زبان آلمانی سخت تر است یا زبان فرانسه؟

زیان شناسان در پاسخ به این سوال که زبان آلمانی سخت تر است یا زبان فرانسه توضیحات جالبی را ارائه داده اند. نظر این افراد درباره یادگیری زبان این است که فردی که این توانایی را داشته که در کنار زبان مادری خود، زبان دومی را نیز فرا بگیرد، خیلی راحت تر می تواند به یادگیری یک زبان جدید دیگر بپردازد.

این سوال که زبان آلمانی سخت تر است یا زبان فرانسه همیشه از سوی زبان آموزان و علاقمندان پرسیده می شود. در مورد یادگیری همه زبان ها و تفاوت های آن ها کنجکاوی های زیادی وجود دارد. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات جالبی دریافت کنید.

نظر زبان شناسان درباره زبان آلمانی و فرانسوی

زیان شناسان در پاسخ به این سوال که زبان آلمانی سخت تر است یا زبان فرانسه توضیحات جالبی را ارائه داده اند. نظر این افراد درباره یادگیری زبان این است که فردی که این توانایی را داشته که در کنار زبان مادری خود، زبان دومی را نیز فرا بگیرد، خیلی راحت تر می تواند به یادگیری یک زبان جدید دیگر بپردازد.

پس باید به زبان آموزانی که هر کدام از زبان های فرانسه یا آلمانی را فرا گرفته اند این مژده را بدهیم که می توانند مسبر یادگیری زبان دیگر را راحت تر طی کنند. برخی از زبان شناسان درباره مقایسه این دو زبان عقیده دارند که زبان آلمانی به دلیل لهجه و نوع تلفظ لغات و عبارت ها و همچنین به دلیل داشتن قواعد و گرامر پیچیده، قدری دشوارتر از زبان فرانسه می‌باشد.

آموزش زبان فرانسوی در آموزشگاه زبان ملل، یک فرصت استثنایی است.

زبان آلمانی یاد بگیریم یا فرانسه؟

پاسخ دادن به این سوال که زبان آلمانی سخت تر است یا زبان فرانسه و همچنین سوال درباره انتخاب هر کدام از این زبان ها برای یادگیری، کاری دشوار است. کلا باید گفت که زبان خارجی مسئله ای منحصر به فرد است که هر شخص برای مطالعه و بررسی انتخاب می نماید. برای انتخاب هر زبان جهت آموزش و یادگیری دلایل زیادی وجود دارد.

از مهم ترین دلایل حرفه ای شدن و مهارت صحبت کردن می باشد. اما این نکته را نیز نباید فراموش کرد که اکثر مردم به دلیل ماهیت شغلی و اقتصادی به دنبال یادگیری زبان می روند. به عنوان مثال برخی علاقه دارند به عنوان مترجم در شرکت ها کار نمایند. برای انتخاب بین دو زبان فرانسه و آلمانی نیز باید به این نکته توجه داشته باشید که کدام یک رایج تر است‌. به عنوان مثال آیا علاقمند به مسافرت یا مهاجرت به فرانسه هستید یا آلمان را ترجیح می دهید.

فرانسوی یک زبان جهانی و پس از انگلیسی تنها زبانی است که در همه کشورهای جهان تدریس خواهد شد. گفتنی است که بیش از سیصد میلیون نفر در دنیا به زبان فرانسوی صحبت می کنند‌. زبان آلمانی را حدود صد میلیون بومی و در مجموع حدود ۱۸۵ میلیون نفر در کل جهان به کار می برند‌. زبان آلمانی در اروپا رایج ترین زبان محسوب می شود. در کل شما باید در نظر داشته باشید که قصد مسافرت یا مهاجرت به کدام کشور را دارید و با توجه به آن زبان مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

زبان فرانسوی کاربردی تر است یا زبان آلمانی؟

هنگام انتخاب بین دو‌ زبان فرانسوی و آلمانی باید مشخص نمود که کدام یک کاربردی تر هستند. سوای این مسئله که زبان آلمانی سخت تر است یا زبان فرانسه باید به جنبه های دیگر این قضیه هم نگاه کرد.‌ به عنوان مثال فرانسه در زمینه داروسازی، مد، هوانوردی، ارتباطات از راه دور، تولید انرژی و سایر زمینه ها غالب است. اگر در این زمینه های کاری فعالیت دارید شک‌ نکنید که زبان فرانسه می تواند شما را به قله های موفقیت برساند.

همچنین کشور فرانسه یکی از نقاط مهم برای گردشگران است. نکته مهم دیگر این است که زبان فرانسه توان ارائه موفقیت بالاتری نسبت به زبان آلمانی دارد و مسیر موفقیت را هموارتر می سازد. در واقع باید این نکته را در نظر داشته باشید در رابطه با ایجاد فرصت های شغلی نسبت به آلمانی برتری های زیادی دارد. در زمینه هنر و آشپزی، مد و سایر مشاغل می توانید روی زبان فرانسه حساب ویژه ای باز کنید.

اما در صورتی که قرار باشد در زمینه بازاریابی آنلاین و تجارت های اینترنتی فعالیت کنید، بهتر است به دنبال زبان آلمانی بروید. دلیل این امر اینترنت قدرتمند این کشور است. در صورتی که در زمینه وسایل نقلیه و انواع ماشین آلات، فلزات و محصولات شیمیایی فعالیت دارید می توانید از قدرت نیروگاهی آلمان استفاده نمایید. همچنین در صورت علاقمندی به ادبیات ‌و موسیقی بهتر است یادگیری زبان آلمانی را در برنامه خود قرار دهید.

فرصت های شغلی برای زبان فرانسوی بیشتر است یا آلمانی؟

مطمئنا یکی از دلایل آموزش و یادگیری هر زبانی انگیزه اقتصادی و بحث ایجاد فرصت های شغلی می باشد. به همین دلیل باید از ابتدا بدانید که با کدام زبان می توانید راحت تر و بهتر به این هدف دست پیدا کنید. قبل از هرکاری باید با توجه به زمینه شغلی و تحصیلی خود زبان مورد نیاز را انتخاب نمایید.

همان گونه که در قسمت قبل نیز گفته شد زبان فرانسه برای زمینه هایی مثل دنیای مد، دارو سازی ، تولید انرژی، هوانوردی، هنر و آشپزی و سایر موارد، زبانی بسیار کاربردی و موثر است. شما باید در نظر داشته باشید که در هر کدام از این زمینه ها می توانید با یادگیری زبان فرانسه بیشتر ارتباطات بین المللی داشته باشید. اگر قصد مسافرت یا مهاجرت و ادامه تحصیل در این کشور را داشته باشید می توانید موققیت بیشتری کسب نمایید.

در کل این حقیقت وجود دارد که با دانش زبانی فرانسه راحت تر می توانید فرصت های شغلی داشته باشید و این شانس موفقیت شما را چندین برابر می سازد. حتی نا گفته نماند برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند یادگیری زبان فرانسه در کنار زبان انگلیسی بسیار کاربردی است. زبان آلمانی را افرادی باید در اولویت برنامه ریزی های خود قرار دهند که تمایل به فعالیت در بازاریابی آنلاین دارند‌.

تجارت اینترنتی همراه با دانش زبان آلمانی پلی برای موفقیت و صعود است. آلمان کشوری پر قدرت در زمینه اینترنت و فعالیت های آنلاین است. همچنین برای فعالیت در زمینه ماشین آلات و کشتی سازی، روانشناسی، فعالیت های واردات و صادرات، چلپ و نشر و مهندسی می توانید دروازه موفقیت خود را با زبان آلمانی باز نگه دارید. اگر قصد دارید که به سود برسید و موفقیت را در این فرصت های شغلی به دست بیاورید به سمت یادگیری زبان آلمانی بروید.

نکته ای هم به علاقمندان به ادبیات و موسیقی بیان کنیم که برای این رشته و موفقیت در آن نیز باید به زبان آلمانی مسلط بود. پس قبل از این که به این فکر کنید که آیا زبان آلمانی سخت تر است یا زبان فرانسه، به پیشرفت و موفقیت خود بیندیشید و با انتخاب درست زبان دریچه های موفقیت را باز کنید.

کشورهای آلمانی زبان و فرانسوی زبان

در مورد این که چه کشورهایی به زبان آلمانی و چه کشورهایی به زبان فرانسه صحبت می کنند در این قسمت توضیح خواهیم داد. این قسمت برای افرادی که قصد مهاجرت دارند بسیار کاربردی می باشد. با برنامه ریزی درست می توانید برای ویزای کار، تحصیل، مسافرت و هر اقدام دیگری، تصمیم گیری نمایید.

کشورهای آلمانی زبان

پراکندگی آلمانی زبان ها بیشتر در مناطقی از قاره های اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی و آفریقا می باشد. در کشورهای آلمان و اتریش این زبان را به عنوان زبان رسمی خود برگزیده اند. اما در کشور سوئیس این زبان به همراه زبان های فرانسوی و ایتالیایی به عنوان زبان های رسمی محسوب می شود.

همچنین در کشورهای آرژانتین، استرالیا، باژیک، برزیل، کانادا، شیلی، جمهوری چک، دانمارک، اکوادور، یونان، مجارستان، اینالیا، قزاقستان، قرقیزستان، لوکزامبورگ، پاراگوئه، لهستان، رومانی، روسیه، اوکراین، اروگوئه و ایالات متحده آمریکا، آلمانی زبان ها وجود دارند و این زبان کاربرد دارد. این زبان نیز از زبان های پر کاربرد و پر تکلم در جهان به شمار می رود و در واقع آن را در رتبه یازدهم قرار داده اند‌. اروپا بیشترین تعداد گویشوران زبان آلمانی را دارد.

کشورهای فرانسوی زبان

برای زبان فرانسه باید مرز چی فراتر از کشور فرانسه و قاره اروپا را در نظر گرفت. این زبان راه خود را به دلایل مختلف در کشورهای دیگر باز کرده و حتی در بسیاری از کشورها به عنوان زبان رسمی معرفی شده است. باید گفت که در دنیا تعداد کشورهای فرانسوی زبان به ۲۹ کشور می رسد. در این لیست می توانید نام این کشورها را مطالعه بفرمایید. کشورهای بلژیک، بنین، بورکینافاسو، بروندی، توگو، جمهوری دموکراتیک کنگو، جیبوتی، چاد، روآندا، ساحل عاج، سنگال، سیشل، سوئیس، فرانسه، کامرون، کانادا، گینه استوایی، لوکزامبورگ، ماداگاسکار، مالی، موناکو، نیجر، وانواتو و هاییتی کشورهایی هستند که از زبان فرانسه به عنوان زبان رسمی خود استفاده می نمایند.

در واقع پس از زبان انگلیسی، جایگاه دوم را در تعداد کشورهایی که این زبان را به عنوان زبان دوم انتخاب نموده اند، قرار گرفته است. در سازمان ملل نیز این زبان‌، از زبان های رسمی محسوب می شود. در اتحادیه اروپا، زبان فرانسه را برای فعالیت های اداری به عنوان زبان رسمی به کار می برند. اما در مورد دیوان عالی اتحادیه اروپا نیز باید گفت که تنها زبان رسمی، همین زبان فرانسه می باشد. با این حساب فرای این سوال که زبان آلمانی سخت تر است یا زبان فرانسه، باید برای موفقیت خود تصمیم گیری نمایید و سختی و آسان بودن زبان را در اولویت قرار ندهید. هر زبانی به هر سختی که باشد،‌ با تمرین و تکرار مداوم ملکه ذهن خواهد شد.

Share