مشاور امور زنان و خانواده وزارت میراث‌فرهنگی تاکید کرد؛

مخاطب‌شناسی منجر به خدمات اقتصاد محور می‌شود

رشت – مشاور امور زنان و خانواده وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر وام گیری از کارهای دانش بنیان در صنعت توریسم، گفت: نگاه علمی و پژوهشی در صنعت گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، زینب اختری، مشاور امور زنان و خانواده وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در همایش تبیین الگوی شناختی گردشگری اسلامی – ایرانی در سالن شهید انصاری خاتم الانبیا رشت، اظهار کرد: ایران اسلامی ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری دینی دارد که باید به آن پرداخته شود.

وی، مشهد مقدس را قطب گردشگری دینی کشور برشمرد و افزود: وجود بقاع متبرکه در نقاط مختلف کشور از برجستگی‌های گردشگری دینی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

مشاور امور زنان و خانواده وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه مسیرهای گردشگری دینی از جمله پیاده روی اربعین بسیار اهمیت دارد، گفت: پیاده روی و اجتماع بزرگ اربعین یک ظرفیت خارق العاده در حوزه صنعت گردشگری دینی است.

اختری با اشاره به ضعف‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی در حوزه گردشگری دینی، بیان کرد: گردشگری دینی و مذهبی در کشورهای عربی نمود بیشتر نسبت به ایران پیدا کرده این در حالی است که ایران اسلامی توانمندی‌ها و قابلیت‌های خوبی در این حوزه دارد.

مخاطب‌شناسی منجر به خدمات اقتصاد محور می‌شود

مشاو ر امور زنان و خانواده وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با تاکید بر مخاطب‌شناسی در حوزه گردشگری، افزود: مخاطب‌شناسی در صنعت توریسم منجر به ارائه خدمات مثبت و اقتصادمحور می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تأمین زیرساخت‌ها در بخش‌ها مختلف منجر پویایی صنعت توریسم می‌شود، گفت: فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های لازم در حوزه گردشگری مخاطب پسند می‌شود.

اختری با اشاره به علاقه مندی کشورهای اسلامی به آئین‌های فرهنگی و ارزشی ایرانی‌ها، اضافه کرد: همسان‌سازی فرهنگ مذاهب و توجه به مشابهت‌های دینی موجب رونق گردشگری می‌شود.

وی، نقش ثبات سیاسی در رونق گردشگری را بسیار با اهمیت خواند و افزود: ثبات روابط سیاسی منجر به توسعه گردشگری و تبادلات فرهنگی می‌شود.

مشاور امور زنان و خانواده وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید بر وام گیری از کارهای پژوهشی و دانش بنیان در صنعت توریسم، تصریح کرد: نگاه علمی و پژوهشی در همه بخش‌ها نتیجه می‌دهد و این مهم در صنعت گردشگری هم باید لحاظ شود.

اختری با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ارزشمند در بخش صنایع دستی، بیان کرد: توجه به صنایع دستی محور توسعه و پیشرفت صنعت توریسم قرار گیرد.

Share