امام جمعه بندر آستارا؛

تفرقه افکنی بین مسئولان و مردم کار شیطان است | کارگران رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند

نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد باقری ارومی امام جمعه شهرستان در مکان مصلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد باقری ارومی در ابتدای خطبه اول نماز جمعه این هفته شهرستان آستارا با اشاره به اهمیت زیارت اهل قبور اظهار کرد: با تفکر در شریعت اسلام و آیات قرآن متوجه عدم وجود شبهه در ساخت عبادتگاه برای اولیا الهی می شویم.

باقری ارومی وجود زیارتگاه و حرم های امامزادگان را برای عبادت پروردگار دانست و بیان کرد: در مقام ربوبیت به جز خداوند را نباید صدا کرد و زیارت قبور ائمه اطهار برای عبادت خالق یکتا است.

وی تخریب قبور امامان معصوم را ریشه در تفکر غلط تندروها دانست و تصریح کرد: اگر مقابل این تفکر گرفته نشود، باعث انحراف جوانان منطقه می شود، اجازه فعالیت فرقه های باطل را نباید داد.

خطیب جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به شهادت آیت الله سلیمانی نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب صحه بر خدمات ایشان برای نظام و انقلاب داشت و مزد این مجاهدت را با شهادت گرفتند.

باقری با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در خطبه های نماز عید سعید فطر امسال تصریح کرد: حضرت آقا به لزوم اتحاد و همدلی بین مردم با سلایق و علایق مختلف تاکید داشتند و باید در جامعه ایران اسلامی همواره این همدلی که از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است را حفظ کنیم و به دشمن و نا آگاهان اجازه حاشیه پردازی را ندهیم.

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه بین مسئولان بیان کرد: تفرقه افکنی بین مسئولان و مردم کار شیطان است و ایجاد چند قطبی بین مردم و مسئولان با حاشیه سازی و مطالب کذب از توطئه های دشمن بوده و باید با آگاهی با این مسائل برخورد کرد.

وی با اشاره به ۹ تا ۱۵ اردیبهشت سالروز هفته سلامت بیان کرد: در دولت انقلابی و ایران قوی یکی از اقدامات مهم کشور واکسیناسیون کرونا و سلامت جامعه است و ایجاد بیمه ها برای اقشار ضعیف نیز از اقدامات دیگر دولت بوده و دشمن برای سبک زندگی ما هم برنامه ریزی کرده است.

باقری با اشاره به ۱۰ اردیبهشت روز کارگر تصریح کرد: کارگران رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند و حرکت اقتصاد کشور مرهون تلاش این عزیزان است.

وی با اشاره به ۱۲ اردیبهشت روز معلم و هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: شهید مطهری در اوج دوران وجود تفکرات غلط در جامعه، جوانان و افراد را به مسیر درست هدایت کردند و باید بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب آثار شهید مطهری باید در جامعه تبیین شود.

خطیب جمعه آستارا با تاکید بر لزوم توجه به حوزه تربیت فرزندان و آموزش و پرورش تصریح کرد: باید برای جذب و گزینش معلمان، افراد صلاحیت دار را وارد این مجموعه حساس کنند و دانش آموزان در کنار علم، درس ادب و اخلاق را از معلم می آموزند و باید به این مساله توجه بسیاری داشته باشیم.

Share