آشنایی با پارتیشن‌های اداری

پارتیشن‌های اداری را می‌توان از مناظر مختلفی دسته‌بندی کرد. به‌عنوان مثال می‌توان آنها را بر اساس ارتفاع، نوع جداره و حتی مواد سازنده تقسیم بندی کرد. اما دسته‌بندی بر اساس متریال ساخت بسیار رایج‌تر است.

امروزه پارتیشن‌ها دسته‌ای از جداکننده‌های موقت هستند که برای تفکیک فضا در انواع محیط‌های اداری و خانگی مورداستفاده قرار می‌گیرند. با گسترش اهمیت دکوراسیون داخلی، شرکت‌ها از دکوراتورها و المان‌های محیطی برای جذب مشتریان بهره گرفتند‌. در همین گیر و دار پارتیشن‌ها تبدیل به یکی از مهم ترین المان های دکوراسیون داخلی اداری شدند. ایجاد فضایی پویا و کارا در کنار قیمت مناسب و ظاهر زیبا از مهم ترین علل محبوبیت پارتیشن اداری است.

ویژگی‌های پارتیشن اداری

دلایل زیادی برای محبوبیت پارتیشن‌ها وجود دارد. تقسیم فضا با استفاده از دیوارها امری زمانبر و هزینه‌بر است. اما پارتیشن‌ها به‌سرعت نصب می‌شوند و مقرون‌به‌صرفه هم هستند‌. جالب است بدانید نصب انواع پارتیشن آسیبی به سازه ها وارد نمیکند و امکان استفاده بهینه از کل فضای اداری را به وجود می آورد. از طرفی امکان جابه جایی انواع پارتیشن اداری وجود دارد؛ لذا اگر دفتر کارتان را عوض کردید میتوانید پارتیشن‌ها را با خود ببرید. اما مهم ترین نکته قابلیت انتخاب رنگ و جنس پارتیشن اداری مطابق با سلیقه مشتریان است.

چرا باید از پارتیشن اداری استفاده کنیم؟

دلایل زیادی برای تفکیک فضا با پارتیشن‌ها وجود دارد. به‌عنوان‌مثال:

  • زیبایی پارتیشن اداری و تنوع بالا در طرح و رنگ
  • افزایش بهره‌وری کارمندان
  • کاهش آلودگی صوتی
  • قابلیت جابه‌جایی و تغییر دکوراسیون
  • تنظیم حریم خصوصی

پارتیشن اداری، پارتیشن منزل و حتی پارتیشن‌های دست‌دوم همه به یک منظور مورداستفاده قرار می‌گیرند. مهم‌ترین کاربرد انواع پارتیشن‌ها، تفکیک فضاهای مختلف از یکدیگر است. باتوجه‌به افزایش محبوبیت ساختمان‌های فلت، به‌سادگی می‌توان از پارتیشن‌ها استفاده کرد؛ و ساختمانی مطابق با سلیقه و نیاز افراد به وجود آورد. مهم‌ترین کاربرد پارتیشن‌ها به شرح زیر است:

  • ایجاد اتاق‌های متعدد با هزینه کم
  • جداسازی فضاهای ورودی از سایر بخش‌های ساختمان
  • پنهان‌سازی معایب ساختمانی

آشنایی با انواع پارتیشن اداری

پارتیشن‌های اداری را می‌توان از مناظر مختلفی دسته‌بندی کرد. به‌عنوان مثال می‌توان آنها را بر اساس ارتفاع، نوع جداره و حتی مواد سازنده تقسیم بندی کرد. اما دسته‌بندی بر اساس متریال ساخت بسیار رایج‌تر است. در ادامه شما را با انواع پارتیشن اداری آشنا خواهیم کرد.

پارتیشن چوبی

بی شک محبوب‌ترین، مقرون‌به‌صرفه ترین و پرکاربرد نوع پارتیشن‌ها، پارتیشن چوبی است. این دسته از محصولات را می‌توان با انواع چوب درختان، ام‌دی‌اف، hpl و لترون سفارش داد. اتاقک‌های ساخته شده با استفاده از پارتیشن چوبی کاملاً حریم خصوصی افراد را حفظ می‌کنند. چرا که چوب یکی از بهترین عایق‌های صوتی محسوب می‌شود. تنوع بسیار بالا در انتخاب طرح، رنگ و ارتفاع پارتیشن‌های چوبی از سایر ویژگی‌های مثبت این گروه است.

پارتیشن شیشه‌ای

یکی از متدهای جدید تفکیک فضاهای مختلف از هم، استفاده از پارتیشن شیشه‌ای است. این پارتیشن‌ها اخیراً به بازار عرضه شده‌اند؛ اما به‌سرعت محبوب شدند‌. انواع پارتیشن شیشه ای بدون ایجاد مانع بصری سبب تفکیک فضا میشود؛ لذا محیط اداری را بزرگ تر جلوه میدهد. جالب است بدانید انواع پارتیشن شیشه عایق بسیار خوبی برای صوت محسوب میشوند. برای حفظ بیشتر حریم خصوصی کارمندان میتوان از شیشه های مات بهره گرفت.

پارتیشن آلومینیومی

هرچند سایر انواع پارتیشن‌های اداری نیز طول عمر مناسبی دارند؛ اما پارتیشن آلومینیومی به‌خاطر استفاده از آلومینیوم بسیار مقاوم است. تنوع گسترده‌ای که در کاور آلومینیومی این دسته وجود دارد؛ آن را برای همه سلیقه‌ها مناسب کرده است. پارتیشن آلومینیومی را می‌توان به‌صورت ترکیبی با چوب، شیشه و غیره ساخت.

پارتیشن اداری متحرک

همان‌طور که از نام این دسته پیداست؛ به‌سادگی می‌توان آنها را باز و بسته کرد. این پارتیشن‌ها حول یک محور سقفی یا کفی قابل حرکت هستند. پارتیشن آکاردئونی و پنلی مشهورترین نوع پارتیشن‌های متحرک هستند. با باز شدن این پنل‌ها یک اتاق خصوصی آکوستیک ایجاد می‌شود که می‌توانید جلسات خصوصی و محرمانه را در آن برگزار کنید. استفاده از پارتیشن متحرک در ادارات کوچک ایده بسیار هوشمندانه‌ای محسوب می‌شود.

آشنایی با مراحل خرید و نصب پارتیشن اداری

اگر قصد استفاده از پارتیشن اداری را دارید؛ می‌توانید برای کسب مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر با کارشناسان تیم تاو دکور تماس حاصل فرمایید. پس از کسب اطلاعات اولیه مراحل به شرح زیر انجام می‌گیرد.

بازدید اولیه

کارشناسان تیم تاو دکور برای کسب اطلاعات بیشتر و اندازه‌گیری بخش‌های مختلف به طور حضوری در محل شرکت شما حاضر می‌شوند. در این مرحله می‌توانید از تجربه کارشناسان ما در انتخاب جنس، رنگ و ابعاد پارتیشن بهره بگیرید.

طراحی پارتیشن

پس از کسب اطلاعات اولیه نوبت به انتخاب طراحی پارتیشن مطابق با فضای اداری و نیازهای شما می‌رسد. این پلن بندی‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای سه‌بعدی طراحی میشوند؛ بنابراین کارفرما به‌خوبی با نتیجه نهایی آشنا خواهد شد.

نصب پارتیشن

پس از تأیید طرح و رنگ، کارشناسان ما در تاریخ مشخصی در محل حاضر می‌شوند؛ و در اسرع وقت دکوراسیون اداری شما آماده است.

قیمت پارتیشن اداری

پارتیشن‌ها یکی از مقرون به‌صرفه ترین روش‌ها برای شخصی‌سازی محیط هستند. قیمت این دیوارهای کاذب طیف وسیعی را شامل می‌شود؛ لذا شما با هر بودجه‌ای که دارید می‌توانید نسبت به خرید پارتیشن اداری اقدام نمایید. به‌طورکلی عواملی نظیر متراژ، جنس پارتیشن و نوع یراق‌آلات به کار گرفته شده در قیمت پارتیشن مؤثر است. البته پارتیشن‌ ارزان دسته دوم نیز در بازار موجود است. از آنجایی که ابعاد هر پارتیشن مطابق با نیازهای کاربر انتخاب می‌شود؛ استفاده از پارتیشن دسته دوم انتخاب مناسبی نیست و توصیه می‌شود از پارتیشن نو با قیمت مناسب استفاده کنید.

Share