معاون رئیس جمهور با حضور در منطقه آزاد انزلی تأکید کرد؛

علاوه بر ترویج فرهنگ حجاب از تحقیر حجاب جلوگیری کنیم | تلاش دشمنان برای ناپاک جلوه دادن جامعه

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه ایجاد جامعه پاک مهمترین هدف ترویج حجاب است، گفت: باید از ابزار هنر برای نمایش ارزشهای اسلامی استفاده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، انسیه خزعلی روز جمعه در همایش زیست عفیفانه رویداد ملی گوهرشاد که همزمان در مناطق آزاد سراسر کشور برگزار می‌شود در سالن همایش‌های منطقه آزاد انزلی با تأکید بر حمایت دولت سیزدهم از اجرای برنامه‌هایی در مسیر حفظ اصالت زن و خانواده؛ افزود: مساله حجاب و عفاف یکی از مسائلی است که در جنگ بزرگ شناختی و برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری وسیع دشمن قرار گرفته است. این به معنای تهی کردن و تغییر دادن هویت دینی و ملی یک ملت برای تسخیر آن سرزمین بدون شلیک حتی یک گلوله است.

وی ادامه داد: حرکتی که دنیای غرب بعد از جنگ جهانی دوم شروع کرده و اطلاعاتی که از کشورهای غربی به دست ما میرسد نشان از تصویب و بودجه‌های کلانی در این زمینه است.

وی با بیان اینکه سلاح جنگ سایبری مانند سلاح اتمی بی‌صداست تا جایی که می‌تواند به طور کامل ملتی را نابود کند، اظهار داشت: از هر نابودی خطرناک‌تر قرار گرفتن در سمت منافع دشمن است یعنی اگر در جنگ فیزیکی سربازی با گلوله دشمن از دست می‌رود در جنگ شناختی و سایبری یکی از این سربازان به جبهه دشمن می‌پیوندد و افراد دیگری را نیز با خود هماهنگ و همراه می‌کند که تبعات و تلفاتش بیشتر از جنگ فیزیکی است.

وی اضافه کرد: آمریکا در ۲۰۱۹.۱۰ میلیارد دلار برای جنگ سایبری تعیین و در نظر گرفت و هر سال ۱۰ درصد بر این اعتبار افزود، این نشان دهنده اهمیتی است که برای جنگ شناختی و اهمیتی که برای تاثیرگذاری ملت‌ها از این مسیر قرار داده‌اند و اگر به درستی نبینیم و متوجه نباشیم دشمن در اثر غفلت ما سرزمین‌مان را تسخیر می‌کند.

خزعلی با بیان اینکه این جنگ جدیدی نیست و به عنوان حربه پنجم از آن یاد می‌شود تاکید کرد: خداوند نیز می‌خواهد از جنگ شناختی علیه دشمن استفاده کنیم اما متاسفانه ما عمدتا در موضع پدافندی قرار داریم در صورتی که خداوند می‌خواهد ما در مرحله آفندی باشیم. این وظیفه ماست که جلودار این جنگ باشیم و از این توان و هنر استفاده کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما از هنر در جایگاه خود به درستی بهره نگرفته ایم، اظهار داشت: ما به درستی از فیلم، کلیپ و تصاویر زیبا برای نشان دادن فرهنگ و ارزشهای خود استفاده نکردیم ولی دشمن از این حربه به خوبی استفاده کرد لذا وظیفه داریم در خط مقدم این جنگ حرکت کنیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: دشمن توانسته در این جنگ پیشروی کند که از جمله آن‌ها مساله حجاب و عفاف است که تلاش کرده با کوچک نشان دادن و تحقیر حجاب، جایگزین کردن ضد ارزشها، معرفی زن بعنوان کالا و ابزار بتواند ذوق و شناخت و اعتقادات ما را زیر سوال ببرد.

وی خاطرنشان کرد: ما نیاز داریم که با رصد و تحلیل شناختی و برنامه ریزی در این جهت عملیات شناختی دشمن را خنثی کنیم و انفعالی حرکت نکنیم بلکه جلودار و پیشران باشیم. در سند تحول زن و خانواده یکی از مواردی که مطرح می‌شود پیشران و پیشقدم بودن و منفعل عمل نکردن و حرکت ساز بودن در جامعه است.

وی اظهار داشت: باید توجه کنیم تلاش دشمن برای ناپاک کردن جامعه و سوق دادن به سمت فاصله گرفتن از تقوی است لذا حرکت‌سازی باید با نگاه صحیح به باورها و نگرش‌ها و جلوگیری از پیشرفت دشمن در تغییر باورها و شناخت‌ها و احساس ناامیدی باشد.

خزعلی با اشاره به تأکید رهبری بر روایتگری با تکیه بر آفندی، جهاد تبیین و پدافندی گفت: ما وظیفه داریم در بخش حجاب و بهره گیری لازم از هنر را داشته باشیم. ما به دنبال روابط پاکی هستیم که در مرحله اول به نفع بانوان سپس خانواده و پایداری و صمیمیت و مودت خانوداهاست این همان چیزی است که دشمن می‌خواهد از ما بگیرد و اکتفا به یک قدم و دو قدم نمی‌کند.

وی افزود: غرب بسیار جلوتر حرکت کرده و می‌خواهد مساله خانواده‌های همجنس را باب کند لذا اگر سنگر اول را از دست دادیم باید منتظر باشیم سنگر‌های دیگر را از دست دهیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده خاطر نشان کرد: باید با برنامه ریزی هنرمندانه‌ای که در بخش‌های فرهنگی انجام می‌شود الگوهای موفقی که ضمن حفظ ارزش‌ها و حجاب و عفاف توانسته برای زن در جامعه نمونه اعلی ارائه دهند را معرفی کنیم. با توجه به اینکه کار فرهنگی نیاز به همراهی زن و مرد و کل جامعه دارد همه باید این حساسیت را درک کرده و از همه وسیله‌ها برای این امر فرهنگی کمک گیرند.

وی تأکید کرد: دولت سیزدهم کمک‌های لازم را در این خواهد داشت و از همه برنامه‌هایی که بر خانواده‌های پاک و حفظ اصالت زن و خانواده تاکید دارد حمایت می‌کنیم. این دولت مردمی است و به شما تعلق دارد و بوسیله خود شما اجرا و عمل می‌کند.

Share