مدیرکل مدیریت بحران گیلان تاکید کرد:

همه دستگاه‌ها برای برف ۱/۵ متری آمادگی داشته باشند | مهار بحران نیازمند تجهیزات و هزینه است

امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان اظهار داشت: همه اعضای مدیریت بحران استان باید برای فصل زمستان پیش رو از آمادگی‌های لازم برای رویا رویی با بارش برف ۱۵۰ سانتی متر و بالاتر برخوردار باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان ضمن تشکر از همه اعضاء مدیریت بحران خصوصا مدیرکل و پرسنل ادارات کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان و جمعیت هلال احمر هواشناسی آب منطقه‌ای استان بیان داشت: همه اعضای مدیریت بحران استان باید برای فصل زمستان پیش رو از آمادگی‌های لازم برای رویارویی با بارش برف ۱۵۰ سانتی متر و بالاتر برخوردار باشند.

امیر مرادی ضمن اشاره به تغییر اقلیم در استان، اظهار داشت: در همین سیلاب‌های اخیر اقدامات پیشگیرانه و مقابله خوبی با تلاش نیروها صورت گرفت که باعث شد تا شاهد خسارات سنگین و تخریب چند پل ارتباطی در استان نباشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری در خصوص نیاز اعتباری برای مقابله با مخاطرات و حوادث افزود: موضوع کمبود اعتبارات را به استحضار رییس سازمان مدیریت بحران کشور رساندم و پیش بینی میشود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش‌های مختلف نیاز داشته باشیم چون که مهار بحران نیازمند تجهیزات و هزینه است و وظیفه من ایجاب میکند که نگرانی شدید در خصوص مقابله با بحرانها داشته باشم چون ارتباط مستقیم با جان مال مردم عزیز استان دارد.

وی افزود: طبق مصوبات گذشته نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها بر عهده مدیرکل امور دفتر شهری استانداری خواهد بود و واحد بازرسی و امور حقوقی استانداری هم نقش نظارت و تهیه گزارش از عملکرد ادارات مرتبط را دارد.

رپ مرادی در ادامه اظهار داشت: شهرداران، فرمانداران بخشداران باید به دستور العمل ابلاغی که دارای ۲۴ بند است اهتمام ویژه داشته باشند و از امکانات و ظرفیت بخش خصوصی و دولتی خود اگاه باشند تا بهترین استفاده را درزمان بحران از این امکانات ببرند خصوصا شهرداران استان هم از هم اکنون نسبت به خرید تجهیزات برف روبی اقدام نمایند تا برای بازگشایی مسیرها و خدمات به مردم عزیز استان در زمان بارش برف با مشکل مواجه نشوند.

وی قانون مدیریت بحران کشور مصوب ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را بر اساس مستندات قانونی سر آمد همه قوانین دستگاه‌ها دانست و درپایان سخنانش از بهارمست سرپرست شهرداری رشت بابت خرید ۲۰ تیغه برف روبی و اقدامات در حال انجام وی درحوزه مدیریت بحران تشکر کرد و از فرمانده هان نیروی‌های نظامی مسلح استان درخواست نمود تا مجوزهای لازم را طبق سلسله مراتب فرماندهی خود کسب نمایند تا در صورت نیاز به طور سریع وارد عمل شوند.

در ادامه مدیرکل هواشناسی در خصوص هشدارهای صادره سطح زرد نارنجی و قرمز، تغییر اقلیم و بارش‌ها و پیش بینی‌های هواشناسی استان که میتواند با یک درصد خطا به دلیل وضعیت مناطق مختلف استان رخ دهد توضیحاتی ارایه داد مدیرکل حمل نقل جاده‌ای استان هم از آمادگی ۳۹ راهدار خانه ثابت و ۱۸ پایگاه سیار ومجموعا ۳۵۹ دستگاه ماشین الات خبرداد و افزود: که عمرمیانگین ماشین الات ۲۲ سال و بعضا در مواردی ۴۰ سال می‌باشد که نیاز به نوسازی ناوگان و نیاز به راننده ماشین الات سنگین داریم. معاون خدمات شهر شهرداری هم از خرید ۲۰ تیغه برف روبی و آمادگی ۵۴ دستگاه ماشین الات مربوط به برف روبی خبر داد همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمرهم آمادگی نیروهای خود را در کمک‌رسانی و ذخیره مواد غذایی در زمان حوادث در جلسه اعلام نمود و سایر ادارات هم گزارشی از آمادگی واقدامات خود درجلسه ارایه کردند.

Share