مدیرکل مدیریت بحران گیلان اعلام کرد؛

رانش جاده ماسوله در پی بارش ۹۰ میلیمتری | رفع مشکل پل ماکلوان تا شب عید

امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران گیلان گفت: بارش شدید باران در شهرستان فومن دو حادثه ایجاد کرده که شامل رانش جاده ماسوله و نشست پل ماکلوان است. طی ۱۰ روز آینده عملیات به اتمام می رسد تا در آستانه عید نوروز، مشکلی در تردد نداشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیر مرادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به صدور هشدار هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران طی پنجشنبه، ۱۸ اسفند ماه، اظهار کرد: شاهد بارش ۹۰ میلیمتری در فومن بودیم.

وی با بیان اینکه بارش شدید و حجم بالا طی چند ساعت موجب آب گرفتگی و طغیان رودخانه ماسوله رودخان شد، افزود: بارش شدید باران در شهرستان فومن دو حادثه ایجاد کرده که شامل رانش جاده ماسوله و نشست پل ماکلوان است.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با بیان ابنکه پل ماکلوان در چند نقطه دچار خسارت شده است، تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت خطرناک بوده و عبور وسائل نقلیه سنگین از جاده ماسوله و پل ماکلوان ممنوع است و تنها خودروهای سواری به صورت یکطرفه امکان عبور دارند.

مرادی، از برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان فومن با حضور مدیران کل دستگاه ها خبر داد و گفت: از مناطق حادثه دیده بازدیدهای لازم به عمل آمد و طی ۴۸ ساعت آینده برآورد خسارت صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه راهداران هم اکنون در حال عملیات بازسازی جاده و پل هستند، خاطرنشان کرد: طی ۱۰ روز آینده عملیات به اتمام می رسد تا در آستانه عید نوروز، مشکلی در تردد نداشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان همچنین به بارش ۴۵ میلیمتری باران در شهرستان رودبار و طغیان رودخانه های شاهرود و قزل اوزن اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم این بارش ها آورد خوبی را برای سد سفیدرود رقم بزند.

Share