در جلسه بررسی مشکلات سایت تخلیه زباله سراوان عنوان شد:

حاج محمدی: رسانه‌ها در مورد سراوان بزرگنمایی کرده‎اند|رضاپور: اگر صداوسیما نگوید، بی‌بی‌سی می‌گوید!

حاج محمدی با بیان اینکه رسانه‌ها در مورد سراوان بزرگنمایی کرده اند، گفت: مشکل سراوان به بیش از ۲۰ سال بر می‌گردد و بررسی و پیگیری این موضوع زمانبر است!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه بررسی مشکلات سایت تخلیه زباله سراوان به ریاست فرماندار شهرستان رشت برگزار شد.

رسانه‌ها در مورد سراوان بزرگنمایی کرده‎اند!

در ابتدای جلسه ناصر حاج محمدی شهردار رشت اظهار کرد: شهرداری در مورد مشکل سراوان، تمام سعی خود را می‎کند.

وی با بیان اینکه دستگاه زباله کوب وارد سراوان شده افزود: این دستگاه زباله کوب ۹ میلیاردی خریداری شد اماهنوز راه اندازی نشده است و منتظر کارشناسان آلمانی برای نصب و راه اندازی این دستگاه هستیم.

حاج محمدی با اشاره به اینکه متاسفانه در بازدیدی که برای اولین بار از سراوان داشتم زیر ساختها آماده نبوده گفت: بعد از بازدید و پیگیری‌های صورت گرفته ۴۲۰۰ کامیون خاک برداری و بتن ریزی انجام شد و امروز نیز ۴ هزار بلوک سیمانی قالب بندی فنداسیون انجام شده است و زمین برای نصب زباله سوز آماده است.

شهردار رشت با بیان اینکه شهرداری سعی کرده است به تعهدات خود عمل کند، افزود: تاکنون شهرداری جاده دسترسی، شن ریزی و آماده سازی مسیر را انجام داده است و نیز اقدامات لازم برای دیوار حائل در حال انجام است.

حاج محمدی با اشاره به اینکه بحث سراوان بسیار جدی تر شده است، افزود: به همین منظور موضوع سراوان با هماهنگی شورای تامین در حال انجام است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در مورد سراوان بزرگنمایی کرده اند، گفت: مشکل سراوان به بیش از ۲۰ سال بر می‌گردد و بررسی و پیگیری این موضوع زمانبر است!

شهردار رشت با بیان اینکه از رسانه ملی در مورد نحوه انتشار خبر گلایه دارم، یادآور شد: زباله های بیمارستانی را اگر تحویل نگیریم شهر را میکروب بر میدارد، این مسئله را باید بیمارستانها پاسخ دهند.

حاج محمدی ادامه داد: در رسانه ملی ۴۵ دقیقه صحبت کردم که فقط یک کلمه که گفتم “خیر “را پخش کرده است. آیا این نحوه همکاری با رسانه ملی است؟! بنده تمام کارهای خود را زمین گذاشتم و شدم مدیر پسماند شهرستان رشت؟! چرا همه مشکلات را به گردن شهرداری می اندازید.

شهرداری زباله های عفونی را دریافت نکند

به گزارش دیارمیرزا، در ادامه جلسه فرامرز جمشید پور معاون هماهنگی عمرانی شهرداری رشت گفت: علت عدم انجام کار توسط پیمانکار مسئله مالی است. قرارداد پیمانکار ۷ میلیارد بود که در حساب شهرداری برای این کار ۴ میلیارد داریم و ۲ میلیارد را به پیمانکار دادیم.

وی افزود: مشاوره این پروژه، سوله ای را که پیمانکار در نظر دارد تا تجهیزات را در نصب کند، تایید نکرد و اعلام داشته که این اصلا سوله نیست، بلکه داربست است.

در ادامه گلریز پیمانکار احداث تصفیه خانه شیرابه لندفیل سراوان اظهار کرد: قطع درختان ۶ ماه طول کشید اما زمین را ۱۲ شهریور به بنده تحویل دادند.

وی با بیان اینکه این پروزه ۳ سال قبل قرارداد بسته شده، افزود: در این پروژه میلیاردی ضرر کردیم!

در ادامه کامبیز یوسفی بخشدار سنگر گفت: در یکسال اخیر اقدامات زیادی انجام شده است اما برای مردم راصی کننده نیست.

شکری معاون محیط زیست استان گیلان نیز در ادامه جلسه در مورد زباله های عفونی اظهار کرد: بنده از سازمان مدیریت پسماند شهرداری می خواهم که زباله های عفونی را دریافت نکند.

اگر صداو سیما واقعیات را نگوید، بی‌بی‌سی می‌گوید!

در ادامه جلسه رضاپور معاون اطلاعات و اخبار گیلان در پاسخ به اظهارات شهردار رشت گفت: اگر ما نگوییم بی بی سی می گوید.

وی یادآور شد: هدف ما در مسئله سراوان ایجاد بحران نیست زیرا هیچکس از بحران سود نمی برد.

رضاپور اظهار کرد: همیشه هم گفتیم که در مورد مسئله محیط زیست همراه مسئولین و مردم هستیم بنابراین نباید از انتقادات ناراحت بشویم.

وی افزود: گزارش سراوان امشب به صورت ویژه راس ساعت ۲۰ با توضیحات کامل شهردار پخش خواهد شد.

Share