداری‌ها هستند و شورای شهرستان بزرگترین پارالان محلی است، گفت: همه ما و کسانی که دلسوز این نظام هستیم سکوت کرده‌ایم و لحظه‌شماری می‌کنیم تا با اتمام عمر این دولت، تمامی سینه‌چاکانش به تاریخ بپیوندند.

رئیس شورای شهرستان رشت با انتقاد از عدم اختصاص قیر به‌منظور اجرای آسفالت به بخش‌های مختلف شهرستان رشت، اظهار داشت: طی بیش از سه سال گذشته یک کیلو قیر به برخی از شهرها تعلق نگرفته و خشکبیجار هم یکی از آن‌ها محسوب می‌شود.

اخوان تصریح کرد: بیش از دو سال است که دو نفر از اعضای شورای لولمان در جلسات این شورا حضور پیدا نمی‌کنند و متأسفانه در شرایطی که فرماندار رشت به‌طور دائم منتظر برکناری من است نسبت به عدم حضور این دو عضو شورا سکوت اختیار کرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت به مشکل هم‌مرزی برخی از روستاها در شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: برخی از افراد در مرز دو روستا ساکن هستند و از بابت تعیین تکلیف کاربری با مشکلات فراوانی مواجه شده‌اند و بنده به‌عنوان رئیس شورای شهرستان رشت باید در جلسات فرمانداری حضور پیدا کنم و این مشکلات را مطرح کنم تا چاره‌ای برای رفع آن اندیشیده شود.

اخوان با بیان اینکه طی سه سال و اندی از مدت‌زمان حضورم در شورای شهرستان رشت پانزده میلیون تومان بابت حق الجلسه دریافت کرده‌ام، افزود: چندین برابر این مبلغ را به‌منظور رفع مشکلات به تعدادی از شهروندان  خشکبیجاری که نیاز داشتند تقدیم کرده‌ام و وجدانم از این بابت راحت است.

نرخ تورم اعلامی توهین به شعور مردم است

وی با اشاره به برخی از مباحث پیرامون نرخ تورم در جامعه بیان کرد: برخی از افراد در برخی از رسانه‌ها مدعی شده‌اند که نرخ ۲۷ درصدی در جامعه حاکم است و واقعاً نشر چنین  مطالبی در شرایطی که مرغ کیلویی ۳۵ هزار تومان و روغن ناپیدا است توهین به شعور مردم است.

Share