فاطمه محمدبیگی عضو فراکسیون زنان؛

جهاد فرزند آوری و فرزندپروری ضروری است | امکانات حضور زنان در جامعه نسبت به مردان کمتر است

فاطمه محمد بیگی در مورد کاهش موالید در استان گیلان گفت: آمار تولد در گیلان بسیار کم است، رتبه یک کم فرزندی در کشور برای گیلان است، نسل میرزا کوچک خان و نسل علویان در معرض خطر و تهدید است، جهاد فرزند آوری و فرزندپروری ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشستی تحت عنوان «رسالت بانوان در پیشرفت ایران آینده» با حضور فاطمه قاسم‌پور نماینده مردم تهران و رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی و فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در رشت برگزار شد.

فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در مورد حضور زنان در انقلاب اسلامی در این نشست گفت: نظام جمهوری اسلامی با طراحی امام خمینی و راهبری مقام معظم رهبری، بستری مناسب برای رشد و پیشرفت زنان شد. امام راحل همیشه میگفتند که اگر زنان به میدان نیایند انقلاب پیروز نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نباید نگاه غرب در مورد زنان را باور کرد گفت: غرب با شعار زن و زندگی و آزادی که برای زنان ایران سر میدهند به دنبال حرکت‌های فمینستی است.

محمد بیگی با بیان اینکه در غرب شاهد فروپاشی بسیاری از خانواده‌ها هستیم گفت: در غرب متاسفانه  از زنان را به عنوان نیروهای کار ارزان، تجارت جنین و حتی ابزار رای آوری و تبلیغات تجاری استفاده می‌کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته قبول داریم که در غرب مسایل خوبی مثل زنان دانشمندان و الگو‌های پیشرفت زنان وجود دارد و ما آن‌ها را انکار نمیکنیم اما باید قبول کنید اضمحلال نظام خانواده در غرب صدای متفکرین مصلح غربی را هم درآورده است و اینقدر این آش شور شده است که خود غربی‌ها اعتراف می‌کنند که چه کردند که خانواده در جامعه آن‌ها اینطور به فروپاشی رسیده است.

وی با ابراز تاسف به نگاه تقلیدی دختران و پسران کشور ما به غرب گفت: دختران و پسران ما گاهی به گونه‌ای حرف می‌زنند که همه‌ی آمال و آرزوها در غرب وجود دارد و خوشبختی در آنجا است اما بر اساس مطالعات صورت گرفته بیشترین آمار سقط جنین در غرب است، بیشترین نگاه ابزاری به زنان در غرب است و بیشترین آمار خودکشی زنان برای کشورهایی است که مدعی حقوق بشر هستند و همچنین بیشترین قتل‌های زنان در آمریکا است کشوری که درکنواسیون مقام زن در سازمان مملل رای به اخراج ایران از این کنوانسیون می‌دهد و در واقع امروز مقام زن دستخوش بازی‌های سیاسی شده است.
محمد بیگی به  رسالت بانوان جامعه ایران پرداخت گفت: در سال ۷۶ مقام معظم رهبری دیداری با زنان داشتند که در این سخنرانی ایشان فرموند اگر به دنبال وضعیت مطلوب زن هستیم باید توجه به احکام اسلامی پیدا کنیم.
وی افزود: این احکام اسلامی ابتدا رعایت موازین شرعی در حجب و حیا و رفتار اجتماعی زنان و نیز رعایت آن از سوی برادران در تعامل با زنان است که زیست عفیفانه را باید در زندگی اولویت قرار دهند.
این نماینده مجلس گفت: آیات در مورد رعایت حجاب در قران کریم بارها تکرار شده است و این یک واجب شرعی محسوب می‌گردد. در پنج مرحله نزول آیات قرآن، سه مورد آن ابتدا خطاب به مردان در رعایت مورد عفاف و حجاب هستند.

تک جنسیتی کردن زیست عفیفانه، بدسلیقگی بود

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از بی‌سلیقگی‌هایی که در مسئله حجاب داشتیم تک جنسیتی کردن زیست عفیفانه بود گفت: هر بار در این مسئله حجاب صحبت شد فقط به زنان تذکر دادیم در حالی که خطاب قرآن کریم به مردان را ندیدم و همین سبب نا ترازی جنسیتی در مسئله حجاب در جامعه شد و دختران گمان می‌کنند این تذکرات فقط به جنس زن است و یک مردوارگی در جامعه دختران ما ایجاد شده است و دختران ما تمایل به مرد بودن دارند.

وی افزود: رعایت موازین اسلامی در پوشش و در رفتار و درکلام اولین شرط حضور زنان در جامعه است و زن را برای جنسیتش نخواهند بلکه برای شخصیتش در جامعه شناخته شود و مردان رسالت بالایی در حفظ حجاب زنان در جامعه دارند و بنده از مردان می‌خواهم که غیورانه برای حفظ و حمایت از حجاب زنان وارد عرصه شوند.

امکانات حضور زنان در جامعه نسبت به مردان بسیار کمتر است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این که زنان توانمند در عرصه‌های مختلف در کشور فعالیت می‌کنند گفت: اکنون وقت حکمرانی زنان در مراتب مدیریتی بالای جامعه است و نیازمند حضور مقتدرانه و مدبرانه زنان در عرصه هستیم. مقام معظم رهبری در کلامی خطاب به زنان گفتند که این زنان هستند برای حل مسائل خود وارد میدان شوند. با توجه به این بیانات باید زنان در زمینه‌های بالاتر فعالیت کنند که یکی از عرصه‌ها مجلس است و حضور در مدیریت کلان کشوری از دیگر خواسته‌های زنان است. اگر حضور زنان در این عرصه نسبت به یکسان مردان بود شاید امروز شاهد این ناآرامی‌ها نبودیم. قبول کنیم که اشتباهاتی در این زمینه داشتیم که سبب نارضایتی‌هایی اجتماعی به این شکل شد و دشمن از این فرصت استفاده کرد.

وی ادامه داد: این ما هستیم که باید تدبیر کنیم و به دختران خود اعتماد بنفس بدهیم که به دختر بودن خود افتخار کند، ما امروز نیاز به رشد و شکوفایی زنان و دختران داریم و باید قبول کنیم که زمینه‌های رشد و شکوفایی در کشور برای مردان بیشتر از زنان است و امکانات حضور زنان در جامعه نسبت به مردان بسیار کمتر است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: باید اعتماد به نفس دختران ما انقدر بالا رود که از ظاهر پرستی، تجمل گرایی و مد گرایی و غرب گرایی دوری کند و محکم بایستد و بگوید من دختر تراز انقلاب اسلامی هستم و افتخار می‌کنم که چادر و روسری بر سر دارم.

وی گفت: ایجاد محیط آرام برای زن و مرد از دیگر اقدامات ما باید باشد. اگر ازدواج‌ها کم شود محیط آرام ایجاد نخواهد شد. نیازمندی زن و مرد به همدیگر و افزایش فرزند آوری سبب ایجاد آرامش خانواده و باعث اقتدار جامعه ایرانی می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مورد تربیت دختران به عنوان مادران آینده گفت: امروز نیاز به تربیت ویژه دختران در مقطع ابتدایی و بلوغ داریم تا بتوانیم دختران عفیف و پاکدامن تربیت کنیم تا همسرانی پاکدامن برای پسران ما و مادرانی عفیف برای فرزندان ما باشند.

وی با اشاره به اینکه برای جامعه ایرانی در جنگ ترکیبی و شناختی پیش بینی کردند و می‌خواهند دختران ما را بی‌هویت کنند گفت: با اضمحلال ذهنی دختران و بی‌ارزش کردن آن‌ها می‌خواهند آنان را تهی کنند تا میل به ازدواج و تشکیل خانواده نداشته باشند و تجرد زیستی را ترجیح بدهند.

محمدبیگی افزود: توجه به حقوق زنان از دیگر رسالت‌های ما است، قبول کنیم که در کشور ما نیز به زنان ظلم می‌شود و در دایره حقوقی و قضایی برای زنان ضعف قانونی داریم. جنس زن، جنس مظلومی است و گاهی در خانه مورد ظلم قرار می‌گیرند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: زنان باید کفش و چادر در مسیر رهنمود‌های رهبری پاره کنند و ما باید با تشکیل سمن‌ها و گروه‌های جهادی زمینه را برای حضور زنان ایجاد کنیم.

جهاد فرزند آوری و فرزندپروری ضروری است

فاطمه محمد بیگی در مورد کاهش موالید در استان گیلان گفت: آمار تولد در گیلان بسیار کم است، رتبه یک کم فرزندی در کشور برای گیلان است، متاسفانه شاهد انقراض نسل گیلک، نسل ایت اله بهجت، نسل میرزا کوچک خان هستیم و نسل علویان در معرض خطر و تهدید است، جهاد فرزند آوری و فرزندپروری ضروری است، در استان گیلان مسوولان باید به سرعت، با راه اندازی قرارگاه جمعیت در راستای حمایت از مادران و پدران و ترغیب فرزند آوری اقدام کنند.

Share