دلیل تقاضای خیلی زیاد برای بالکن شیشه ای چیست؟

شیشه تراس بالکن یا همان بالکن شیشه ای نوعی شیشه میباشد که برای ساختمان‌هایی که دارای بالکن و تراس هستند استفاده می‌شود، این شیشه دارای ویژگی‌هایی بسیار زیاد و مفیدی از جمله مقاومت در برابر رطوبت، باد، آفتاب و عایق بسیار عالی برای سروصدا میباشد.

در این وبلاگ کوتاه که توسط تیم تولید محتوای جهان نما بالکن تهیه شده است،قصد داریم به این سوال جواب دهیم که بالکن شیشه ای چیست و چرا با افزایش تقاضای بسیار زیاد این محصول روبرو هستیم.

بالکن شیشه ای که به نام های مختلفی مانند شیشه تراس،شیشه بالکن شناخته میشود یکی از محصولات بسیار کارآمد و جذاب در دکوراسیون خانه و اداره ها میباشد.

شیشه تراس بالکن یا همان بالکن شیشه ای نوعی شیشه میباشد که برای ساختمان‌هایی که دارای بالکن و تراس هستند استفاده می‌شود، این شیشه دارای ویژگی‌هایی بسیار زیاد و مفیدی از جمله مقاومت در برابر رطوبت، باد، آفتاب و عایق بسیار عالی برای سروصدا میباشد.

نحوه ساخت شیشه بالکن به این صورت میباشد که از چندین لایه شیشه تشکیل شده است که هر لایه دارای ضخامت مختلفی است. در واقع، بالکن شیشه ای از دو و یا چندین لایه شیشه با پلی وینیل بوتیرال (PVB) استفاده می‌کند که بین هر دو لایه، چسبی به اسم PVB قرار دارد. این چسب به عنوان یک لایه جداکننده، در صورت شکستن شیشه، جلوی پخش شدن شیشه‌ها را می‌گیرد و از آسیب و جراحت افراد جلوگیری می‌کند.

نصب شیشه تاشو بالکن_جهان نما بالکن

بالکن شیشه ای مدل های مختلفی دارد مانند بالکن شیشه ای تاشو و یا بالکن شیشه ای ریلی و … که محبوب ترین نوع آن بالکن شیشه ای تاشو میباشد که در ایران طرفداران بسیار زیادی دارد.

بالکن شیشه ای تاشو مزایای بسیار زیادی میتواند برای خانه و یا دفتر کار شما داشته باشد،در ادامه به برخی از مهم ترین مزیت های این محصول خواهیم پرداخت.

کاربردهای بالکن شیشه ای تاشو

۱)شیشه بالکن می‌تواند به افزایش روشنایی در داخل ساختمان و همچنین افزایش دید منظره خارجی کمک بسیار زیادی بکند و در نتیجه بتوانید از نور طبیعی روز نهایت استفاده را ببرید

۲)جلوگیری از نفوذ رطوبت و نفوذ آب به داخل ساختمان مخصوصا در شهرهای شمالی کشور که میزان بارندگی و رطوبت بسیار بالا میباشد استفاده از شیشه بالکن یک مزیت فوق العاده میباشد

 ۳) عایق بسیار مناسب برای ورود صدا های آزاردهنده از بیرون به داخل ساختمان اشاره کرد.

باتوجه به ویژگی‌های مثبت شیشه تراس بالکن، استفاده از این نوع شیشه در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری بسیار رایج شده است.

نحوه نصب شیشه بالکن

طراحی و اجرای شیشه بالکن مرحله بسیار حساس و دقیقی میباشد در نتیجه باید از متخصصین که تجربه کافی را دارند در این زمینه استفاده شود.

۱) سایز بالکن: اندازه و سایز بالکن شیشه‌ای تاشو، نقش مهمی در نحوه نصب آن دارد. برای هر سایز بالکن باید پروفیل‌های آلومینیومی با ابعاد خاصی برش خورده و نصب شود.

۲) جنس و نوع شیشه: جنس و نوع شیشه نیز در نحوه نصب بالکن تاثیرگذار است. برای بالکن شیشه‌ای تاشو از شیشه دوجداره یا شیشه سه جداره استفاده می‌شود.

۳) نحوه نصب: نحوه نصب بالکن تاشو نیز بر روی کارکرد و کیفیت آن تاثیرگذار است. نصب باید به گونه‌ای باشد که هیچ گونه نفوذ هوا و آب از مفصل‌ها و پروفیل‌های آلومینیومی رخ ندهد.

۴) شرایط محیطی: شرایط محیطی مثل باد، باران، سرما و گرما نیز بر نحوه نصب بالکن تاثیر می‌گذارند. به عنوان مثال، در مناطق با شرایط آب و هوایی سخت و سرد، احتیاج به استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی نیاز دارد

۵) تجربه تیم نصب: تجربه و تخصص نصاب نیز در نحوه نصب بالکن شیشه‌ای تاشو بسیار مهم است. یک نصاب حرفه‌ای باید دقیقاً مراحل نصب را با رعایت استانداردهای لازم انجام دهد.

بنابراین، نصب بالکن شیشه‌ای تاشو به عوامل گوناگونی بستگی دارد که باید همگی به دقت رعایت شوند.

بالکن شیشه ای_جهان نما بالکن

جنس شیشه به کار رفته در ساخت شیشه بالکن

در ساخت بالکن شیشه ای میتوان از دو نوع شیشه سکوریت و شیشه لمینت استفاده کرد،این دو شیشه از مقاوم ترین شیشه های موجود میباشند.

شیشه های سکوریت و لمینت مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربات خارجی دارند و از مزایای بسیار مهم این مدل شیشه ها این میباشد که با شکستن آن ها،هیچ گونه آسیب جانی افراد را تهدید نمیکند،از همین رو برای ساخت بالکن شیشه ای از بهترین متریال شیشه استفاده میشود تا کیفیت در بالاترین حد خود باشد.

شرکت جهان نما بالکن از بهترین و بزرگترین شرکت های فعال در حوزه طراحی و نصب بالکن های شیشه ای در ایران میباشد.

این شرکت با انجام پروژه های بیشماری در سراسر ایران و با سابقه ای بالغ بر ده سال در این حوزه توانسته است تیمی متخصص را جمع آوری کند تا بهترین کیفیت ممکن را به مشتریان خود ارائه دهد،شما خواننده گرامی میتوانید جهت ارتباط و دریافت مشاوره به وب سایت جهان نما بالکن مراجعه کنید.

Share