امام جمعه آستارا؛

اجرای محدودیت در ارائه خدمات به افراد بد حجاب لازم است اما کافی نیست!

باقری ارومی با بیان اینکه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیاز به اقدامات گسترده و ایجاد زیرساختهای فکری و فرهنگی دارد، اظهار داشت: اجرای محدودیت در ارائه خدمات به افراد بی حجاب و بد حجاب به عنوان یک اقدام سلبی لازم است اما کافی نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه شهرستان مرزی بندرآستارا در خطبه های نمازجمعه این هفته با گرامیداشت روز عرفه؛ روز نیایش، به بیان اهمیت دعا و بهره گیری از فرصت های معنوی پرداخت و گفت: دعا و نیایش راه صحبت کردن بندگان با خداوند عالم است و در در مقابل این دعا، وعده اجابت داده شده است.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به کنگره عظیم حج، وحدت و اتحاد مسلمانان را مهمترین دستاورد و ثمره این عبادت عظیم و اجتماع بزرگ مسلمانان عالم دانست که در سایه معنویت در عمل به دستورات دین به ویژه کتاب آسمانی قرآن و عمل به سیره و روش پیامبر اکرم(ص) محقق خواهد شد و باعث نقش بر آب شدن حیله و نیرنگ دشمنان خواهد بود.

خطیب جمعه آستارا به مناسبت شانزدهم تیرماه روز مالیات، به نقش مهم مالیات در تامین منابع مالی کشور و هزینه کرد آن در توسعه زیرساختها اشاره کرد و گفت: مالیات از دیرباز در جوامع بشری و در تمدن اسلامی و ایرانی تحت عنوان خراج وجود داشته و امروزه در سراسر دنیا به خصوص در کشورهایی که معادن و منابع زیرزمینی ندارند به عنوان مهمترین عامل تأمین بودجه می باشد.

باقری با اشاره به قانون جدید محاسبه مالیات بر اساس تراکنش مالی دستگاه های کارت خوان گفت: این اقدام تا حد زیادی می تواند جلوی فرار مالیاتی و اجرای عدالت در زمینه پرداخت مالیات را فراهم کند و یقینا با تمهیداتی که اندیشیده شده است میزان قابل توجهی از تراکنش ها شامل بخشودگی و معافیت های مالیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پرداخت مالیات و تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای سایر مشاغل باید به یک فرهنگ همگانی تبدیل شود افزود: باید همه کمک کنیم در راستای اقدام دولت در اصلاح ساختار اقتصادی، اقتصاد درون زای برون گرا و همچنین اقتصاد بدون نفت محقق شود.

امام جمعه آستارا با توجه به در پیش بودن روز حجاب و عفاف، رعایت پوشش مناسب برای آقایان و بانوان را امری ذاتی و موافق با فطرت انسان بیان کرد و گفت: هم دین اسلام برای حفظ کرامت ارزش انسان به ویژه زنان دستور به حجاب داده است و هم اقوام مختلف ایرانی در دوره های گوناگون نیز همیشه از حجاب و پوشش کامل استفاده می کرده اند.

وی با اشاره به ابلاغ آیین نامه حجاب و عفاف و ضرورت اجرای آن در دستگاه های دولتی گفت: کارکنان دولتی و دستگاه ها و نهادها به جهت انتساب به دولت و نظام باید نسبت به حجاب و عفاف دقت و حساسیت بیشتری داشته باشند. چرا که به عنوان الگو برای مردم شناخته می شوند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیاز به اقدامات گسترده و ایجاد زیرساختهای فکری و فرهنگی دارد، اظهار داشت: اجرای محدودیت در ارائه خدمات به افراد بی حجاب و بد حجاب به عنوان یک اقدام سلبی لازم است اما کافی نیست. چقدر خوب است که این محدودیت برای همه قانون شکنان مانند: گران فروشان، کم فروشان، متخلفین اداری و اقتصادی هم اعمال شود.

Share