معاون ارتباطات و مشارکت‌های کمیسیون ملی یونسکو در فستیوال خوراک رشت:

از ظرفیت‌های سازمان یونسکو به نفع رشت و دیگر شهرهای خلاق ایران استفاده می‌شود

معاون ارتباطات و مشارکتهای کمیسیون ملی یونسکو در ایران با بیان اینکه از ظرفیت‌های سازمان یونسکو به نفع شهر رشت و دیگر شهرهای خلاق ایران استفاده می‌شود، گفت: مدیران شهری باید موضوع شهر خلاق را به همه شهروندان خود آموزش دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیر روشن بخش، معاون ارتباطات و مشارکت‌های کمیسیون ملی یونسکو در ایران در فستیوال خوراک پیاده راه فرهنگی رشت که با حضور نمایندگان شهرهای خلاق ایران، رئیس و اعضای شورا، شهردار رشت، مسئولین استانی و شهروندان برگزار شد، اظهار داشت: به زودی یک شورای راهبردی با حضور شهرهای خلاق ایران از جمله شهر رشت تشکیل می‌شود.

معاون ارتباطات و مشارکت‌های کمیسیون ملی یونسکو در ایران ادامه داد: با تشکیل شورای راهبردی شهرهای خلاق، از این به بعد اتفاقاتی که قرار است در شهرهای خلاق ایران رخ بدهد با یک نظم و نظام منسجم و هماهنگ پیش خواهد رفت و شهرها می‌توانند از ظرفیتهای یکدیگر استفاده کنند.

روشن بخش افزود: خوشحالم که شهردار رشت و اعضای شورای اسلامی شهر با عزمی راسخ به دنبال این هستند که شهر رشت را به عنوان شهر خلاق غذا در دنیا و در سراسر نقاطی که شهر رشت می‌تواند برای خود گردشگر جذب کند، معرفی نمایند.

وی اضافه کرد: ما نیز به عنوان نماینده ایران در کمیسیون ملی یونسکو تمام تلاشمان را می‌کنیم تا از ظرفیت‌های سازمان یونسکو به نفع شهر رشت و دیگر شهرهای خلاق ایران استفاده نماییم و بتوانیم با یک هم افزایی و ایجاد یک انگیزه بین شهر، شهرداری و شهروندان مسیر بلند گسترش اقتصاد شهری و اقتصاد خلاق را در تمام شهرهای ایران هموار سازیم.

معاون ارتباطات و مشارکت‌های کمیسیون ملی یونسکو در ایران اظهار داشت: در حال حاضر شهروندان شهرهای خلاق ایران تعریف درستی از شهر خلاق ندارند و اساساً با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهر خلاق آشنا نیستند.

روشن بخش ضمن تشکر از اعضای شورا و سید امیر حسین علوی شهردار رشت ابراز داشت: از همه مدیران شهری شهرهای خلاق ایران تقاضا می‌کنم، موضوع شهر خلاق را به همه شهروندان خود آموزش دهند و مزایای شهر خلاق را برای آنان تشریح نمایند.

Share