تشکیل شورای بانوان خیر مدرسه ساز؛

گیلان ۷۰ بانوی خیر مدرسه ساز دارد | فعالیت‌های بانوان در عرصه مدرسه‌سازی شتاب می گیرد

مریم نصیری مشاور امور بانوان نوسازی مدارس استان گیلان گفت: در حال حاضر در استان بیش از ۷۰ بانوی خیر مدرسه ساز داریم و امیدواریم با تشکیل و فعال شدن شورای بانوان خیر مدرسه ساز تعداد این بانوان افزایش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسئول شورای بانوان خیرین مدرسه ساز استان گیلان در نخستین جلسه با اعضای این شورا با اشاره به این مطلب که زنان همواره در جامعه نقش خود را باحضور در اجتماع و تربیت فرزندان ایفا کردند، گفت: حضور بانوان در بحث خیرین مدرسه ساز بسیار اثر گذار بوده و امید داریم تا با ادامه دار بودن فعالیت شورای بانوان خیرین مدرسه ساز در زمینه فرهنگی و آموزشی نیز شاهد تاثیرات بسیاری باشیم.
نسرین ایلداری با بیان اینکه در طول تاریخ بانوان تاثیر بسیاری در توسعه و پیشرفت جامعه داشتند افزود: همه امید ما بر این است که با فعالتر کردن شورای بانوان خیرین مدرسه ساز بتوانیم باب شروع و فعالیت بانوان در این را مسیر بیشتر کنیم.

وی در ادامه به اهداف شورای بانوان خیرین مدرسه ساز استان گیلان اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل این شورا سرعت بخشیدن به فعالیت‌های بانوان در عرصه مدرسه‌سازی و استفاده از ظرفیت بزرگ بانوان با توجه به نقش‌های ویژه آنان در جامعه در راستای رفع مشکلات فضاهای آموزشی استان است.

گیلان ۷۰ بانوی خیر مدرسه ساز دارد

در ادامه این جلسه همچنین مریم نصیری مشاور امور بانوان نوسازی مدارس استان گیلان با اشاره به این مطلب که شهرهای بزرگ استان گیلان با کمبود مدرسه مواجه هستند، گفت: در سالهای اخیر با مهاجرت‌های که به استان گیلان شد و نیز حضور روستاییان در شهرها و ساکن شدن آن‌ها شاهد افزایش دانش آموزان در هر کلاس هستیم که این خود یکی از آسیب‌های است که در بحث آموزش داریم.
وی با بیان این مطلب که کمبود زمین و نیز نبود منابع مالی از مشکلات ساخت و تعمیرات و تجهیزات مدارس در استان است گفت: توانستیم به همت خیرین مدرسه ساز بخشی از این مشکلات را مرتفع سازیم اما همچنان نیازمند کمک و یاری نوع دوستان در این زمینه هستیم.
نصیری ادامه داد: در حال حاضر در استان بیش از ۷۰ بانوی خیر مدرسه ساز داریم و امیدواریم با تشکیل و فعال شدن شورای بانوان خیر مدرسه ساز تعداد این بانوان افزایش یابد و بتوانیم گام‌های فرهنگی و عمرانی مناسبی در راستای رشد تعلیم و تربیت استان بر داریم.

وی در انتهای جلسه ضمن تشریح دستورالعمل اجرایی مربوط به شورا بانوان اشاره کرد و گفت: هر خانواده حداقل یک نفر به نوعی به عنوان دانش آموز یا کادر آموزشی با آموزش و پرورش در ارتباط هستند. لذا انتظار می‌رود در راستای بهبود فضاهای آموزشی فرزندان این استان و رفع کمبودها و اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها همکاری موثری با آموزش و پرورش داشته باشند.
در پایان جلسه نیز از خیر مدرسه ساز بانو “آدر” که در پویش آجر به آجر مشارکت داشت تقدیر و تجلیل شد.

 

Share